Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: ZS Dunajska Luzna

About the team:

Assignment: Baker and Space ship

V tomto kole sme riesili druhu ulohu – hladanie Polarky. Zostavili sme jednoducheho robota, ktory ma dve kolesa, gyroskop a svetelny senzor. Robot sa vyda smerom k suhvezdiu a zastavi sa, ked narazi na ciaru. Program spociva v sledovani ciary a merani azimutov, podla ktorych sa nasmeruje na Polarku. Meranie ciary nie je uplne klasicke, ale pridali sme funkciu, ktora zabezpecuje spolahlivejsie meranie ciary. Funguje na principe, ze cim viac bielej vidi, tym viac odbaca doprava a naopak, cim menej bielej vidi, tym viac odbaca dolava. Pocas sledovania ciary meria kazdu sekundu azimut a uklada jeho hodnotu dokola do pola 20 hodnot. Takto si vzdy pamata hodnoty azimutov poslednych 20 sekund. Pokusmi sme zistili, ake su hodnoty tychto azimutov, ked sa dostane na koniec ciary smerujucej na Polarku. Robot teda pocita priemerny azimut z troch casovych usekov (ciar) a porovnava ich navzajom. Ked sa dostane na koniec ciary smerujucej na Polarku, tak sa tieto rozdiely zhoduju s vopred zistenymi hodnotami a robot vie, ze sa nachadza v bode, odkial sa moze vydat smerom k Polarke. V tejto ulohe bola stavba robota jednoducha, avsak programovanie nam dalo zabrat.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Riešené úlohy: Vesmírna loď

1. Získavate 3 b. Program, popis, fotky aj video sú v poriadku. Páči sa mi vaše riešenie.

2. Výborné riešenie, nemám žiadne pripomienky. 3 b.

3. Funkcia na sledovanie čiary vyzerá naozaj dobre. 3 b.

4. Perfektné. Najprv som mal isté pochybnosti ako to bude fungovať, ale vo video ukážkach sa všetky rozplynuli. Naozaj dobre spravené video aj program. 3 b.

Nevyužité body: 0