Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Jakubovskí roboti

About the team: Začali sme v auguste 2018.

Assignment: Geometria pre kajšmentke

Z moźností sme si vybrali n-uholník.
Náš robot má dva veľké motory, ktoré ovládajú kolesá. Ďalej má vpredu svetelný senzor namierený dolu, aby sledoval čiaru. Vzadu má gyroskop, aby vedel kontrolovať o koľko ° sa otočil. Základ programu sme okopírovali zo stránky https://teslacoollab.com/lego-mindstorms-polygon-gyrotracker/.
Robot ide po čiare a keď ju stratí, tak sa otočí trochu doľava a doprava, aby zistil, či náhodou nešiel krivo. Ak čiaru nenájde, posunie sa dopredu tak, aby mal os otáčania nad posledným kontaktom s čiarou a zresetuje si gyroskop. Tam sa otáča najprv doprava a keď nenájde čiaru tak sa vráti na 0° a potom sa otáča doľava, pričom kontroluje uhol otočenia vďaka gyroskopu.
Robot nám nachádzal čiary, aj počítal uhly, ale niekedy pridal uhol, ktorý nebol a niekedy zišiel mimo čiaru tak, že ju už nenašiel. Takže úplné riešenie úlohy nemáme.
Video je bez zvuku, lebo pri skúšaní robota sme mu naprogramovali rôzne vydávané zvuky, aby sme vedeli, v ktorej časti programu sa práva nachádza.

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Celkový záverečný komentár k RL: Ďakujeme všetkým za krásne riešenia. Celkovo ste v tomto ročníku vypracovali 152 riešení úloh. Za každým nich sú hodiny práce. Veríme, že tento čas nebol strávený márne. Nazbierali ste nové skúsenosti a zručnosti, trénovali ste trpezlivosť, cieľavedomosť a tímovú spoluprácu. Ďakujeme, že ste sa do tohto formátu zapojili a boli ste ochotní svoje riešenia zdieľať s ostatnými. Motto ligy je "radosť zo zdieľania a objavovania". Ak sa k svojim riešeniam a riešeniam ostatných tímov ešte vrátite, zamyslíte sa nad nimi a porozprávate sa o nich aj so svojimi spolužiakmi alebo kamarátmi, naše ciele budú splnené. A niektorí z vás začnú vymýšľať svoje vlastné zadania úloh, ktoré potom skúsia vyriešiť. A o svoje nápady sa podelia s ostatnými a svoju tvorivosť tak budú rozvíjať naďalej. Aj my sme sa od vás v tomto ročníku veľa naučili a veľmi nás to bavilo. Ospravedlňujeme sa, ak niekedy hodnotenia neboli celkom vyrovnané, niekde sme niečo prehliadli, či nesprávne pochopili, snažili sme sa vždy výjsť v ústrety a povzbudiť naše vzájomné ligové kamarátstvo, hoci je hlavne virtuálne. A tiež nás mrzí, že hodnotenie riešení a posielanie cien, niekedy trvalo pridlho, všetci rozhodcovia to robili aj tento rok zadarmo a vo svojom voľnom čase navyše popri inej práci. V každom prípade tento týždeň odosielame všetky diplomy a ceny za zostávajúce kolá aj za celkové poradie a želáme vám aktívne strávené prázdniny, veľa pekných zážitkov a nových priateľov!

Ak náhodou máte čas a chuť venovať sa robotom, modelovaniu a 3D tlači, Arduinam, Linuxu, programovaniu, je tu stále možnosť prihlásiť sa do tábora, ktorý bude 7. - 21. júla na Krahuliach (http://itakademia.sk/lstm/) - pre mimobratislavské deti zdarma, pre bratislavské za cenu plnej penzie, alebo ak ste v okolí Bratislavy, do jedného z dvoch týždňových turnusov denných táborov vo Fablabe na prelome júla a augusta (prihlášky sú aj hore na stránke http://dtdt.ninja).

Tak a konečne k hodnoteniu 8. kola: obe úlohy boli veľmi náročné, snáď s výnimkou počítania vrcholov v n-uholníku. Sláva tímom, ktoré svoje riešenia aj v tejto predprázdninovej cestovateľskej dobe dotiahli aspoň do čiastočného riešenia!

My máme robotické zvuky radi. :)

1. Video záznam je troška chaotický, ťažko posúdiť ako robot pracuje. Chcelo by to efektívnejší spôsob zaznamenávania vrcholov.

2. Páči sa mi, že ste v opise riešenia uviedli aj stránku ktorou ste sa inšpirovali, to je fajn. Robot sleduje mnohouholník veľmi precízne, možno by mohol chodiť trocha rýchlejšie. Video by bolo asi vhodnejšie snímať trocha z nadhľadu. Škoda toho ticha, tie testovacie zvuky mohli byť zaujímavé.

3. Super, dávam vám aspoň nejaké bodíky za snahu.
Video je pomerne roztrasené ;)
Mohli ste to skúsiť pre rôzne útvary, nie len pre jeden. Dá sa tak lepšie overiť, či váš program funguje správne :)

4. Za úlohu získavate 2b. Vybrali ste si úlohu, kde robot mal spočítať počet uhlov a zobraziť toto číslo na displeji ako aj vydať konkrétny počet zvukových signálov. Video je bey zvuku, čiže neviem overiť, či robot vydal taký počet zvukových signálov aký bol potrebný. Taktiež vo videu nie je pohľad na displej jednotky, aby som zistila aký konečný počet uhlov napočítal.