Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: ElimuRobotik

About the team: Sme nový ambiciózny tím - ElimuRobotik siedmich chalanov vo veku 9 - 14 rokov, ktorých baví svet technológií a programovania. V ElimuCentre, ktoré spravuje OZ Jeleň (Elimu) sa stretávame už tretí rok a v rámci nášho klubu sa venujeme a spoznávame svet IT a programovania pod vedením našich lektorov Marcela, Paľa a Janky. Počas tohto obdobia sme objavili, spoznali a naučili sa v základoch pracovať s programom LEGO WEDO, programovacím jazykom Scratch 2.0, Small Basic, spoznali sme prostredie Office 365. Tento rok sme začali intenzívne pracovať s programom LEGO Mindstorms Education EV3 a to bol aj jeden z dôvodov, prečo sme sa rozhodli zapojiť aj do súťaže FLL a aj Vašej Robotickej ligy. Ďakujeme za príležitosť

Assignment: Blind spot

Našou úlohou bolo, aby sme zmerali slepú škvrnu. Ako sme zostrojili robota?

Robota sme zostrojovali tak, aby to bolo čo najjednoduchšie, a zároveň
aby fungoval. Preto sme využili existujúci žeriav, ktorý po pripojení
motorov dokázal pohybovať papier horedolu aj doprava doľava.
Využili sme dva LARGE motory, ktoré sme následne pripojili na EV3
BRICK.Aby to fungovalo museli sme tam spravit pár zmien :)
Použili sme potom 4 touch senzory, každý ovládal jeden smer zo štyroch.
Najprv si sme museli nastaviť okraj slepej škrvny, t.j. miesto kde sa to
už zobrazovalo. Potom sme sa tlačidlom prepli na merací mód a vtedy
program meral počet otočení. Rodičia nám vypočítali ako to zmeniť na
uhlové stupne a dali nám konštatu, ktorou sme otáčky prenásobili.

Výsledok sa zobrazil na obrazovke. Najrpv sme tam mali nejaké chyby, ale
na konci nám (teda pre tých ktorým škvrna mizla, lebo nie každý to
videl) vyšla hodnota okolo 10 stupňov oboma smermi.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Veľmi pekné riešenie, páči sa mi ako ste využili rameno zo žerieva pre posun papiera so značkami. Možno čo by som odporučil je nejakým spôsobom uchytiť papier aby sa toľko nekolísal pri pohybe ramena ;)

Len tak ďalej, prajem veľa síl pri ďalších riešeniach

2. Za úlohu Slepá škvrna získavate 3b. Páči sa mi akým spôsobom ste zostrojili "prístroj" na získavanie vzdialenosti pre slepú škvrnu a taktiež sa mi páči, že ste vo videu nasimulovali ako prebieha zisťovanie tejto vzdialenosti.

3. Použitie žeriavu je neuveriteľne vtipný nápad, ale zdá sa, že meranie je pre kývanie obrazca trocha nepresné. Myslím, že chýba aj poriadny návod, ktorým by si mohol figurant meranie ovládať sám.

4. Chcelo by to trochu lepšie premyslieť metodiku merania.
Potiaž je v tom, že bod, na ktorý človek zaostrí, sa pohybovať nemá a ten, ktorý nevidí, sa má pohybovať, kým sa díva na ten, kde zaostril a pohybuje dovtedy, kým ho zasa neuvidí. Ak budete pohybovať naraz oboma bodmi, tak asi veľa toho nenameriate.
No ale inak vďaka za pokus!