Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Programmers

About the team:

Assignment: Creative meteorology and minute hand

1,Sme sa rozhodli zostrojiť prístroj na meranie rýchlosti vetra, a prístroj na meranie smeru vetra. Ďalej sme zostrojili zrážkomer. Prístroj na meranie rýchlosti vetra funguje na princípe troch pologulí, do ktorých tlačí vietor a prechádza cez farebný senzor malý bod, pomocou ktorého meriame otočenia za 10 sekúnd. Získanú hodnotu vynásobíme obvodom a dostaneme výsledok v m/s a meriame aj sila vetra v nárazoch (prvá hodnota zobrazená na displei - stabilná rýchlosť vetra, druhá hodnota na displei - v nárazoch). Prístroj na meranie smeru vetra funguje na princípe kruhu, ktorý sme si rozdelili na osem častí, každú sme vyfarbili iným odtieňom (viď foto). Zrážkomer funguje na princípe loďky a ramena, keď ide loďka hore tak rameno ide dole a pomocou color senzoru meriame odraz bielej farby. 2, Rozhodli sme sa zostrojiť hodinový mechanizmus na princípe dvoch ozubených koliesok. Na otáčky sme prišli pomocou vzorca celé otočenie delené počtom dielikov (minúty) a samozrejme sme zabudli nastaviť na kocke nech sa neuspí a za to po 30 minútach sa vypla. A na záver som zabudol že udáje ukladáme pomocou file acess do wordu,pred nameranú hodnuto (pri rychlosti vetra) dali aj čas merania od spustenia aby to bolo prehliadnejšie

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Riešené úlohy: Tvorivá meteorológia, minútová ručička

1. Meteorologické senzory máte veľmi pekné, ale škoda, že ste ich nevyskúšali aj naozaj na meranie počasia a nezaznamenali ste aspoň hodinku - dve skutočné počasie. Mohli sme potom vidieť aj nejaké zaujímavé grafy. 2.5 b. Minútová ručička je tiež veľmi zaujímavo vyriešená, ale škoda, že ste nepopísali aj tie prevody - možno ste si neprečítali poriadne zadanie? Ručička sa podľa videa nedá skontrolovať nakoľko je presná, keďže ste nám ukázali (naštastie) zrýchlené video :-) na ktorom ale nevidno skutočný čas. 2.5 b.

2. Meteorológia - 3 b Jediná pripomienka - v ukážke ste anemometer otáčali naopak :) Hodiny - 1 b Neviem, ako ste nastavili rýchlosť pohybu ručičky, jedna otáčka vo videu trvá 1:50, asi je zrýchlené, ale nevieme koľkokrát.

3. Moduly na meranie sú spravené pekne. Predpokladám, že sa vrtuľky na videu pri teste rýchlosti vetra mali točiť opačne, ale to nevadí.(3 body) Ohľadne hodín. Slabá dokumentácia, chýba vám tam prehľad prevodov a program, ktorý ste použili nemá s prevodmi veľa spoločného, lebo by sa dal použiť aj bez nich s upravenou hodnotou a bežal by rovnako. (1 bod)

4. Za obe úlohy získavate 3b. Popis, programy, videá a fotky sú v poriadku.

Nevyužité body: 6.5375 + 1.875 = 8.4125