Úloha 1
Mali sme veľa nápadov, ale dokázali sme zrealizovať z toho iba niečo. Robot dokáže chodiť za osobou, ktorá musí ísť pomaly a tesne pred ním. Nefungovalo nám prispôsobovanie sa rýchlosti, tak sme od toho upustili. Náš sprievodca kráča za osobou a mení smer podľa nej. Na začiatku sa spustí úvodné slovo o našej škole. Osoba môže stlačením tlačidla na samostatnej kocke spustiť výklad - má na výber zo 4 možností (šípky na kocke) - výklad o vedení školy, zamestnancoch, žiakoch a odborných učebniach.
Konštrukcia
Tentokrát sme vytvorili len malého robota s použitím dvoch veľkých motorov, ku ktorému sme pripevnili tri ultrasonické senzory - jeden dopredu, dva po bokoch smerujúce von. Sú aj v rôznej výške, aby zamerali objekt čo najpresnejšie. Okrem toho používame aj samostatnú kocku, bluetoothom spojenú s kockou v sprievodcovi.
Program
Program bol z toho najkomplikovanejší. Pôvodne sme sa snažili pracovať aj s rýchlosťou človeka (napadlo nás neustále merať vzdialenosť od najbližšej prekážky a tomu mal prispôsobiť rýchlosť), ale nepodarilo sa nám to naprogramovať. Máme znovu dva programy - prvý je v robotovi so senzormi - sprievodca a druhý v kocke - ktorú má držať osoba v ruke a ovládať ňou sprievodné zvuky. V prvom programe porovnávame hodnoty z ultrasonických senzorov. Vyberieme z nich najmenšiu a robota pošleme smerom, ktorým je natočený senzor s najbližšou vzdialenosťou ku prekážke. V paralelnom procese prijíma správy cez bluetooth od druhej kocky a podľa nich púšťa potrebný výklad. V druhom programe vo switchi podľa výberu tlačidla na kocke posielame správu druhej kocke, ktorý výklad má pustiť.
Video sme bohužiaľ nestihli do termínu nahrať na youtube. Pošleme mailom.
Hihi, už som si skoro myslel, že bude nasledovať exkurzia s výkladom o obsahu jednotlivých šatniarskych skriniek. Ďakujeme za riešenie! Rozhodcovia: 1. Celkom fajn, no chcelo by ešte vylepšiť. Je lepšie ak ľudia sledujú sprievodcu a nie naopak. 2. Naozaj, mali ste viacero dobrých nápadov, škoda že ste ich nedotiahli až do konca. A nie celkom rozumiem čo je na druhej fotke... 3. Za úlohu Ďeň otvorených dverí získavate 3b. Sprievodca síce nasleduje návštevníka, ale to neprekáža. Popis riešenia je detailný a video je natáčané v priestoroch školy, čo hodnotím pozitívne. 4. Chválim podrobný písomný popis riešenia úlohy. Riešenie je celkom zaujímavé. Trošku nezvyčajné je, že robot sprievodca sleduje návštevníka (skôr to mohlo byť opačne). Bolo by fajn mať vo videu titulky, lebo robota moc nebolo počuť. Na videu nie je zobrazená interakcia robota s návštevníkom, kde si návštevník má vybrať, čo presne chce počúvať. Síce je zobrazené stlačenie tlačidla, ale zvukovo je ťažko rozoznateľná zmena.