Náš MK3 triedič sa skladá z jednej EV3 kocky, dvoch veľkých motorov, jedného stredného motora, jedného infračerveného senzora a veľa ďalších kociek. Po spustení programu sa spustí ovládanie. Pomocou ovládačky donavigujeme robota na nejakú pozíciu, kde vynulujeme motory. Toto miesto označíme za štartovaciu pozíciu. Potom znovu navigujeme robota niekde do priestoru, kde znovu stlačíme tlačidlo, aby sme určili cieľovú pozíciu. Tam si robot zapamätá hodnoty motorov, a podľa nich sa vráti na štartovaciu pozíciu. Tam čaká na stlačenie tlačidla Klapka!. Keď ho stlačíme, robot sa podľa zapamätaných hodnôt presunie na cieľovú pozíciu, kde zahrá fanfára. V zadaní bolo povedané že máme použiť gyro senzor. Náš prvý prototyp robota ho obsahoval rovno trikrát a fungoval dokonale. Potom ale senzory postupne začali blbnúť a nedalo sa s nimi urobiť nič. Ich hodnoty vždy začali bleskurýchle stúpať, a keďže v programe senzory mali odoslať signál motoru pri nameranej hodnote 30/-30, po pár sekundách sa motory zapli a išli až dovtedy, kým sme program nezastavili. Skúšali sme veľa možností kalibrácie, niekedy to fungovalo, väčšinou však nie. Uvedomujeme si tento nedostatok, ale čo s tým narobíme. Dúfame, že aspoň nejaké bodíky dostaneme:)Maťo+Kubi+EV3
P.S. Vo fotkách nájdete aj obrázky prvého prototypu s gyro ovládačkami. Odovzdané riešenie vyzerá tak isto, len si odmyslite tie ovládačky.
1. Smola s tými senzormi, ale aj bez nich to vyzeralo na pekné riešenie. Škoda, že v tom druhom pokuse sa kameraman dostal do trocha inej cieľovej pozície ako ste asi zamýšľali. Konštrukcia je celkom pekne premyslená, kameraman sa ale mohol trochu menej natriasať, takto by to video asi nebolo celkom stabilné. 2. Pekne spracované riešenie, ďakujeme. Gyroskopy na EV3 majú túto vlastnosť, že keď sa zapínajú (napr. sa zapne EV3 jednotka, alebo sa senzor pripojí), musia byť celkom v pokoji - nesmú sa hýbať. V opačnom prípade chytia ten drift, ako ste popísali. Preto tímy, ktoré chodievali na súťaže mali hneď po štarte programu takú kontrolu, že robot bol v pokoji a sledoval, aké hodnoty vracia gyroskop - a ak to prudko rástlo, tak robot dal signál, že treba gyroskop znovu odpojiť a pripojiť. Niekedy ani toto nepomôže, ale takmer vždy áno - len musia byť naozaj celkom nehybné. Riešenie je dobre zdokumentované aj pekne realizované aj keby ste boli v tigrej kategórii, dobrá práca! 3. Za úlohu Kameraman získavate 3b. Oceňujem video, v ktorom vysvetlujete riešenie úlohy. 4. Veľmi kvalitne odprezentované a vysvetlené fungovanie robota. Taktiež jasne natočené a vhodne vybrané príklady. To s tým gyroskopom ma mrzí. Ale vynašli ste sa. Super. 5. Pekné riešenie a video. Pohyb kameramana umiestneného na dlhej tyči sa mi zdá byť trochu trhaný, nedalo by sa to nejakým spôsobom zjemniť?