Pre presun Mr.Spocka sme spravili robota, ktorý sa podľa zadaných centimetrov presunie najprv v jednom smere a potom v druhom smere. Pre riešenie tejto úlohy sme museli zistiť, koľko centimetrov je jedna otáčka kolesa a potom zadané centimetre prepočítavať na potrebný počet otáčok kolesa. Pri odbočení sme tiež museli vyskúšať, koľko otáčok je potrebných na otočenie robota presne o 90 stupňov.
Dosť sme sa potrápili aj so zadávaním centimetrov a ich zobrazovaním na displeji, no nakoniec sme to zvládli. Kockami sme hádzali náhodné centimetre.
Poslednú jazdu sme spravili krížom cez štvorec, ale s výpočtom správneho otočenia a dľžky jazdy nám musel pomocť tréner. Tento program sa volá Star Trek 2.
Úplne najťažšie bolo urobiť samotnú teleportáciu Mr. Spocka na konci prvej jazdy ....
Výborný nápad hýbať sa priamo (namiesto rovno-zatoč-rovno) na urýchlenie prepravy. Teleportovanie Mr. Spocka - super! Presvedčili ste nás aj hádzaním kociek, že to funguje naozaj vždy. Jemné zaobchádzanie s astronaoutom bez podstavca, dva dobré programy, skvelé úsporné zadávanie súradníc. Zvažovali sme, ktoré z dvoch riešení, ktoré jazdia šikmo oceniť, hádzali sme si kockou, telefonovali sme rozhodcom uprostred noci, ale nedá sa inak: ste víťazi! Rešpekt! :-)