Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: BoscoBoti

About the team: Skupina deti stretavajucich v Salezianskom stredisku a na vyletoch.

Assignment: Brexit

Dobrý deň sme tím BoscoBoti a pripravili sme si pre vás riešenie úlohy Brexit. Možno ste si na videu všimli že meriame iba výšku krabíc, to preto že by sa robot musel presne zarovnať o krabicu. Preto sme sa rozhodli si to zjednodušiť tým že sme merali iba výšku.

Stavba robota

Náš robot je postavený z 

-1x riadiaca jednotka EV3

-2x veľký  motor, slúžia na pohyb robota.

-1x malý motor, slúži na zdvíhanie farebného a dotykového senzoru.

-1x farebný senzor, slúži na meranie výšky.

-1x ultrazvukový senzor, slúži na vyhľadávanie krabíc.

-1x dotykový senzor, slúži na to aby robot vedel či je pri krabici.

Program

Náš program je takýto robot vyhľadáva krabicu, potom k nej príde a zmeria ju, potom sa robot otáča až dovtedy dokým neuvidí ďalšiu krabicu a hneď ide k nej aj ju zmeria a hneď ide zmerať ďalšiu krabicu. Keď všetky zmeria tak sa rozhoduje ktorá je druhá najväčšia a tú vytlačí.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Zaujímavé - ja som si najväčšiu predtavil ako najširšiu, vy zasa najvyššiu :)
Prečo treba tie krabice držať? Škoda, že ste nepridali aj iné konfigurácie (napr, so 4 krabicami alebo aspoň v inom poradí), ako to bolo v zadaní.

2. Za úlohu Brexit získavate 2.8b. Páči sa mi popis riešenia a fotky robota, ale chýba vám fotka tímu.

3. Riešenie vyzerá byť fajn, avšak aby sme vedeli ozaj povedať, či funguje, musíme ho vidieť na viacerých ukážkach. Pre rôzne situácie. Takto neviem, či ak by som dala do kruhu viacero vežičiek, alebo ich napr. inakšie usporiadala, či by robot našiel tiež správne riešenie. Dokonca aj z toho pohľadu nevidím, či odsunul najvyššiu vežu. Mohol si napr. na začiatku videa odmerať, ako sú jednotlivé veže vysoké. Držím palce pri ďalšej úlohe a ďakujem za riešenie.

4. Jednoduchá konštrukcia, ale funguje to. Program máte zdá sa úplný, aj na videu by sme radi videli, že to funguje v rôznych situáciách, najmä vtedy, keď posledná zmeraná krabica nie je druhá najväčšia. Program pre situácie, keď je v kruhu iný počet ako 3 krabice, by sa tiež dal vytvoriť bez použitia poľa alebo súborov - len by si bolo treba pamätať koľká v poradí bola najvyššia a druhá najvyššia krabica. Môžete sa pozrieť ako to urobili draci.

Assignment: Antikythera

Náš robot je jednoduchý prevod 1 : 25.

Na jednej stane prevodu je číselník 0 až 24. Na druhom konci prevodu je malá páčka na točenie ( 1 otáčka sa rovná jednému číslu na číselníku). Pomocou jednoduchého prevodového systému ozubených kolies sme získali simplexný prístroj na sčítanie a odčítavanie.

Po konštrukcii samotného prevodu sme už len museli pripraviť číselnú os a správne určiť šírku políčok pre jednotlivé číslice.

Photos:

Videos:

Programs:

    Rating:

    1. Škoda, že na videu nie je lepšie vidno tie číslice.

    2. Za úlohu Antikythera získavate 2,8b. Podarilo sa vám vytvoriť analógový počítač, ktorý slúži ako počítadlo. V rámci úlohy ste neodovzdali fotku tímu.

    3. Pekné, kompaktné riešenie pre počty do 24. Zaujímalo by ma, ako by ste riešili, keby ste chceli počítať s číslami do 100.

    4. OK, môže byť! Je to cool, funguje to a ten druhý model, ten už aj naozaj počíta. Super!