Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: BoscoBoti

About the team: Skupina deti stretavajucich v Salezianskom stredisku a na vyletoch.

Assignment: Ski Ratrack

Náš robot.

Náš robot je postavený z: 1x EV3 riadiaca jednotka,2x Large motory slúžia na pohyb pásov a zároveň na priťahovanie lanom, 1x medium motor ktorý slúži na pohyb do boku  po naklonenej rovine. 

Program

 Náš program je jednoduchý robot sa rozhodne či je rovina naklonená a ak je tak roztočí  motory o 4.5 otáčky, ale ak nie tak robot roztočí motory o 10 otáčok. Viac v programe.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Nuž, nerád, ale musím konštatovať, že táto zjazdovka by nebola ktovieako upravená. Dosť vám to aj preklzovalo. Neskúsili ste navíjať motúzik na nejakú kladku alebo koliesko, aby to bolo rovnomernejšie? A vyratrakovali ste len jeden jediný pás, to je trocha málo.

2. Robot mal trocha problém so stabilitou, možno by pomohlo sa trocha pohrať s ťažiskom inak super.

3. Tak, bol tam náznak, že by ratrak bol schopný zratrakovať kopec oboma smermi aj viac pruhov vedľa seba. Občas tam bolo badať mierne zaváhania, ale ostali ste asi radšej aj tak len pri zmene uhlov náklonu roviny, nie zmene smeru pri ratrakovaní.

4. Pekné. Páči sa mi, že ste mysleli aj na to, že by sa ratrak mal vedieť nejak šikovne otočiť, ale zdá sa, že ste mu to tými gumovými kolesami viac skomplikovali ako zjednodušili - pri pohybe nadol spôsobujú nežiadúce trenie a aj to samotné otáčanie je príliš odvážne, keďže smer pohybu je kolmý na veľké a ťažké pásy. Tým, že je zavesený na dvoch lanách namiesto jedného zdanlivo môže získať nejakú stabilitu navyše, ale zasa minie sa viac materiálu a ratrak by sa mal vedieť vymanévrovať svojimi pásmi, toto ho pri pohyboch tiež bude viac obmedzovať. No a to najdôležitejšie - pásy sa prešmykujú, to by zjazdovku skôr rozoralo ako utlačilo, to je zásadný nedostatok. Je milé, že ste sa snažili ušetriť motor navijáka a využiť pohon kolies, ale bez toho, aby mali samostatné prevodovky to nebude robiť dobrotu už len preto, že ako sa lano na navijáky postupne natáča, zväčšuje sa obvod a tým na jednu otáčku potiahne väčší kus a teda bude k prešmykovaniu pásov dochádzať aj keby k nemu inak už nedochádzalo. Je to tak, že keď niečo staviame, tak niekedy až na piaty alebo aj neskorší pokus sa podarí výrobok, ktorý naozaj funguje. Zbierať takéto skúsenosti je ale dôležité a z toho sa tešíme, dúfam, že aj Vy. :-)