Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: LaBaVe

About the team: Sme primánky z Alejovej 1, Košice. S legom pracujeme pol roka a ve?mi nás to baví :)

Assignment: Creative meteorology and minute hand

Pre našu meteorologickú stanicu sme si navrhli viac pomôcok na zaznamenávanie rôznych charakteristík počasia.
Ako meteorologické komponenty sme si vybrali:
Meranie SILY VETRA - pomocou svetelného senzora (priložený aj program): Vyrobili sme si dve podobné konštrukcie,jednu na manuálnu ukážku fungovania (pozri video 1), druhú na reálnu ukážku (pozri video 2).
Konštrukcia pre meranie sily vetra: 1 svetelný senzor, vrtuľka s čiernym klinom, NXT kocka.
Popis fungovania pomôcky: Vietor zafúka do vrtuľky, na ktorej je pripevnený kotúč s čiernym klinom. Robot vypočíta koľko krát za minútu sa vrtuľa otočila.

meranie smeru vetra - pomocou svetelného senzora

meranie slnečno-zamračene - pomocou svetelného senzora. Keď zaznamená nízky jas tak je zamračené, a keď vysoký tak je slnečno.

Zrážkomer - na tento prístroj použijeme svetelný senzor, ktorý keď zosníma hladinu vody, robot zapípa, a vtedy budeme vedieť, v akej výške je voda.

Prístroj na snímanie dúhy - tento prístroj vyrobíme pomocou farebného senzora, ktorý keď zosníma hladiny farieb určí, či je na oblohe práve dúha.

meranie zrážok - ultrasonický senzor. Do mištičky na meranie zrážok sme umiestnili plaváčik (kindervajce) prepojené voľnou pákou. Keď do misky naprší voda plavák sa s pákou nadvihne. Na druhom konci páky je pliešok, ktorý sa posunie dole. Ultrasonický senzor zaznamená vzdialenosť a podľa toho vypočíta hladinu vody (množstvo zrážok).

Anemometer - na výrobu použijeme:

Heliograf - svetelný senzor bude snímať.

Radar na meranie vzdialenosti planét - pomocou ultrasonického senzora namerá a následne ukáže, ako ďaleko je vzdialený objekt.

Pomôcky vymysleli: Barborka, Veronika, Edo a Tomáš (Laura)

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Riešené úlohy: Tvorivá meteorológia

1. Senzory ste vymysleli úžasne, hoci niektoré tak trocha na hranici reálneho využitia... škoda, že ste nám neukázali aj reálne meranie a takisto nám chýbajú grafy. 1.5 b.

2. Aj keď niektoré z vašich nápadov sú asi nerealizovateľné (zisťovanie dúhy), ale tie, čo máte, fungujú pekne. 3 b.

3. Riešili ste iba úlohu s meteorologickou stanicou, za ktorú získavate 3b. Páči sa mi, že ste túto úlohu poňali kreatívne :) 3 b.

4. Úloha je spravená pekne, nápad na meranie zrážok je veľmi dobrý. Osobne si nie som istý, či by sa merač vetra pri vetre točil, lebo vyzerá dosť ťažký, ale spravený je dobre.

Nevyužité body: 2.3