Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: LEGOLAS

About the team: Krúžok pri škole sv. Vincenta de Paul.

Assignment: Room measurements

Náš robot sa skladá z dvoch veľkých motorov  na pohyb, jedného stredného motora na nasmerovanie USG senzora a kocky SPIKE.

Najprv sa pozrieme vľavo a vpravo a zmeriame veľkosť kocky. Ak je rozmer do ľavej strany viac ako 1m, tak je tam okno, alebo dvere. Tak otočíme hlavu vľavo (270°C) a cúvame, kým nenájdeme stenu. odmeraný rozmer si poznačíme do premennej. Potom zistíme aký rozmer máme zaznamenaný vpravo. ak viac ako 1m, tak otočíme hlavu vpravo (90°) a cúvame, kým nenájdeme stenu.

Potom vlastne vieme, aká veľká je štvorcová krabica a určíme si veľkosť sekcie, jednu pätinu.

Potom sa pozrieme vpred, či máme pred sebou stenu. Ak nemáme, tak sa posunieme o jednu sekciu vpravo. V oboch prípadoch ale potom ideme vpred az ku stene pred nosom celkom blízko.

potom sa pozrieme vpravo. ak je tam otvor, na displeji rozvietime rozku bledo svetlu, 20% ak stena, tak 80%. Potom cuvneme o dalsie policko (sekciu) a rozsvietime dalsie policko. a to sme chceli spravit 5x , potom sa otocit a este vyhodnotiť, ako je na tom roh krabice, ale to sme uz nestihli.

Roh krabice je

okno-okno 0%

okno-stena 20%

stena-okno 60%

stena-stena 100%

 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Škoda, že ste nenahrali to video trocha dlhšie. Chápem, že ste úlohu nedokončili, ale ak by ste poriadne zmapovali aspoň jednu stenu, výsledok by bol lepší.

2. Dobre ste začali. Aj takto ste získali nejaké nové skúseností, ktoré vám iste pomôžu pri riešení ďalších úloh. Držím palce!

3. Za úlohu Vymeriavanie miestnosti získavate 2.5b. Vo videu nie je vidieť vyhodnotenie, v ktorých častiach sa nachádzajú dvere a v ktorých nie.

4. Fajn, pekné myšlienky. Dúfam, že sa Vám program podarilo dokončiť aspoň dodatočne. Určite to stojí za to!

Assignment: Painter decorator

Náš robot sa skladá z kocky SPIKE a 5 motorov a ultrasenzora. Dva motory má na pohyb robota. Jeden má na pohyb senzora, aby vedel, kde je a ako ďaleko od steny. Ďaľšie dva motory sú na pohyb štetca. Jeden motor robil pohyb hore dolu a druhý otáčel smer štetca. tak sme vedeli štetec aj namáčať, aj posúvať po stene vo všelijajých výškach. Ale tie motory sú strašne slabé. Oni síce vpohode zdvihnú štetec, ale potom sa zrazu po cvíľočke vypnú, a on padne. A tak sme skúšali všeličo, ale motory sa nám furt vypínali. Možno, keby sme tú páku od motora vyvážili na druhu stranu závažím, tak by nám ten štetec nepadal. Tréner nám ešte poradil použiť šnek, ale to sme už nestihli.

Photos:

Videos:

Programs:

    Rating:

    1. Škoda, že ste nenahrali aj video s nepodarenými pokusmi. Možno, že nápad nebol až taký zlý.

    2. Tak ako v predošlej úlohe. Verím, že ste si vyskúšali rôzne riešenia a zistili ste, ktoré fungujú lepšie a ktoré horšie. A to je presne robotika. Nie každý dobrý nápad sa dá aj dobre zrealizovať. Držím palce aby ste vytrvali aj pri ďalších úlohách a učili sa spolu nové veci.

    3. Za úlohu Maliar natierač získavate 1b. Aj napriek tomu, že sa vám nepodarilo riešenie dokončiť získavate aspoň bod za snahu a zhodnotenie, že sa vám to nepodarilo :)

    4. Dobrý začiatok. Škoda, že ste nenapísali, možno by sme aj poradili. To, že sa motory po čase samé vypnú, je ich predvolené správanie, ktoré sa dá zmeniť. Treba na to použiť blok, ktorý zmení správanie motorov. Na tejto stránke: https://spike.legoeducation.com/prime/help/lls-help-word-blocks#lls-help-word-block-more-motor-blocks je "Stop and coast motors" a tam treba zadať "Hold position". Vyskúšajte to!