Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: RDS&TS Team

About the team: Sme 2v1, dva tímy z jedného krúžku z Bratislavy - Vrakune, a teraz bojujeme spolu.

Assignment: Exchange Our Smiles

Dobrý deň, zasielame Vám riešenie 4. - úsmevnej úlohy

- no pri jej riešení nám úsmev sem-tam aj zmrzol :-) /keď nás robot niekedy aj trápil/


Popis robota
Základný model robota tvoria 2 large motory, ktoré spolu s guličkou vzadu zabezpečujú pohyb na všetky strany.
Ďalšie súčasti robota 2 touch senzory - sú vodorovne pripojené v zadnej časti robota na predĺžených lištách, slúžia na dorovnanie sa na bočnicu stola. 1 color senzor - umiestnený dole v strede, v prednej časti robota, senzor zisťuje farbu kocky  a podľa toho volí jej umiestnenie. 1 medium motor - pripevnený vpredu nad ľavým kolesom, zabezpečuje uchytenie nabratej kocky. V zadnej časti je pripevnený nástavec z dlhých paličiek, ktorý slúži na zarovnávanie  kociek do jednej línie. Kocky môžu byť rôzne náhodne rozmiestnené aj pootáčané, vždy ich dá do požadovanej vzdialenosti od okraja stola. Táto vzdialenosť je dôležitá pre nabratie vidličkovým nástavcom. Následne nasleduje zaklopenie-prichytenie kocky zalomenou paličkou pomoco medium  motora.
Na ľavom boku robota máme doplnené dve prídavné kolieska, ktoré sú umiestnené vodorovne a používame na zarovnávanie na bočnicu stola. Na zostavenie smajlíka sme použili základné kocky lego Duplo v počte 6 /4červené sú ústa a 2 zelené oči/

Popis programu
Na začiatku programu najskôr robot zarovnáva kocky na jednu líniu, ide vpred až kým sa aktivujú obidva touch senzory.  Tento myblock sa opakuje trikrát. Robot sa presunie do východzej pozície v rohu stola. Následne ide na zber kociek,čo je v programe riešené slučkou, v nej si robot priraďuje poradie a farbu kociek. Následne vyhodnotí požadovanú pozíciu umiestnenia kocky. Robot sa vždy po každej kocke vracia do východzej pozície a postupne umiestni všetky kocky do tvaru úsmevu až od ucha k uchu :-)))

Ďakujeme veľmi pekne
RDS a TS team

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Oceňujem podrobný popis riešenia i dobre spracované a názorné video s dvomi druhmi smajlíkov (resp. s vylepšeným smajlíkom navyše).

2. Dobre spravené.

3. Vidno, že ste sa s robotom potrápili, výsledok je pekný a stabilný robot.

4. Za úlohu smajlík získavate 3b. Na videu ste ukázali, že robot dokáže pozbierať kocky z rôznych miest a usporiadať ich do tvaru smajlíka.

Assignment: Lighthouses

Dobrý deň, nech sa páči - tu je naše blikajúce riešenie :-) úlohy č.4.

 

KONŠTRUKCIA - MAJÁK:
Model majáka sme si vytlačili na 3D tlačiarni. Pre zostrojenie funčnej elektročasti sme použili Arduino Mega2560,
ktorý tvorí  mozog majáku. Ďalšou súčasťou je aflanumerický LCD displej 20X4 na vypísanie typu blikania
a poradového čísla. A samozrejme nesmie chýbať jedna RGB LED 5mm ! Na prepínanie programov rôznych typov svietenia sme použili malé tlačítko.

PROGRAM  PRE ARDUINO:
V programe máme premennú, ktorá sa napočíta vždy keď je stlačené tlačítko.
Ďalej máme podmienku, ktorá vyresetuje premennú, ak má väčšie číslo ako
počet typov blikania a začal svietiť podľa prvého typu blikania. A potom
je už iba jedna podmienka pre jeden typ blikania v ktorej je naprogramované
akým typom má maják blikať a aby na displej vypísal názov blikania.

POPIS ROBOTA LEGO: 

robot ako časť zariadenie pre námorníkov je veľmi jednoduché uchytenie color senzoru, ktorý je pripevnený v presnej výške, tak aby dovidel k okienku majáka. Za ním je pripevnený touch senzor, ktorý slúži na aktiváciu merania.

POPIS PROGRAMU EV3: 

Program na začiatku čaká až kým nestlačíme touch senzor čím sa spustí meranie, Spustenie sme vždy načasovali vtedy keď zhaslo - nesvieti. Následne sa program rozdvojí na 2 časti:1. čast-hľadá či svieti stále 2. časť - napočítava čas timer ako dlho vidí, že svieti a nesvieti. Ak prvá časť zistí, že stále svieti vypíše "Namerané F"a slučka znova začne program. Ak nie, druhá časť nameraný čas uloží do premennej a vykonajú sa SWITCHE, ktoré zistia aký typ svietenia to je a vypíše napr. "Namerané FL perióda:5 s." Keď to vypíše niečo počká 10 sekúnd a slučka znova začne program, opäť sa čaká na stlačenie touch senzora.

Keďže máme viac programátorov, prikladáme aj ďalšiu alternatívu programu, ktorý tiež zvláda pár typov blikania.

Ďakujeme veľmi pekne a ak chcete môžete príjať naše doporučenie:

pri pozeraní toľkých videí si dajte radšej slnečné okuliare, lebo toľko majákov na Slovensku naraz ešte neblikalo :-)

RDS a TS team

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Oceňujem podrobný popis riešenia úlohy - popis konštrukcie majáku (mali ste veľmi pekný nápad vytlačiť ho na 3D tlačiarni) i robota a taktiež aj popis programov. Oceňujem aj spracovanie videí, kde je dosť jasne vidieť i hodnoty na EV3 kocke aj kontrolu vášho riešenia. Veľmi pekné riešenie úlohy.

2. Obe riešenia sú super.

3. Fantastický maják, to je skvelé!
Páči sa mi ako ste si poradili s majákom, aj s jeho ovládaním, celé riešenie je veľmi pekne spracované.

4. Za úlohu maják získavate 3b. Páči sa mi, že ste na zostrojenie majáku využili Arduino. Robot dokáže bez problémov určiť svetelný mód, ktorý následne zobrazí na jednotke.