Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Názov tímu: DonBoti

O tíme:

Zadanie: Tieňové divadlo

█████████████████████████████████████████████████████████

Dobrý deň, sme tím DonBot a toto je naše riešenie úlohy Tieňové divadlo.

Konštrukcia robota:

Náš robot je vlastne robotické rameno. Má pevnú základňu na ktorej sa nachádza EV3 kocka a dotykový snímač. Robotické rameno ovládajú celkom 3 motory - 2 veľké motory ramenom pohybujú a 1 stredný motor manipuluje s nástavcami. Súčasný model je už 4. verziou.

    1. verzia mala až 3 veľké motory, boli však bez akéhokoľvek prevodu a úplne spodný motor sa nevládal otáčať.

    2. verzia mala už len 2 veľké motory - stále bez prevodov.

    3. verzia už mala prevody a takisto aj 2 dotykové snímače na vytvorenie dorazu - bola však priveľmi ťažká a široká.

    4. verzia už nemá dotykové snímače (aj tak iba obmedzovali uhol otáčania) a konštrukcia bola zjednodušená a spevnená.

Konštrukcia nástavcov:

Nástavce sú celkom 4: lietadlo, plachetnica, vlny a auto. Sú navrhnuté tak, aby boli čo najľahšie. Na rameno sa dajú upevniť v troch bodoch - dvoch pevných a jedného poháňaného motorom. Nástavce sa upevňujú tyčkami.

Lietadlo má napríklad motor pod krídlom iba na pravej strane a chýba mu celá ľavá strana (okrem ľavého krídla), pretože druhú stranu divák nevidí. Stredný motor lietadlo nakláňa do bokov, veľký motor B upravuje sklon.

Plachetnica sa používa spolu s vlnami. Stredný motor otáča vlnami a vytvára tak pocit vlnenia. Plachetnica je upevnená napevno k ramenu.

Auto je asi najkomplexnejší nástavec. Zo strany diváka vyzerá úplne normálne, avšak za autom sa nachádza gumičkový prevod - bežný by zabral veľa miesta a nedal by sa spoľahlivo uchytiť. Stredný motor takto otáča kolesami. Veľký motor B upravuje sklon kopca, stredný motor na to reaguje a spomalí otáčanie kolies pri stúpaní.

Popis programu

nájdete v samotnom programe.

█████████████████████████████████████████████████████████

Fotografie:

Videá:

Programy:

Hodnotenie:

1. Veľmi pekné riešenie. Páčili sa mi všetky časti tohoto tieňového divadla, ako aj pohľad do zákulisia (nie každý má takú možnosť :))

Ďakujeme za riešenie a prajeme veľa síl pri riešení ďalších úloh!

2. Vlnky na mori ma dostali! Super!

3. Za riešenie úlohy Tieňové divadlo získavate 3b. Páči sa mi najmä plachetnica s vlnami :)

4. Páči sa mi to. Skvelá aparatúra, výborné myšlienky. Je to síce skôr demo ako divadlo, aj keď ten nočný rozhovor o lietadle a následné využitie automobilu si viem predstaviť.
Ešte to dať na kolieska a urobiť ako lietadlo štartuje, letí a pristáva v pozadí s nejakými horami. :-)
Ale technické spracovanie je vynikajúce.


Zadanie: Rozmery stola

Ahojte,

Sme tím Donboti a úlohu rozmery stola sme riešili takto:

V programe sa robot najprv zarovná na dieru a potom na hranu a zmerá si hĺbku stola ultrazvukovým senzorom. Zopakuje to 2 krát, aby dosiahol vyššiu presnosť. Potom cúva až dokým nepríde k druhej diere, zmerá si počet degrees a zapíše ho do premennej dĺžka. Potom ide o otáčku dopredu, otočí sa, ide k diere, zarovná sa na hranu, cúva k druhej hrane, odmerá si šírku a zapíše ju do premennej šírka.

Údaje o dĺžke a šírke vydelí číslom 21.17647 kvôli zmene počtu degrees na počet centimetrov, a vypíše ich na obrazovke. Od údaju o hĺbke odčíta 1,2 čo je jeho výška nad stolom a vypíše ju na obrazovke. Náš robot tak dosahuje presnosť +- 1 cm.

 

Náš robot sa veľmi podobá na klasického robota. Vpredu má 2 farebné senzory na zarovnanie na hrane, a 1 ultrazvukový senzor na meranie hĺbky. Vzadu má farebný senzor na zasnímanie diery, a 3 guličky.

Fotografie:

Videá:

Programy:

Hodnotenie:

1. Ahojte, pekné riešenie, Igor by sa určite potešil vašej pomoci :). Možno by bolo dobré napísať do popisu, že čo sa stane s tými dvomi hodnotami pre výšku stola (pre ktorú sa rozhodne? spraví priemer ?), je to dobré najmä pre čitateľa, respektíve kupujúceho ak by si chcel kúpiť vášho robota merača ;) Možno taká drobná rada: Skúšali ste už pracovať s gyroskopickým senzorom? Tento senzor meria rotačný pohyb robota a zmeny v jeho orientácii, možno by pomohol pre presnejšie otáčanie robota :)
Prajem veľa síl pri riešení ďalších zadaní, len tak ďalej!

2. Zdá sa mi, že meranie druhého rozmeru (šírky) stola robievate vždy trocha nakrivo, bolo by lepšie toho robota trocha zarovnať, veď máte dva senzory, teda napríklad tak, že oba budú mať rovnakú hodnotu.

3. Zá úlohu Rozmery stola získavate 3b. Veľmi sa mi páči, že ste odmerali viac ako len jeden stôl a a páči sa mi aj vami spísaný popis riešenia.

4. Funguje to! :)
Vzorne okomentovaný program!
Len mi tak napadlo, či ste niekedy skúšali robiť vlastné bloky s parametrami?
Chválim, že zmeriate rozličné stoly.
Dobrá práca, ďakujem!