Uloha sa nam velmi pacila, neostalo nam na nu ale zial dostatok casu. Posielame aspon to co sme stihli - navrh riesenia, popis robota a program+video pre zjednodusenu verziu - obdlznikovu pavucinu.
Konstrukcia robota:
2 large servo motory (na pohon kolies)
2 kovove gulicky (pomocne kolesa)
1 color senzor (na sledovanie ciary)
Opis:
Postavili sme male roboticke auticko pozostavajuce z 2 large servo motorov na pohyb kolies a 2 kovovych guliciek ktore su jeho pomocne kolieska. Do prednej casti sme robotovi upevnili aj 1 color senzor aby mohol sledovat ciaru a podla nej upliest pavucinu. Dozadu sme umiestnili tenku nitku na navijaku.
Program:
Chceli sme robotovi postavit ihrisko ako je na obrazku, kde zelene kruhy su plastove flase, bielou je biela paska, ciernou je cierna paska a hnedou su parkety. Robot by najprv sledoval bielu ciaru, cim by obmotal jednym smerom plastove flase, a potom by chodil po ciernych ciarach a spajal by flase spojene ciernou ciarou. Pritom by sa mu odmotavala nitka z drziaku.
Program pavucik.ev3 je iba prva zjednodusena verzia, ktora robi toto: program v nekonecnej slucke caka na stlacenie stredneho tlacitka a po stlaceni urobi obdlznik.
K tomu sme natocili kratke video, kde vidiet ako robot namota vlakno okolo stola do tvaru obdlznika.
Spoločné: Toto kolo malo azda najnáročnejšie a najbizarnejšie úlohy, sme radi, že sa našiel jeden tím, ktorého robot túto obľúbenú gymnastickú figúru zvládol! Tu sa ukázala dobrá priestorová predstavivosť a šiesty fyzikálny zmysel. Dúfam, že ste si všetci pozreli, ako EV3 dokáže spraviť vymyk, stojí to za to. Pavučinky boli pracné, ale niektoré sa vcelku podobali na pavučinu. Čakal som, či niekoho nenapadne robiť skutočné zapletanie, alebo či sa tu náhodou neobjaví nejaký tkáčsky stroj, prípadne nejaké lepkavé vlákno, ktoré sa na seba bude lepiť ako žuvačka, ale aj takto dobre. Ide sa do finále, užime si spolu posledné kolá! 2sestry: ďakujeme za vytrvalosť. Cenu pre vás stále odkladáme, dúfame, že čoskoro ju budeme môcť udeliť! Základ pavučinky by tu bol, fajn. Rozhodcovia napísali: 1. Pekný začiatok, škoda že ste nemali čas to poriadne dokončiť. 2. Robot pohybuje okolo stola a prejde dráhu v tvare obdĺžnika. Neťahá však za sebou ani niť (alebo ju nevidieť). 3. Za úlohu Pavučina získavate 2b, nakoľko sa robot pohybuje len to so zásahom kvôli usmerneniu pohybu.
Postavili sme viacere verzie robotov, popisane su v poradi, v akom sme ich vyrobili (a cislovane su v poradi v akom su na videu):
Programy:
Tato uloha bola zdanlivo nenarocna na programovanie, az ked sme zacali programovat jednotlivych robotov, tak sme zistila ze bolo pomerne narocne skoordinovat pohyby jednotlivych motorov a pri "tazkom ziakovi" bolo dokonca treba aj Bluetooth komunikaciu. Vysledne programy su vsak celkom jednoduche - pripajam zoznam nahranych programov:
Zaujímavé nápady! Dobrá práca. Rozhodcovia: 1. Páči sa mi, že vždy vyskúšate niekoľko riešení. Hoci tentoraz ani jedno nie je úplne dokonalé. Mne sa najviac páči ten posledný, slabý žiak, lebo má v sebe skrytý potenciál - ak by sa trocha rozhojdal, verím že by spravil celý výmyk. 2. Páčia sa mi viaceré možnosti riešenia úlohy i keď roboti robili trošku prispôsobené výmyky. Trochu mi chýbalo to, že robot mal najskôr prísť ku hrazde a potom aj od nej odísť. 3. Za úlohu Výmyk získavate 2,8b. Robot nedokáže spraviť 180 stupnovy výmyk.