Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Šachisti - tigre

About the team: Robotický krúžok pri sp. škole sv. Františka z Assisi

Assignment: Painter decorator

Robot sníma z gyroskopu naklonenie (pitch) a prevádza ho priamo na motor, ktorý nakláňa plošinu pre farbu.

Pre plynulejší pohyb je nastavená nízka akcelerácia.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Mohli ste do pohárika dať aj trocha viac vody, aby bolo lepšie vidno, či niečo rozleje, alebo nie. Ale v princípe možno povedať, že ste úlohu splnili.

2. Super! Toto riešenie ozaj vyzerá, že bolo robené podľa zadania a že ani obsah pohára sa nevylial.

3. Za úlohu Maliar natierač získavate 3b. S riešením úlohy ste sa pekne vyhrali. :)

4. Pekný jednoduchý efektívny robot, ktorý spĺňa podmienky zadania. Zvládli ste využitie gyroskopu a jeho efektívne prepojenie s motorom. Postupné rozbiehanie a spomaľovanie má však ešte rezervy, čo vidno na videu - keď sa hladina prevážanej tekutiny poriadne zakolíše, takže bolo by tam ešte čo vylepšovať.

Assignment: Room measurements

Program pre Spike ukladá do zoznamu namerané vzdialenosti senzorom, ktorý sa díva vpravo každú pol sekundu.

Keď príde ku stene, otočí sa o 90 stupňov vľavo.

Toto zopakuje 4x.

Potom namerané vzdialenosti zo zoznamu v aplikácii vyexportujeme do textového súboru a ten načíta pythonový program, ktorý ich zobrazí.

Každá strana je v súbore oddelená -1.

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Na videu nie je celkom jasný výsledok, najmä v tom druhom prípade, keď vidno, že robot neprišiel presne tam kam chcel. Výsledná mapa nie celkom zodpovedá skutočnému rozloženiu miestnosti.

2. Oceňujem, že ste sa pustili do náročnejšej úlohy.
V zdaní však bolo, že máte mať dve v obdĺžnikovitej miestnosti. Vaša miestnosť nie je obdĺžnikovitého tvaru a neviem určiť čo z toho majú byť dvere. Ani rohy sa nedajú celkom dobre určiť.
Na videu ste v podstate znázornili pohyb robota, ale okrem pohybu robota by ma zaujímalo (by som chcela vidieť) ako ste prenášali informácie z robota do počítača. resp. celý proces vyriešenia úlohy.
A tiež by bolo fajn trochu skúšať prezentovanie svojho modelu. Predstaviť ho porotcom, v čom je špecifický a prečo by ste s ním mali vyhrať.

3. Za úlohu Vymeriavanie miestnosti získavate 3b. Pekne ste sa vyhrali s riešením a je vidieť, že vás riešenie úlohy bavilo :)

4. Pekné riešenie, naozaj to mapuje. Na Vašom riešení vidno, akú má ultrazvukový senzor presnosť (alebo skôr nepresnosť). Ako by ste pomocou Spike Prime dokázali vytvoriť presnejšiu mapu - akým iným spôsobom ako pomocou ultrazvuku by ste mapovali?