Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: 2sestry79

About the team: Sme dve sestry, jedna stavia robotov a druha ich programuje.

Assignment: Watchman

Popis programu:

Program k tejto ulohe je pomerne jednoduchy - robot sleduje ciaru a vzdy ked je k nemu nieco blizsie ako 10 cm, otoci medium servo motor aby potlacil spust fotoaparata. Medium servo motorom pohybuje vzdy na urcity pocet sekund, nie otacok, aby sa nezasekol. Robot potom caka kym sa cesta neuvolni, ked je volna, pokracuje po ciare. 

Popis konstrukcie robota:

Robot ma podvozok s dvoma large servo motorami, ktore pohybuju kolesa a s pomocnou lego gulickou. Vpredu na podvozku ma robot upevneny jeden color senzor na sledovanie ciary. Navrchu je upevnena lego mindstorms EV3 kocka, dalej je tu miesto na mobil a ultrazvukovy senzor.

Mechanizmus fotenia sme sa rozhodli urobit tak ze sme mobil nastavili aby fotil pri stlaceni horneho tlacitka (s ktorym sa normalne nastavuje zvuk) a potom sme na robota dali medium servo motor, ktory stlacal toto tlacitko.

Na konci videa pripajame niektore fotky, ktore nas robot urobil.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Poníky v tejto farbe mi spôsobia ťazký spánok, ale inak krásne riešenie ako vždy. A rozhodcovia:

1. Za úlohu strážnik získavate 2.8b. Páči sa mi, že robot dokáže identifikovať narušiteľa, ale na videu nie je znázornené, žeby robot dokázal identifikovať narušiteľa aj keby sa nachádzal z vnútornej strany okruhu.

2. Hm, taky chlpaty plysovy medvedik je pre ultrazvukovy senzor dost tazko detekovatelny, ved ste to videli aj sami. Ale inak je to pekné riešenie a je tam všetko čo má byť.

3. Pekná práca!

4. Vynikajúco zdokumentované. Super, že ste pridali aj fotky a proces vytvárania fotiek.

Veľmi sa mi páčilo stádo farebných poníkov :)

Assignment: Light pollution

Popis programu:

Pri rieseni tejto ulohy sme pouzili prostredie ev3dev (https://www.ev3dev.org/). Je to verzia debian linuxu, ktora nahradi povodny operacny system EV3 kocky a umoznuje vyuzit programovacie jazyky a komunikacne prostriedky na linuxe.
Instalacia prostredia je popisana na  https://www.ev3dev.org/docs/getting-started/#step-2-flash-the-sd-card, a treba pri nej vytvorit sd kartu s ev3dev a tu potom zasunut do ev3 kocky. Kedze sme mali aj NETGEAR WNA 1100 WIFI adapter, jeden z mala ktore ev3 podporuje, mohli sme s ev3 komunikovat cez wifi. Pri prvom boote bolo treba cez tlacitka ev3 nastavit wifi siet a heslo. Potom uz bol k dispozicii terminal na linuxe, kde sa dali pisat a spustat programy. 
Program sme pisali v pythone, lebo ten je  pomerne jednoduchy, zdrojove kody ku knizniciam sa daju stiahnut a jednotlive fukcie su dobre dokumentovane (https://github.com/ev3dev/ev3dev-lang-python).
Jednoduchy line follower bol hotovy za pol hodinu, tazsie bolo odladit komunikaciu s dalsim pocitacom ktory vykresloval data. 
Na stranke ev3dev je na tento ucel odporucana kniznica https://www.ev3dev.org/docs/tutorials/sending-and-receiving-messages-with-mqtt/ .
Do kazdej spravy ktora sa posielala po spusteni motorov sme pridali udaje z optickeho senzora a z pozicie motora. 
Na serveri sme napisali aj jednoduchy program, ktory spusti zvlast vlakno (thread) na citanie sprav, aby hlavne vlakno (main thread) mohlo obsluhovat graficky vystup. Na grafiku sme pouzili kniznicu Tkinter, plocha na kreslenie bol urobena pomocou canvas widgetu do ktoreho sa po kazdej sprave pridavala vertikalna ciara, ktorej vyska bola umerna udaju z optickeho senzora snimajuceho svetlo zo stredu obeznej drahy. 
Nasa aplikacia mala aj tlacitko koniec, ktore umoznovalo uzivatelovi ukoncit vlakno spracuvajuce spravy z brookera a zavriet UI. 

Popis konstrukcie:

Robot mal podvozok s dvoma large servo motorami na pohyb kolies a pomocne lego kovove gulicky. Vpredu na podvozku bol jeden color senzor, aby robot vedel sledovat ciaru. Navrchu bola umiestnena EV3 kocka a druhy color senzor - na zaznamenavanie svetla.

Popis osvetlenia: 

1.svetlo: vianocna LED dekoracia

2.svetlo: samonabijacia baterka s dynamom

3.svetlo: svetlo na mobile (aplikacia torch)

Na pripojenom videu nas robot mapuje intenzitu osvetlenia pocas dvoch obehov okolo planety. Na vyslednom grafe vidiet ze sa detekovane osvetlenie periodicky opakuje, jedine svetlo cislo 2 malo pri druhom obehu o nieco nizsiu amplitudu ako pri prvom, kedze islo o baterku s dynamom, ktorej svetlo bolo postupne slabsie a slabsie. 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Toto riešenie mi vyrazilo dych. Ááááááááá! Pomóc! Dve sestrýý! Pomóc! Áááá!! Ďakujéééméééé! :)

1. Za úlohu Svetelné znečistenie získavate 3b. Páči sa mi akým spôsobom ste sa vynašli a je vidieť, že ste sa naučili nové veci.

2. Pekné riešenie spĺňajúce všetko čo má.

3. Pekné riešenie, dievčatá! Gratulujem!

4. Ste ozaj dobré, keď ste toto všetko zvládli :) Super.