Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Amazing Team

About the team:

Assignment: Baker and Space ship

Pekár
Robot: Náš robot má veľmi jednoduchú konštrukciu, má dva veľké motory s kolesami ako podvozok a na nich vysoko-zdvižnú vidlicu s klepetom trčiacim z boku robota, pri ktorom má ultrazvukový senzor. Vysoko-zdvižnú vidlicu zdvíha za pomoci navyjáku v zadnej časti, navíjaním šnúrky uchytenej na klepeto s malým motorčekom. Klepeto sa zatvára pomocou šnekovej prevodovky, aby sa z neho kváder nemohol uvolniť.
Kvádre sme všetky zladili do čierna (aj keď na vrch namenšieho kvádra sme museli trochu improvizovať), a chceli sme ich spraviť v čo najpodobnejších veľkostiach (aby to bolo náročné pre robota), takže sú rozmerov: 4x4, 5x5, 6x6, 7x7 a všetky sú výšky 3.

Program: Robot najprv vyhľadáva kvádre za pomoci ultrazvukového senzora tak, že si vždy zaznamená začiatok a koniec kvádra a potom prejde klepetom (väčšinov) presne do stredu kvádra (Vďaka tomu by mohol mať akékoľvek dlhé medzery medzi kvádrami). Vždy keď nejaký nájde, uchopí ho klepetom (zmeria si ho), zapíše si jeho veľkosť a priradí si rozmery k umiestneniu kvádra. Keď má už všetky zapísané vyhodnotí situáciu a vydá sa k najväčšiemu kvádru, chytí ho, zodvihne a odnesie na začiatok radu. Toto následne urobí so všetkými krádrami v poradí od najväčšieho po najmenší, pri čom zdvíha každý kváder vyššie ako predošlí.
Robot zvláda program aj bez pomocnej steny, popri ktorej chodí, ale kvôli súťaži Protech, uzatváraniu známok a triednemu výletu sme nemali čas, takže sme videá museli natáčať len tak na rýchlo.
Kvôli nedostatku času sme stihli iba 3 videá a aj to 2 z nich sme museli natáčať doma.

Vesmírna loď
Robot: Robot má jeden farebný senzor medzi kolesami v osi otáčania robota (senzor 1), a druhý vpredu (senzor 2). Vzadu má rameno za ktorým má panáčika, a vpredu má gyro-senzor na zaznamenávanie o koľko stupňov sa otočil.

Program: Robot ide najprv dopredu, až kým nezaznamená senzorom 1 čiernu čiaru, potom sa otáča doľava, kým ju nezaznamená aj predným senzorom. Vtedy je presne zarovnaný o prvú čiernu čiaru a zresetuje si gyro-senzor. Potom ide po čiare (podľa gyro-sonzora), až kým nedojde senzorom 1 na jej koniec, potom sa otočí do prava tak, aby mal predný senzor na ďalšej čiernej čiare, a zapíše si jej uhol oproti prvej čiare. Robot má databázu všetkých uhlov, s ktorými sa v tomto súhvezdí môže stretnúť (zaokrúhľujú sa na desiatky), takže už pri prvom zmeranom uhle vie, čo má robiť, aby sa dostal na určenú čiaru (spojnicu prednej strany voza). Vo väčšine prípadov k nej ide priamo, ale ak to nie je možné, ide do stredu voza a z tade k nej. Keď sa na ňu dostane, čo najpresnejšie sa o ňu zarovná, prejde na jej koniec a potom ešte prejde jej vzdialenosť 4,3-krát (samozrejme podľa gyro-senzora). Na danom mieste (na Polárke) zdvihne rameno, tým vypustí panáčika a prejde trochu daľej.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Riešené úlohy: Pekár a Vesmírna loď

1. Za riešenie úloh s pekárom a s vesmírnou loďou získavate po 3 b. Fotky, program, videá a popisy sú v poriadku. Páči sa mi vaše riešenie s pekárom.

2. Pekár: amazing solution! 3 b. Vesmírna loď: tiež super, nemám žiadne pripomienky... 3 b

3. Úloha 1 je spravená naozaj výborne. Je vidno, že ste si dali záležať.(3 body) Úloha 2 je tiež spravená pekne, mám pre vás len jednu otázku na zamyslenie. Čo ak by sa v súhvezdí vyskytovali 2 rovnaké uhly? Dalo by sa to nejako vyriešiť alebo by bolo treba pridávať pre každú zhodu špeciálny kus kódu, ktorý by ju ošetril? (3 body)

4. Pekár - 3 b Vesmírna loď - 3 b Obe riešenia úplne super, nemám čo vytknúť.

Nevyužité body: 20,0625 + 3 = 23.0625