Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Šachisti - tigre

About the team: Robotický krúžok pri sp. škole sv. Františka z Assisi

Assignment: Cameraman

Ja som Bengiolino Rosso a teraz vám napíšem o mojom (nie Miškovom) robotovi, ktorý je vlastne robot, ktorý pomáha pri natáčaní niečoho napr. filmov.

Tento super geniálny robot sa skladá z 3 motorov a 2 touch senzorov. Vyzerá ako žeriav  na diaľkové ovládanie má jemne pružné lano ktoré je pripevnené na jeden z motorov, ktorý ním krúti sem a tam, ak ťukneme šípku (a program je zapnutý), vie krútiť do oboch smerov, podľa toho, ktorú šípku ťuknem. ďalší motor riadi otáčanie, aby sa vedel MOJ robot otočiť na opačnú stranu. A posledný motor slúži na zdvíhanie a dávanie dole ramena žeriava. Všetky tieto veci sa dajú robiť buď tým, že sa ťukne šípka, alebo sa natočí tá zvláštna skatuľa, keď sa ťukne prvý touch senzor, zapamätá si polohu a keď sa ťukne po druhýkrát, vráti sa na tú polohu a druhým sa meria čas.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Veľmi pekné a prepracované riešenie. Program je už dosť komplikovaný a páči sa mi a ten tretí pohyb pomocou kladiek a lanka. Myslím, že takéto zariadenie by naozaj mohlo fungovať aj vo väčšom merítku. Skvelá práca!

2. Pomerne jednoduché, ale aj technicky dobre premyslené riešenie, gratulujem! Podarilo sa Vám síce urobiť program tak, aby dĺžka presunu z bodu A do bodu B bola závislá na nastavenom čase, ale nepodarilo sa zabezpečiť, aby naozaj trvalo tak dlho, aký čas sa nastaví a aj nastavovanie času by sa mohlo trochu zefektívniť. Naviac, zdá sa, že pohyb kamery pozdĺž ramena je nejak spomalený a nastáva až potom, čo celé rameno dojde do bodu B. Asi niekedy navijáky začnú zaberať naprázdno, kým sa lano natočí a začne kameramana ťahať. Bol by tu ešte priestor na vylepšenie tohoto riešenia, ale super, že ste to dotiahli až do takéhoto stavu.

3. Za úlohu Kameraman získavate 3b. Oceňujem, že ste vytvorili filmové štúdio, aby ste krásne znázornili riešenie úlohy.

4. Asi by to chcelo v prvom rade dlhšie káble, takto to šlo asi ťažšie ovládať. ;) Ale to je dané hardvérovými obmedzeniami.
Inak fungovalo všetko ako malo. Páčilo sa mi posúvanie kameramana pomocou navíjania.

5. Zaujímavé riešenie.