Náš robot sa skladá z kocky EV3, dvoch veľkých motorov a gyroskopického senzora. Program funguje tak, že sa vynuluje gyroskopický senzor, potom opíšme elipsu pomocou špagátika a keď senzor zistí, že sme prešli viac ako 360 stupňov elipsa je hotová a motory sa zastavia.
Druhý robot zas iba odpočítal prejdenú dráhu aj s rezervou, aby sme obehli elipsu určite. Bol to náš najkratší súťažný program.
Keď sme sa vrátili zo školy v prírode, skúsili sme postaviť aj diferenciál. Našli sme nejaký návod na googli, ale nemali sme také súčiastky, tak sme to stavali ináč. Ale tréner povedal, že náš diferenciál je lepší. Najprv mu trochu preskakovalo ozubenie, ale tréner nám poradil, aby sme dali dve koliečka proti sebe a odvtedy to funguje perfektne.
1. Úlohu ste splnili. Páči sa mi, že ste poslali až 3 videá a veľa fotiek. 2. Pekné riešenie, páči sa mi ako ste využili tie nohy od stola ako ohniská elipsy. 3. Ahojte Legolas. Podľa videa vám ten diferenciál ide ozaj pekne. Špagátová elipsa okolo stoličky bolo pekné kreatívne riešenie ako vytvoriť dva body. Dalo by sa nejako dosiahnuť, aby výsledkom bola viditeľná elipsa? napríklad nejaký papier s nakreslenou elipsou, aby bola trasa robota ozaj aj okom skontrolovateľná. 4. Som veľmi rád, že sa vám podarilo vymyslieť diferenciál. Nabudúce ho hádam na niečo aj využijete. Zastavenie s gyroskopom je veľmi vítané!
Náš robot je z EV3 kocky, dvoch motorov a colour senzorov.
Funguje tak, že mu naťukáme kadial má ísť.
Príkazy: 1:doľava 3:doprava 2:koniec
Keď zadáme príkazi na obidva senzory, robot ide po svojej dráhe. Ak senzor najde čiernu, urobí svoj príkaz v poradí. Potom ide ďalej a znova sa hľadá, ktorý prvý senzor nájde čiernu. Možme zadať až 6 rôznych príkazov pre každý senzor. Koniec jedného senzoru je koniec pre robota.
(prvý program bol pred školou v prírode a druhý sme stihli vylepšiť ešte ponej)
1. Páči sa mi, že ste vytorili až 2 programy s riešením úlohy. Stručne ale za to jasne ste popísali riešenie. 2. Je to pekný robot, ktorého viete rozličnými spôsobmi naprogramovať, ale nie je to učiaci sa robot. Ten by mal fungovať tak, že by menil správanie podľa senzorov a konkrétne tak, ako by ste ho postupne naučili. Za snahu nejaký ten bodík dáme. 3. Skvelé, že ste sa pustili aj do druhej úlohy, aj keď ste boli v škole prírode. Z videoukážky moc neviem posúdiť, či robot ozaj robí to čo píšete. A trochu som si neni istá, kde presne v tomto vašom riešení je to učenie, čo sa mal robot naučiť. Určite keby ste mali viac času, tak to pekne dokončíte, aj lepšie vysvetlíte. Takto vám strhávam polovicu bodov. Verím však, že na budúci rok budete úlohy riešiť oveľa rýchlejšie. Majte krásne prazdniny- 4. Vymysleli ste naozaj originálny a bizarný spôsob programovania robota. Škoda, že na konci postupnosti robot skončí. Bolo by krajšie, keby sa zasa odštartoval od začiatku postupnosti. Zadanie si tiež pýtalo, aby ste robota naučili tri zmysluplné správania - také, ktoré robia niečo, čo sa dá aj nejako pomenovať. Základný rozdiel oproti požadovanému riešeniu je, že robot sa má učiť na situáciách, ktoré sám rozpozná senzormi, nie na základe inštrukcií. Ale aj to, čo ste urobili, má pre nás veľkú hodnotu, takže ďakujeme a želáme pekné prázdniny.