Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Teamname: Lazy Robots

Über das Team: Sme tím Lazy Robots zo Základnej školy Holíčska 50, z Petržalky

Aufgabe: Exact placement

Tento robot sa veľmi málo líši od ostatných robotov, iba v jednoduchých rozšíreniach, ako sú: prevody umožňujúce väčšiu presnosť robota, dva svetelné senzory, dostatočne vzdialené od seba, vyhadzovací systém a rameno vykonávajúce "obetu". Pre menšie deti asi nevhodný obsah, ale keď to "bohovia" chcú, ... . Program umožní, by sa robot zrovnal s čiarou, potom, aby zmeral stranu štvorca, vydelil dĺžku strany dvoma, uložil do pamäte a posunul sa o polovicu dĺžky dozadu. Potom urobí 90° zákrutu pomocou gyroskopu, pôjde vpred a zrovná sa s čiarou pred ním. Vráti sa o takú istú vzdialenosť, ako predtým vypočítal (štvorec má všetky strany rovnako dlhé). Posunie sa o určenú vzdialenosť takú, aby vyhadzovací systém skončil nad stredom štvorca. Položí na oltár "ovcu" a odíde.

Fotografien:

Videos:

Programme:

Bewertung:

1. Odkaz pre menšie deti: bohovia zvieratko len zaradia do stáda a tam sa ním budú tešiť.
Nikde v zadaní sa nepíše, že by ho zakilovali alebo dokonca zjedli!
K riešeniu: je veľmi pekné, len ste možno mohli na meranie využiť priamo obvod štvorca a nemuseli ste
potom tak prácne a dlho robota zarovnávať. Ale inak je to super riešenie.
K videu: je pomerne dlhé a "nervózne", kameramanovi by som odporučil plynulejsie striedať zábery a
vydržať dlhšie s jedným záberom, najlepšie na statíve, rozhodcom (i ostatným) sa to potom ťažko pozerá. Skúste si aj vopred premyslieť, čo na videu
chcete ukázať, v takej dĺžke by sa mohli ukázať aj dva či tri pokusy z rozličných počiatočných podmienok.

Body: 2.8

2. Za úlohu presné umiestnenie získavate 3b. Video máte spracované veľmi zaujímavým spôsobom (až na zabíjanie ovečky). Body: 3

3. Dobrá práca. Body: 3

4. Myslím, že vykonávanie "obety" nebolo v zadaní spomenuté. Úlohou bolo dopravenie ovce. Zdá sa mi preto zbytočný úvod videa.
Zaujímalo by ma, ako by robot riešil úlohu pre menší štvorec, napr. veľkosti 10cm.
Kladne hodnotím konštrukciu podávača aj efekty vo videu. Body: 2.9

Celkový počet: 2.93

Aufgabe: Uphill and downhill

Zadanie úlohy, keď sme na meranie mohli použiť iba otáčkové senzory, sa nám zdalo najprv absolútne neriešiteľné. Po 20 minútach kričania z čistej frustrácie vznikol zaujímavý nápad. Keď by sme počítali iba s dvomi veľkými motormi, nič by sa pri zmene uhla asi nezmenilo. Tak sme sa rozhodli, že ako input budeme používať stredný motor. Potrebovali sme nájsť niečo, čo vždy všade pôsobí a dokáže otočiť motorom - napadla nám gravitácia. Vysoká veža umožňuje zavesenie závažia na dlhej tyči, ktorá sa zapojí do motora.  Gravitácia spôsobí otočenie stredného motora a ten zaznamená príslušný počet stupňov. Tento údaj sa prenesie na obrazovku bricku. Môžeme si to porovnať aj s meraním uhlu naklonenia roviny pomocou uhlomeru.

Fotografien:

Videos:

Programme:

Bewertung:

1. Poznamky k videu z predoslej ulohy su platne aj tu.
Riesenie so zavazim je velmi vtipne, to je super napad!
Dobre je aj to, ze ste ukazali funkciu robota v rozlicnych situaciach.
Body: 2.8

2. Za úlohu do kopca a z kopca získavate 3b. Opäť ste spracovali video veľmi zaujímavým spôsobom. Body: 3

3. Super spravené. Meranie vyzerá byť celkom presné. Len pre úplnosť sa pri takýchto pokusoch zvykne uviesť presnosť merania napríklad pomerom (nameraný uhol) / (skutočný uhol) Body: 3

4. Celkom dobre zdokumentované riešenie, mohlo byť však podrobnejšie popísané (slovne i na videu). Mohli by ste ešte vylepšiť kvalitu videa a robota odfotiť celého a z viacerých uhlov. Body: 2.7

Celkový počet: 2.88