Pri riešení tejto úlohy sme použili dva stredné motory, jeden veľký motor a jeden dotykový snímač. Konštrukcia sa skladá z dvoch častí:
1. Otáčajúci sa stôl s papierom.
2. Robotické rameno s držiakom fixy.
Kreslenie špirály funguje takto:
1. Po zapnutí programu sa rameno s fixou zodvihne a robot čaká na stlačenie dotykového snímača.
2. Teraz je čas na vloženie papiera na stôl. Okolo stola je vytvorený rámček - tento rámček drží papier a zabraňuje jeho otáčaniu a posúvaniu pri pohybe stola.
3. Po stlačení dotykového snímača rameno s fixou klesne na papier a stôl sa začne otáčať. Súčasne s otáčaním stola sa držiak fixy vysúva smerom k okraju stola. Tieto dva pohyby spolu vytvoria špirálu.
4. Po skončení kreslenia špirály je potrebné znova stlačiť dotykový snímač - vtedy sa rameno s fixou zodvihne a môžeme vybrať papier s nakreslenou špirálou. Rameno s fixou sa zasunie do pôvodnej polohy.
Hotovo :)
1. Za úlohu kreslenie špirály získavate 3b. Vaše riešenie je najkreatívnejšie a najefektívnejšie. 2. Skvelé technické riešenie, toto je asi najrýchlejší kreslič špirál. A skúsili ste meniť niektorý parameter, aby špirála vyzerala zakaždým trocha inak? 3. Super, pekné, presné a efektívne. 4. Musím povedať, že toto netradičné riešenie sa mi veľmi páči a naozaj pekné špirály.