Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Lazy Robots

About the team: Sme tím Lazy Robots zo Základnej školy Holíčska 50, z Petržalky

Assignment: Lighthouses

Najväčší problém, ktorý sme nevedeli vyriešiť, bol dosah. Svetelné senzory sa nedali použiť pri vzdialenosti väčšej ako 5 cm. Druhý problém boli prekrývajúce sa časovania, ale stále pomerne spoľahlivo ukazuje všetky typy signálov.

Maják je skonštruovaný s pomocou arduina, čo mikrokontroller, pomocou neho ovládame vlastnoručne urobený obvod s dvoma LED-kami (bielou a červenou). Program pre arduino: 

int a = 0;
int rdy = 1;
int red = 2;
int white = 3;

void setup() {
pinMode(red,OUTPUT);
pinMode(white,OUTPUT);
Serial.begin(9600);
}

void loop() {
if (rdy = 1){

occ(); //sem sa zada funkcia

a = 0; //reset a
}
}

//list funkcii
void f(){
rdy = 0;
digitalWrite(white,1);
digitalWrite(red,0);
rdy = 1;
}

void fl(){
rdy = 0;
digitalWrite(white,1);
delay(200);
digitalWrite(white,0);
delay(1800);
rdy = 1;
}

void q(){
rdy = 0;
digitalWrite(white,1);
delay(200);
digitalWrite(white,0);
delay(800);
rdy = 1;
}

void vq(){
rdy = 0;
digitalWrite(white,1);
delay(200);
digitalWrite(white,0);
delay(400);
rdy = 1;
}

void iq(){
rdy = 0;
while(a < 10){
digitalWrite(white,1);
delay(200);
digitalWrite(white,0);
delay(800);
a ++;
}
if(a = 10){
digitalWrite(white,0);
delay(4000);
rdy = 1;
}
}

void iso(){
rdy = 0;
digitalWrite(white,1);
delay(2000);
digitalWrite(white,0);
delay(2000);
rdy = 1;
}

void occ(){
rdy = 0;
digitalWrite(white,1);
delay(1500);
digitalWrite(white,0);
delay(500);
rdy = 1;
}

void al(){
rdy = 0;
digitalWrite(red,1);
digitalWrite(white,0);
delay(1000);
digitalWrite(white,1);
digitalWrite(red,0);
delay(1000);
rdy = 1;
}

void mou(){
rdy = 0;
digitalWrite(white,1);
delay(50);
digitalWrite(white,0);
delay(100);
digitalWrite(white,1);
delay(50);
digitalWrite(white,0);
delay(100);
digitalWrite(white,1);
delay(200);
digitalWrite(white,0);
delay(400);
rdy = 1;
}

void lfi(){
rdy = 0;
digitalWrite(white,1);
delay(2000);
digitalWrite(white,0);
delay(7000);
rdy = 1;
}

EV3 program na špecifických miestach kontroluje, či je zapnuté / vypnuté svetlo. Funguje to na podobnom princípe, ako úloha z 3.zadania, tiež používa switche, ale žiadne interrupty. Robot zisťuje, ako dlho svieti svetlo a v prípade striedania červenej a bielej intenzitu svetla. Zistený typ signálu vypíše na display. (vizuálna reprezentácia programu je medzi fotografiami)

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Pekne spracované riešenie úlohy i vo videu, ale občas sú v ňom niektoré údaje rozmazané (hlavne pri snímaní obrazovky počítača a kocky).

2. Dobrá práca, mohli ste skúsiť, či sa vám podarí zlepšiť merania pri vypnutom svetle, ale inak super.

3. Veľmi dobre ste si poradili s majákom, to sa mi naozaj páči. Aj rozpoznávanie je celkom dobre spravené, nemám námietky.

4. Za úlohu majáky získavate 3b. Páči sa mi, že ste na zostavenie majáku použili Arduino a ukázali ste aj priebeh vytvárania programu. Na videu skúšate rôzne módy, ktoré jednotka zvláda bez problémov rozoznávať.

p.s. náš tip pre budúci raz: aj arduinový program môžete nahrať ako prílohu, netreba ho vkladať priamo do popisu riešenia

Assignment: Exchange Our Smiles

Konštrukcia robota pozostáva z dvoch zaujímavých častí, čo sú: 1.: zásobník, do ktorého sa zozbierajú kocky a 2. zberač, ktorý sa dá zdvihnúť a niektoré časti sa dajú aj kompletne odstrániť, aby sa s ním lepšie manipulovalo. Robot na začiatku pôjde dopredu (pozbiera všetky kocky), potom zdvihne zberač a začne rozdávať.

Program je pomerne jednoduchý, pozostáva z jazdenia dopredu a dozadu a gyro turnov (ktoré fungujú na systéme (gyro angle - target angle) / rýchlosť otáčania. Výsledok = rýchlosť otáčania, keď otáčanie je 100% doľava - podobne ako line follower). Ostatné je odhadovanie čísel, aby robot urobil to, čo chceme. 

P.S.: Ak sa Vám program nezobrazí ihneď, prepnite prosím na iný program a potom naspäť. Ospravedlňujeme sa za technické problémy.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Hodil by sa podrobnejší popis robota a riešenia úlohy, ale inak pekné riešenie.

2. No ten smajlík je taký trochu nedotiahnutý, ale trochu to pripomína.

3. Robot je pekný, ale trocha ste si to zjednodušili - tie kocky by ste asi nevedeli pozbierať, keby boli náhodne porozhadzované, všakže?
Aj ten smajlík na záver mohol byť trocha krajší :)

4. Za úlohu Vymeňme si úsmevy získavate 2,8b. Na videu ste neukázali, že robot dokáže pozbierať kocky z ľubovolných miest.