Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Názov tímu: BoscoBoti

O tíme: Skupina deti stretavajucich v Salezianskom stredisku a na vyletoch.

Zadanie: Strážnik

pripravili sme dve riesenia, kedze sme na robotoch pracovali samostatne

Robot 1 (siroky - 4 kolesa)

Robot sa skladá z 2x EV3 large motorov 1x EV3 medium motor. 1x NXT senzor reflected light intensity  1x EV3 kocku 1x ultrasonic senzor .

Program

Program funguje robot ide po čiare a keď niečo za sníma tak  to odfotí.

 

Robot 2 (rover) s color a ultrazvukovým senzorom umožňuje jednoducho sa pohybovať po čiare (pomocou color sensoru) a pomocou ultrazvukového senzoru zaznamenať objekt vzdialený max. 30 cm. Mobil s fotoaparátom sme pripojili k prednej časti robota a prirobili sme rameno z dieliku Lega Technic (napojené na malý motor), ktoré stláča spúšť (signál do malého motora na stlačenie spúšte vysiela ultrazvukový senzor, ktorý zachytáva objekty vzdialené do 30 cm). Náš robot vo videu zachytáva a fotí: rôzne budovy, sochu a pamätníky. S programom sme sa museli pohrať (upravovali sme hlavne rýchlosť pohybu robota a čas zastavenia pri objekte, aby mobil stihol zaostriť a odfotiť).

Fotografie:

Videá:

Programy:

Hodnotenie:

Pekne ste spracovali to video, kde sa v priestore pohybuje naozajstný človek, palec hore! Uzemnený alobalový prst - skvelé! Rozhodcovia:

1. Za úlohu strážnik získavate 2.6b. Páči sa mi, že ste sa pustili až do dvoch riešení. Zabudli ste však poslať fotku tímu, resp. tímov, ktoré na úlohách pracovali. Pri druhej verzii bolo ťažké identifikovať niektoré veci nakoľko video bolo natáčané z veľmi krátkej vzdialenosti, ale oceňujem, že narušitelia boli aj z vonkajšej a z vnútornej strany okruhu. Prvé riešenie bolo natočené z dobrej vzdialenosti, ale nevidela som, žeby sa narušiteľ nachádzal aj y vnútornej strany okruhu.

2. Pekné riešenie, hoci si myslím, že po okruhu by robot mohol chodiť aj rýchlejšie.

3. Zadanie ste splnili, dávam plný počet bodov.

4. Super, že ste spravili dve verzie, aj že ste sa snažili zaznamenať ako robot vytváral fotografie.