Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: 2sestry79

About the team: Sme dve sestry, jedna stavia robotov a druha ich programuje.

Assignment: Pointing Device

Konstrukcia
 
K tejto ulohe sme sa rozhodli skonstruovat trackball. Gulicka, ktoru ovlada pouzivatel je modra lopta, ktora stoji na osmych kolieskach - dve z kazdej strany. Otacanim lopty sa otacaju aj tieto kolieska, ktorych pohyb sa prevedie na otacanie bielych kolies, na ktorych je modro-oranzovo-cierno-biely kruh, ktory snima color senzor - jeden snima x-ovu a druhy y-ovu suradnicu. Takto robot pohyb lopty prevadza na zmenu x-ovej a y-ovej suradnice kurzora.
 
Program
V programe bezia naraz tri paralelne vetvy - jedna vykresluje kurzor, druha kontroluje x-ovu suradnicu a dalsia kontroluje y-ovu suradnicu.
 
X-ovu suradnicu robot zistuje tak, ze si udrzuje premennu, ktora mu hovori aktualny stav x-ovej suradnice. Jej zmenu robot detekuje tak, ze ked sa zmeni farba, ktoru vidi, tak sa pozrie na aktualnu a predoslu farbu, pokial islo o jednu z kombinacii oranzova-cierna, cierna-biela, biela-modra, modra-oranzova, tak ju zvysi o 1, inak ju znizi o 1. Pokial nameria nejaku podozrivu hodnotu, tak chvilu pocka a zase zmeria farbu, lebo niekedy sa stane, ze sa koliesko zastavi na prechode dvoch farieb, nasledkom coho robot nameria nejaku inu farbu. Toto je implementovane tak, ze robot ma farby ocislovane: biela=1, modra=2, oranzova=3, cierna=4, a preto ked vypocita rozdiel cisla aktualnej a cisla predoslej farby, vie jednoznacne zistit, o kolko treba posunut x-ovu suradnicu. Y-ova suradnica sa pocita analogicky.
 
Na videach ukazujeme pouzitelnost trackballu jednoduchou hrou, ktorej cielom je dosiahnut aby sa hviezdicka * dostala do ciela oznaceneho pluskom +. Pouzivatel pomocou trackballu ovlada * a zacina na policku [4, 4], zatial co + ma nahodne vygenerovanu polohu, ktora sa nemeni pocas behu programu. Po dosiahnuti ciela hry sa spustia fanfary. 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Veľmi pekná práca, kvalitné fotky aj video. Tento trackball by určite ocenil Obelix! Rozhodcovia Vám posielajú tieto pozdravy:

1. Za úlohu polohovacie zariadenie získavate 3b. Zostrojený robot využíva x-ovú a y-ovú os, na zákade ktorej sa zobrazuje hviezdička na displeji. Páči sa mi, že ste kreatívne a vytvorili ste hru :)

2. Na videu je trochu ťažšie vidieť, ako sa bodka pohybuje na obrazovke Ev3 kocky. Ale ok.

3. Úlohu ste splnili, aj ste ju pekne demonštrovali. Konštrukciu by som možno trocha spevnil, a koliesko mohlo mať jemnejšie delenie na viac krokov, ale inak je všetko ako má byť.

4. Pekná práca. Popracovala by som na zlepšení popisu riešenia. Text popisu riešenia by mal obsahovať nevyhnutné detaily, no zároveň by mal byť jasný a logicky členený. Teším sa na Vás v ďalšom kole!

Assignment: Table tennis

Konstrukcia robota:

Zakladna konstrukcia robota je zlozena z dvoch large servo motorov, ktore pohybuju dve kolesa a pri nich je upevnena EV3 kocka.

System vystrelovania lopticiek:

Medium servo motor sa na kolajniciach pohybuje dopredu alebo dozadu a na nom je pripojena lego oska ktora sa vie vysuvat.

Ked sa oska vysunie, tak vystreli lopticku zo zasobnika lopticiek.

Potom sa motor vrati na povodnu poziciu a teda zasunie osku na povodne miesto, gulicky v zasobniku sa posunu dole gravitaciou a robot moze znova vystrelovat.

 

Program:

Program k tejto ulohe je jednoduchy, kedze robot nepouziva ziadne senzory.

Najskor sme napisali a odladili funkciu, ktora vystreli lopticku a uvedie vystrelovaciu cast do povodneho stavu.

V hlavnom programe robot po stlaceni touch senzora vygeneruje rychlosti pre oba motory, prejde jednu otacku, vystreli a vrati sa na zaciatocnu poziciu.

 

 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Pekné riešenie, aj farebne zladené :-). Trochu mi to pripomína štýl robotizácie, keď namiesto jedného pracovníka nasadia do výroby robot, ktorý obsluhujú traja ľudia. :-) Čože nemôže byť autonómny? Dalo by sa to celé posunúť vyššie? To by potom loptičky celkom pekne odskakovali :-), aj keď viem si predstaviť, že by sa robot položil na nejaký malý stolík, aby bol nad ping-pongovým stolom. Rozhodcovia:

1. Za riešenie úlohy stolný tenis získavate 2,8b. Zostrojený robot spĺňa podmienku, že dokáže vystrelovať loptičky do rôznych smerov, ale nestriela ich do stastatočne ďaleko. Tento robot by nebol vhodný na tréning stolného tenisu.

2. Robot vystreľuje loptičky v rôznom smere, avšak nie moc ďaleko. Vystreľovanie do dostatočnej vzdialenosti mal byť však ideálny prípad. Robot by ešte mohol vystreľovať loptičky z väčšej výšky (alebo viac do výšky), aby loptičky preleteli ping-pongovu sieť. Možno by mohol loptičky vystreľovať i väčšou rýchlosťou. Inak ok.

3. Úlohu ste v princípe splnili, ale na trénovanie pingpongu sa to asi nedá veľmi využiť. Loptičky skôr vypadávajú ako by boli vystrelované...

4. Robot síce vystrelí loptičku, no nebol by použiteľný ako trenažér pre hráčov ping-pongu. Potrebovali by sme, aby trenažér bol schopný vystreliť loptičku dostatočne ďaleko na to, aby ju hráč na druhom konci stola bol schopný odpáliť. Efektívny trenažér by mal riešiť aj otázku dostatočne veľkej kapacity zásobníka loptičiek a vystreľovania loptičiek do náhodne sa meniacich smerov v rámci definovanej hracej plochy. Niekedy je možno lepšie venovať sa iba jednej z dvoch zadaných úloh, no zato ísť do hĺbky. Navrhnúť riešenie, postupne ho zlepšovať a kvalitne ho odprezentovať, to zaberie naozaj veľa času. Ale prvotný pokus je to pekný, budem Vám držať palce do ďalších kôl!