Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: ZS Dunajska Luzna

About the team:

Assignment: Creative meteorology and minute hand

Rozhodli sme sa riešiť úlohu s meraním počasia. Vyrobili sme niekoľko senzorov, ktoré merajú: 1.smer vetra Najpr sme vyrobili veľkú plochu, ktorá vetrom stláčala tlakové senzory a motor touto plochou otáčal, aby bola stále po vetre. Podľa otáčok motora sa potom dá určiť smer vetra. V menšom vetre to ale dobre nefunogvalo a tak sme spravili novú verziu, ktorá na farebnom kolese sníma jednu z 8 farieb a podľa toho určí jednu z ôsmich svetových strán. 2.sila vetra Spravili sme malú vrtuľku, ktorá sa otáča vo vetre. Na stredovej paličke vrtuľky je červený dielik. Tento dielik sa raz za otáčku dostane nad svetelný senzor, ktorý meria čas jednej otáčky. Každé dve sekundy čas otáčky zapíše do súboru. Čím je tento čas kratší, tým rýchlejšie fúka vietor. Dokonca sme sa pokúsili ho aj nakalibrovať, čo uvidíte vo videu. Súbor sa dá preniesť do počítača a spraviť z nich graf - príklad priložený. 3.merač intenzity zrážok Pre tento merač sme sa inšpirovali skutočnými senzormi, ktoré fungujú na podobnom princípe. Dážď plní malú nádobu a keď je plná, tak vodu vyleje a znova čaká na jej naplnenie. Čím je čas medzi dvoma naplneniami kratší, tým viac prší. 4.meranie atmosferického tlaku, teploty, vlhkosti Pre tieto senzory sme použili rovnaký program, ktorý v pravidelných intervaloch meria výšku predmetu nad ultrazvukom a hodnoty zaznamenáva. Musíme priznať, že tieto senzory sú veľmi nepresné. 5.meranie slnečného svetla Tento senzor využíva priamo svetelný senzor na meranie slnečného svetla. Hodnotu svetla v pravidelných intervaloch zapisuje do súboru. Pri každom senzore sme namerané hodnoty zapisovali do súboru, ktorý sme po zastavení programu cez bluetooth preniesli do počítača. Potom sme tie hodnoty pomocou excelu dali do grafu.Pri merani rychlosti vetra a zrazok sme do suboru zapisovali hodnotu 1/x , pretoze dlhsi cas znamena mensia rychlost alebo menej zrazok. Bližší popis je vo videu. Obrázky, programy a niektoré výstupné súbory sú priložené.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Riešené úlohy: Tvorivá meteorológia

1. Skvelé video a výborné senzory, páči sa mi ako ste sa vysporiadali so všetkými problémami, ako ste merania overovali. Jediná škoda je, že ste nezaznamenali skutočne nejaké reálne meteorologické deje, už aj po hodine merania by sme získali zaujímavé grafy. 3 b.

2. Veľké množstvo meračov, ale najviac sa mi páči inovatívny zrážkomer. 3 b.

3. Výborne, páči sa mi nápad spraviť merač tlaku a vlhkosti. Ostatné moduly sú tiež dobre spravené. 3 b.

4. Riešili ste úlohu tvorivá meteorológia, za ktorú získavate 3 b. Páči sa mi, že ste nasimulovali mnoho rôznych meračov. Páči sa mi vaša vynaliezavosť :)

Nevyužité body: 0