Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Bern964

About the team: Sme žiaci 6. a 7. ročníka ZŠ vo Vranove nad Topľou a spolu pracujeme v Amavet klube 964.

Assignment: Unstable weather

Základné údaje o robotovi:

Procesor:

Lego Mindstorms EV3 - LEGO EV3 (ARM9)

Senzory:

Lego senzor vzdialenosti – 1x

Motory:

Lego Mindstorms EV3 - 3x veľký motor, 1 x malý motor

Napájanie:

Lego Mindstorms EV3 batérie

Programovací jazyk:

Lego Mindstorms EV3 EDU - EV3 blokové programovanie

Iné:

Miesto na posypový materiál – Lego súčiastky, vlastné náradie, maják

 

Popis robota:

Pre náš posýpač sme zvolili širšiu konštrukciu, tak aby nedošlo k jeho šmyku. V zadnej časti sme dali vyklápaciu nádrž na posypový materiál. Tá je ovládaná pomocou jedného veľkého motora. V našom prípade sme ju naplnili spojovacie súčiastky Lego.

Čo sme dali naviac – doplnili sme:

  • blatníky, tak aby neodskakovali kamienky na vozidlá vzadu
  • rozdeľovač na posypový materiál, tak aby sa zabránilo spájaniu materiálu
  • otáčajúci sa maják, ktorý má upozorniť vodičov na auto, ktoré vykonáva posyp
  • náradie na prípadné pomoc pri vyhrabávaní iného auta
  • štart tlačidlo pre spustenie posýpača

 

Algoritmus programu:

  1. Do programu sme pridali konštanty, tak aby sme vedeli prevádzku posýpača modifikovať a upravovať podľa množstva posypu a testovať na vzdialenosť
  2. Posýpač na začiatku zvukovým signálom oznámi, že začína posýpať. Tak aby to zaregistrovali aj ľudia v okolí a nedošlo k zraneniu ľudí.
  3. Posýpač sa po spustení začne pohybovať a podľa nastavených intervalov nakláňa vyklápaciu nádrž.
  4. Čas sme prispôsobili podľa množstva posypu, ktorým je možné naplniť nádrž.
  5. Počet cyklov sme zvolil až do úplného vyklopenia nádrže.
  6. Po ukončení vyklopenia sa nádrž premiestni do úvodnej polohy a posýpač nám oznámi koniec posýpania zvukom.

V programe sme zabudovali ochranu na ľudí okolo. Posýpač sa nepohne ak bude niekto pred ním stáť alebo ho po ceste zastaví prekážka. Napríklad polícia, ktorá zastaví úsek lebo je tam havária alebo niečo iné. Vtedy posyp prestane.

Vo videu sme namerali dĺžku 221cm.

 

 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Máte veľmi pekne zdokumentované riešenie, a naozaj musím veľmi vysoko oceniť dôraz na bezpečnosť. Páči sa mi, že ste mysleli aj na zvieratá a deti, ktoré môžu vojsť posýpaču do cesty. Samotné rozsýpanie by som si vedel predstaviť aj trocha lepšie a rovnomernejšie, ostatné aspekty riešenia to však vykompenzovali.

2. To je opäť výborné riešenie, dôkladne zdokumentované, ako sa patrí. Dúfam, že si uvedomujete, že plocha a vzdialenosť sú dve rôzne veličiny s inou jednotkou!? :-) Tiež nášmu oku nemôže ujsť skutočnosť, že pri postupnom nakláňaní nákladného priestoru bude dochádzať k nerovnomernému vysýpaniu posypu. Zrejme by tam bolo potrebné pridať ešte nejaký dávkovač, alebo obmedzovač prietoku posypového materiálu, aby ste dosiahli rovnomerné posypanie a tým zároveň ušetrili posypovú surovinu, aby mohla pokryť väčšiu plochu. Ale ako prvý prototyp je to zaujímavý nápad!

3. Páčilo sa mi, ako sa posýpka podobala ozajstnému posypu, že jej bolo naozaj hojne.
Čo sa týka merania, tak ste dosiahli peknú dĺžku trasy, avšak, bolo treba zmerať plochu, teda nie len rozmer A, ale A*B.

4. Za riešenie úlohy Výkyvy počasia získavate 2.8b. V rámci riešenia je posypávanie pomerne nerovnomerné, ale páči sa mi komentované video a meranie plochy, ktorú ste pokryli posypom.

Assignment: Spring

 Základné údaje o robotovi:

Procesor:

LEGO Mindstorms EV3 - LEGO EV3 (ARM9)

Senzory:

 

Motory:

Lego Mindstorms EV3 - 2x veľký motor, 1 x malý motor

Napájanie:

Lego Mindstorms EV3 batérie

Programovací jazyk:

Lego Mindstorms EV3 EDU - EV3 blokové programovanie

Iné:

 

 

Popis robota:

Vybrali sme si kvetinu, ktorú majú naše maminy na jar veľmi radi. Ide o snežienku. Pomocou robota sme nasimulovali rast tejto snežienky a jej rozkvitnutie.

Najprv sme si pripravili základňu, ktorú sme umiestnili na krabicu. Krabica je Zem, kvetináč ale niečo, kde sú nasadené snežienky. Potom sme na 3D tlačiarni navrhli stonku snežienky. Po vyrastení zo zeme snežienka rozkvitne. Rozkvitnutie robíme pomocou dvoch ramien a malého motora. Použili sme aj stabilizátor, aby nám snežienka vo výške nespadla, teda neodkvitla.

V základni sú umiestnené dva servomotory, ktoré majú pomocou kolies a trenia vytlačiť snežienku zo zeme. Základňa obsahuje aj 4 samostatné stojany, ktoré sú okolo snežienky. Veď snežienka nerastie na púšti a tieto 4ks stojanov simulujú okolie (drevo, strom, kríky a podobne).

Samozrejme nesmie chýbať ani zvuk so známej rozprávky „Pyšná princezna - Rozvíjej se poupátko“.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Páči sa mi konštrukcia ako aj verné napodobnenie kvetu. Tiež oceňujem, že ste spravili celý životný cyklus aj s odkvitnutím.

2. Krásny model snežienky, výborná dokumentácia, vysvetľujete čo sa s rastlinou deje a to sa s ňou aj naozaj deje, dokonca aj odkvitne, dokonca ste použilli aj dekorácie, už jediné, čo by mi mohlo chýbať je snáď trochu viac stupňov voľnosti modelu, alebo podrobnejšie informácie o rastline, ako vyžadovalo zadanie. Ďakujeme a tešíme sa na ďalšie riešenia!

3. Vynikajúco chalani. Zvolili ste ozaj krásny kvet a myslím, že sa vám podarilo aj okolie nasimulovať.
Vidím, že ste použili aj senzor a chválim za pridanie slovného popisu do videa ....
V zadaní bolo, že máte do popisu napísať základné, ale aj zaujímavé informácie o zvolenej rastline. Toto mi veru trochu chýbalo.

4. Za riešenie úlohy Jar získavate 2.9b. V rámci riešenia vám chýba spoločná fotka tímu, ale inak ste vytvorili krásne riešenie :)