Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: LEGOLAS

About the team: Krúžok pri škole sv. Vincenta de Paul.

Assignment: Tourist coupon

Riešnie:

robot obehne všetkých sedem odbočiek a zneria ich dĺžky. Potom začne obiehať ešte raz, až po druhú najdlhšiu a na jej konci vyklopí poklad

Robot:

robota začali stavať najmladší chalani, už pred odovzdaním predchádzajúceho kola.  Urobili jednoduchú dvojkolesovú konštrukciu s jednou opornou guličkou. Urobili ho však dobre, tak ako sme im poradili. Najväčšiu hmotnosť dali nad kolesá a gulička nie je veľmi ďaleko od kolies. S oporou na vyklápačku sme im trochu pomohli. Robot mal len jeden colour senzor (medzi kolesami), čo Jakubovi nevadilo, ale Daniel si pridal ešte jeden. Kocku sme použili EV3.

Program:

Najprv sme si naprogeramovali folow50. tak robot dokázal chodiť po čiare pekne dookola a donekonečna. Najťažšie bolo, aby sa otočil na konci dráhy. Potom nám tréner poradil, že predsa nemusíme rovnako točíť na bielej, na čiernej a na šedej. A tak to najstarší chalani tak naprogramovali.  Potom sme nevedeli čo s tým. Tréner nám poradil, aby sme si porovnali ako sa nám otáčajú kolesá a aby sme to vypisovali na displej. Zistili sme, že po kružnici ukazje robot číslo medzi 2 a 3 a niekedy trochu viac, alebo menej, Zákrutu v pravo ukazoval obyčajne záporné číslo, ale nie kedy aj viac. Ale skoro vždy odbočku z kružnice ukázal menej ako 0,5. Na konci dráhy (keď sa robot otočil), tak ukázal obyčajne číslo 14 až 25. Ani pri prudkej zákrute v ľavo nikdy neukázal viac ako 10. Podľa toho sme potom vedeli podľa otáčania kolies zistiť, čo robot robí. (Daniel urobil iný program, lebo prvý najprv  nefungoval presne a preto pridal jeden senzor, aby vedel, či robot odbočil. Ale Jakub bol nakoniec aj tak prvý.)

Keď robot odbočil začali sme merať počet otáčok až po otočku robota na konci dráhy. Jakub vymyslel, že otáčky kolies spriemeruje a zaokrúhli na celé čísla. Potom za desatinnú čiarku označil poradie meraného výjazdu. Potom sme sa vrátili späť na kružnicu. To sme zopakovali 7 krát, lebo bolo sedem dráh. Potom sme zobrali druhé najväčšie číslo, zistili sme, aké číslo je za desatinnou čiarkou. (to urobil Daniel). a potom sme v druhom kole našli toľko koncov dráh od začiatku, aby sme prišli na druhú najdlhšiu.  Medzi tým ešte najmladší chalani pod dozorom trénera doplnili vyklápanie na konci dráhy. Ale urobili to sami, tréner im len vysvetloval ako sa otáča motorom o niekoľko stupňov, lebo sú noví. A dával pozor, aby nám nevymazali náš program, ale našťastie vedia používať kontrol Z. 

Nakoniec sme použili súbor Jakub-final.ev3 ale museli sme ho opraviť, lebo ho ešte chceli vylepšiť a zabudli si uložiť starú verziu.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Ďakujeme, takýto popis riešenia je správny prístup a páči sa nám. Keby to takto robili všetci, tak sme ešte trikrát viac radi. Pekné ihrisko ste si pripravili. Aj tak je to odvaha pustiť sa do takej zložitej navigácie iba s jedným senzorom, ešte, že pribudol ten druhý, ale potom ste ho tuším aj tak nepoužili, alebo hej? Tam sa už vo Vašom popise strácam... :) Pozdravujú aj rozhodcovia:

1. Super!

2. Páči sa mi robot aj popis riešenia, mám len malú výčitku, či je nevyhnutné aby chodil po všetkých čiarach 2x. Veď potom už robot vie, ktorá odbočka je tá správna.

3. Za úlohu Turistický poukaz získavate 3b. Robot dokáže sám prebehnúť po trase a zmerať ich a nakoniec vyhodnotiť druhú najdlhšiu trasu aj keď to nie je najoptimálnejšie riešenie, kedže robot prebehne po rovnakých trasách aj dvakrát. Škoda, že vo videu nie sú vidieť namerané hodnoty.

4. Chválim podrobný písomný popis riešenia úlohy aj s popisom, kto akú časť riešenia navrhol. Taktiež sa mi páči aj spracovanie videa.

Assignment: Doors open day

Jedna skupina postavila robota s vežou a otočným ultrasonic senzorom. Ešte mal aj colour senzor na zadávanie príkazov. to sme si vyskúšali aj na náhodných okoloidúcich, že pochopili, že červená znamená pre robota stáť. Ešte sme ho aj programovali, ale nestihli sme všetko dokončiť.

 

Druhá skupina urobila ďaľšie riešenie.

Popis riešenia:   Po vybratí miestnosti stlačením tlačidka robot odštartuje . keď príde na dané miesto vypiše na obrazovku a pridá vhodnú nahrávku.

 
Popis robota:    robot ma tvar obdlžnika .Vpredu má  na pohon motora a vzadu bez pneumatik aby sa lepšie vedel ovládať. Použiváme kocku EV3.
 
Popis programu:   program sa skadá z dvoch časti.
prvá:vynulovanie dát a nastavenie miestnosti 
druhá:tá sa deli na dve časti ktore su v jednom opakovaciom procese.
  V prvej casti spracuje a vyberie vybranu miestnost .
  V druhej casti spracovanim dát určí o koľko sa má posunúť.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Ďakujeme, dúfam, že sa takto každý člen tímu uplatnil, niečím užitočným prispel a niečo zaujímavé sa pri riešení projektu dozvedel. Rozhodcovia:

1. Veľmi zaujímavé riešenia. Ten robot s ultrasonic-om bol super - škoda, že ste ho nedotiahli dokonca, mal potenciál byť jedným z najlepších sprievodcov!

2. Škoda, že ste to riešenie nedotiahli úplne do konca, je tam skoro všetko čo má byť - aj výklad, aj sledovanie návštevníka, dokonca aj detekcia prekážky.

3. Za úlohu Ďeň otvorených dverí získavate 2.9b. Páči sa mi, že ste pridali aj video z oskara, ktoré sa vám páči. Robota ste naučili fungovať na systéme kartičiek a dodali ste detailne fotky robota.

4. Celkom pekne spracované riešenie s interakciou robota s návštevníkom. Chválim viaceré ukážky správaní robota a viaceré verzie riešenia. Škoda, že ste rozne verzie riešenia nespojili do jednej.