Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: SupraTech

About the team:

Assignment: Tourist coupon

Zadanie 5, 2. úloha: Turistický poukaz

Popis riešenia

Na bielu podložku s rozmermi 2,5 x 1 meter sme čiernou páskou vyznačili cestu okolo chaty so siedmimi chodníkmi, ktoré nie sú rovnaké ako na obrázku v zadaní, ale snažili sme sa, aby sa podobali. Chodníky majú rôznu dĺžku. Na začiatku je robot s uloženým pokladom položený v strede kruhu (na chate) ľubovoľným smerom. Po spustení programu robot prejde na cestu okolo chaty, postupne prejde všetky chodníky, čím odmeria ich dĺžku, nájde druhý najdlhší chodník, na jeho konci vyloží poklad a vráti sa na chatu. Vykonanie celej úlohy trvá asi osem minút.

Robot

Robot tvorí jedna riadiaca jednotka EV3, dva veľké motory EV3 pre pohyb, dva optické senzory pre sledovanie odrazeného svetla od čiary a podložky. Vzadu je malý priestor pre uloženie pokladu.

Program

V programe sme použili štyri vlastné bloky:

  1. východ z chaty - robot prejde zo stredu kruhu na cestu okolo chaty a zastane na začiatku jedného z chodníkov
  2. cesta tam - robot ide po chodníku až na jeho koniec, kde sa otočí a potom z počtu otáčok motorov vypočíta dĺžku chodníka
  3. cesta späť - po chodníku sa robot vráti naspäť na cestu okolo chaty
  4. cesta okolo - po zmeraní všetkých chodníkov robot nájde druhý najdlhší chodník prejde po ceste okolo chaty k začiatku tohto chodníka

Najskôr robot vyjde z chaty na cestu okolo chaty, príde na druhý najbližší chodník, začne ho merať a na konci chodníka jeho dĺžku zobrazí na obrazovke. Potom odmeria zvyšné chodníky pričom ich dĺžku zobrazí na displeji. Keď sú zmerané všetky chodníky zistí, ktorý bol druhý najdlhší a príde k nemu po ceste okolo chaty. Následne príde na jeho koniec, položí tam poklad a vráti sa späť na chatu.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Čisté, elegantné a dôkladné, ako vždy, jednoducho supra!

1. Super! Pekné riešenie!

2. Zdá sa mi čudné, že tú prvú odbočku robot vynechal. Prečo? Ale inak riešenie obsahuje všetko čo treba. Páči sa mi poklad :)


3. Za úlohu Turistický poukaz získavate 3b. Robot má výhodu, že po domeraní vzdialenosti ho nemusíte manuálne premiestniť na začiatok ďalšej trasy. Vo videu nie sú vidieť hodnoty, ktoré robot nameral. Nakoniec robot zanechal poklad na konci druhej najdlhšej trasy. Je to veľmi pekné riešenie.

4. Páči sa mi podrobný popis riešenia a aj fotografie. Taktiež sa mi páči aj spracovanie videa s riešením.

Assignment: Doors open day

Tím: SupraTech

Robotická liga 2019

Zadanie 5, 1. úloha: Deň otvorených dverí

Popis riešenia

Robot na sprevádzanie návštevníkov má uložené informácie o troch rôznych miestach a umožňuje návštevníkovi ich návštevu v ľubovoľnom poradí a počte (jedno až tri) pričom počas sprevádzania návštevníka robot sleduje prítomnosť návštevníka.

Pôvodne sme chceli použiť pre navádzanie v priestore dva ultrazvukové NXT snímače, ale nepodarilo sa nám vytvoriť funkčné riešenie, preto sme zvolili navádzanie pomocou dvoch optických snímačov a čiary vyznačenej na podlahe, tak ako v prípade úlohy dva v tomto zadaní. Pri skúškach doma toto riešenie išlo dobre, ale v klubovni zlyhalo kvôli prahom, s ktorými sme pri návrhu neuvažovali. Pri prechode cez prah dverí sa menila vzdialenosť snímača od podkladu, čo viedlo k zmene množstva odrazeného svetla a chybnému vyhodnocovaniu. Počas skúšky v klubovni sme už nedokázali nájsť také nastavenia, ktoré by vyhovovali všetkým okolnostiam a spoľahlivo navádzali robota od začiatku až po vybraté miesto.

Robot

Robot tvorí jedna riadiaca jednotka EV3, dva veľké motory EV3 pre pohyb, dva optické senzory pre sledovanie odrazeného svetla od čiary, jeden ultrazvukový senzor pre sledovanie vzdialenosti od návštevníka, jeden infračervený pre príjem príkazov od diaľkového ovládača. Ďalšie dva ultrazvukové NXT senzory  nie sú pripojené.

Program

V programe sme použili tri vlastné bloky:

  1. pohyb 1 – robot pomocou optických senzorov sleduje vyznačenú čiaru a riadi pohyb motorov od začiatku čiary po križovatku, kde sa zastaví
  2. pohyb 2 - robot pomocou optických senzorov sleduje vyznačenú čiaru a riadi pohyb motorov od križovatky po koniec čiary, kde sa zastaví
  3. križovatka – robot na križovatke zvolí smer k cieľu podľa výberu návštevníka

Program tvorí jedna vetva, v ktorej sú návštevníkovi predstavené možnosti výberu miesta, po výbere miesta sa robot pomocou sledovania vyznačenej čiary vydá na cestu do tohto miesta, pričom sleduje, či ho návštevník nasleduje, ak nie, tak čaká, kým návštevník k nemu príde. Keď robot príde na miesto, tak návštevníkovi prehrá informácie a následne ponúkne ďalšie možnosti. Časť programu zodpovedná za sledovanie vyznačenej čiary je prevzatá z programu druhej úlohy tohto zadania.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Dobrá práca! Máme radosť, snáď Vám toto riešenie niečo dalo. Pozdravy od rozhodcov:

1. Pekné riešenie. Trasa však mohla byť náročnejšia a s viacerými zastávkami.

2. Hm, to je škoda, že vám to nefungovalo aj naozaj, lebo demo ste mali pekne vymyslené.

3. Za úlohu Ďeň otvorených dverí získavate 3b. Sprievodca jasne popisuje priestor skautov, pričom dávate návštevníkovi na výber, ktorú miestnosť chce vidieť a následne tam informujete o danej miestnosti.

4. Chválim podrobný popis riešenia úlohy. Na videu je zobrazené zaujímavé riešenie s popisom navštívených miest. Super, že je popis zreteľne počuť. Avšak z videa nie je úplne jasné nakoľko robot sleduje, či ho nasleduje návštevník.