Náš robot
Náš robot je postavený z, 1x EV3 riadiaca jednotka, 1x EV3 medium motor, slúži na posúvanie pohyblivého pásu ktorý posúva lupu cez ktorú svieti svetlo z baterky. 1x EV3 ultrasonic senzor, slúži na zmeranie ohniskového bodu, 1x EV3 touch senzor, slúži na odštartovanie programu, 1x EV3 colour senzor slúži na meranie intenzity svetla.
Program
Náš program je takýto:
Robot posúva pás o celú dĺžku popri tom farebný (color) senzor meria či intenzita nebude vyššia ako najvyššia dovtedy nameraná v programe, ak áno zapamätá si vzdialenosť. Na konci vypíše kedy bola intenzita najvyššia a teda aká je ohnisková vzdialenosť.
1. Veľmi pekná mašinka! Páči sa mi, že to máte zdokumentované viacerými pokusmi. 2. Ok, ale rozmýšlali ste či by nemohla byť pre niektoré vaše lupy ohnisková vzdialenosť väčšia, ako je dĺžka vašeho pásika? Možno by sa dalo popracovať aj na vycentrovaní svetla cez stred lupy. Ináč pekný komplexný model. 3. Pekné riešenie, jednoduché a celkom spĺňa zadanie. 4. Pekný mechanizmus. Zdá sa, že pri prvých dvoch meraniach svetlo smerovalo trochu hore, pri treťom viac rovno - vidno to na tom, ako osvetľuje pás, ale asi to nemá žiaden zásadný dopad. Áno áno, ultrazvukový senzor nie je až taký presný. Patrí Vám pochvala za komentáre v programe! Videjko je trošku roztrasené a ťažko sa sleduje, radi by sme sa pozreli aj na senzor. Rezervu vidím v lepšom zdokumentovaní nameraných výsledkov. Skvelé, že ste odskúšali viacero rôznych lúp. Celkovo je to inak pekná práca!
Táto úloha nás skutočne potrápila. Robota sme skonštruovali bez problémov – ev3kocku sme pripojili na stĺp, aby bola blízko aj k zdroju svetla (použili sme malú čelovku) aj k ultrazvukovému senzoru zároveň. Zdroj svetla sme umiestnili celkom na vrchol stĺpiku spolu s motorom, ktorý zabezpečuje natáčanie svetla. Ultrazvukový senzor sme umiestnili na okraj javiska (viď obrázok), aby dokázal snímať celé javisko. Javisko je tiež z LEGA, má rozmery 34 x 8 cm. Herec je úplný originál - „LEGO Mr Bean“.
S programovaním to bolo už ťažšie, mysleli sme, že je to nad naše sily a nad naše štvrtácke vedomosti z matiky a programovania. Nevedeli sme sa pohnúť ďalej, chceli sme to vzdať, ale v poslednú chvíľu sa nám to ako tak podarilo. Náš tútor nás naviedol na spôsob, akým dať do súvisu vzdialenosť herca od senzoru a veľkosť uhla, pod akým sa nakláňa osvetľovač. Zhodou okolností nám to vyšlo tak, že vzdialenosť herca od senzora a veľkosť uhla natočenia sú takmer 1:1 (vďaka umiestneniu čelovky práve v takej výške?). Nie je to 100 % spoľahlivý osvetľovač, ale väčšinou sa mu zadarí
1. Páči sa mi ako ste to celé vymysleli, ale je pravda, že to nie je celkom dokonalé. 2. Popasovali ste sa s tým zdatne. Seper, že ste sa nevzdali. Možno keby ste mali viacej času, stálo by za to, zamyslieť sa aj nad posunom herca do strán. 3. Troška pomalšie reakcie a sníma a pohybuje sa iba v jednej osi. 4. Veľmi sa mi páči koncertná technika, ktorú ste vyrobili! Už len trochu doladiť vzorčeky, alebo ešte konštanty. Na Vašom mieste by som skúsil namiesto vzorčekov nejakú tabuľku - ak je herec v určitej vzdialenosti, tak má byť uhol taký a taký. Tabuľku by ste dokonca mohli pripraviť v súbore a nahrať do EV3, pričom Váš program by si tú tabuľku zo súboru prečítal a natiahol ju do poľa. Ja viem, ja viem, to je ešte na Vás veľa, takže radšej taký jeden SWITCH (podmienku v programe), ktorý by sa vetvil na veľa vetiev... to by asi zafungovalo aj bez osvetľovania stropu. :-) Ďakujeme za pekné riešenie!