KAMEN PAPIER NOZNICE
Skladása to z kocky spike, dvoch senzorov colour a dvomi krycími doskami.
Funguje to tak že máme tri farby: bielu, zelenú a čiernu a každá farba má iní význam.
Zelená sú nožnice, biela je papier a čierna je kameň. Keď zapnem kocku spike napíše mi to tam štart a začne sa hra. Vtedy napočítam raz dva teraz a obidvaja dáme pred senzor farbu čo si zvolíme potom nám to na kocku ukáže výsledok, dám teraz príklad bude zelená a čierna a napíše to vítaz kameň a keď bude biela a biela napíše to remíza. Vždy keď vyhlási výsledok zaznie zvuk tri sekundy a potom môže začať dalšie kolo.
JUMANGI4-postrehovka
Je to hra pre dvoch hráčov. každý má za chrbtom jednu ruku. Jeden klepne náhodne na ľavú, alebo pravú stranu a druhý čím skôr zopakuje úder na ľavej, alebo pravej strane. Displej zobrazuje každý čas individuálne a na záver po 5 úderoch súčet. Kto získa kratší čas, vyhráva.
Robot sa skladá z hracej plochy, na ktorej sú dve návästia. Každé z nich je kontrolované colour senzorom. druhý hráč ma k dispozícii dve tlačidlá. Celé to vyhodnocujeme kockou EV3
SW ošetruje to, aby sa započítalo tlačidlo až po návästí, takže nepomôže tlačidlo držať nepretržite.
Zdvihnutie návästia je signalizované krátkym pípnutím.
nestlačenie dvoch tlačidiel, či návestí súčasne sme nevylučovali sw, pretože hráči majú jednu ruku za chrbtom.
Pinbal
Začali sme stavať aj pinbal, ale stihli sme len vývojovú verziu.
Pomocou lego spike sme na každej strane mali ovládacie tlačidlo a kývali pákami. Ešte sme pridali kyvadlo s random funkciou.
1. Všetky tri hry sú super. Hoci piball nie je veľmi originálny nápad, ten váš vyzerá zaujímavo, lebo to vyzerá ako keby hrali vlastne traja hráči - dvaja ľudia a ten panáčik v strede :) Kameň papier nožnice ste vymysleli tiež zaujímavo, hoci počítač mohol aj komunikovať príkazy teraz, alebo 1-2-3 a potom to aj vyhodnotiť, ale takto je to vlastne lepšie, lebo sa lepšie zahráte. Najviac sa mi páčila postrehovka, to je dobrý nápad. 2. Dobré myšlienky a hravé hry. Kameň-papier-nožnice je trochu jednoduchý - hráči si musia pamätať čo je čo - pomohli by obrázky a hráčka na videu vpravo objavila účinnú stratégiu dívať sa cez dierky prekážky, video by také účinné stratégie nemuselo takto verejne vyzradiť. Pinball vyzerá skôr ako hokej. Nevideli sme gól. Nijak nezapočítava skóre. Postrehovka je dobrá hra pre dvoch, zaujímavá myšlienka, pekne spočíta čas, hráč, ktorý stláča páky by mal byť obmedzený časovým limitom, poloha páčok by sa dala zlepšiť - vycentrovať a napr. bližšie k sebe. 3. Výborne, podarilo sa Vám vytvoriť celú zbierku hier! Najviac sa mi páči ten pinball, aj keď je ešte nedokončený - štartovanie treba spraviť tým motorom, keď už ste ho tam dali, len tú osku treba o ten bisquit zachytiť, aby sa v ňom nemohla voľne otáčať, chýba tiež započítavanie skóre - na ktoré by bolo treba využiť posledný voľný port, napr. pomocou jedného ultrazvuku - loptičky z obidvoch strán by spadli do rovnakej škáry, ale z rôznej strany a ultrazvukom by sa dalo zmerať z ktorej strany tam spadli. Zauímavé by bolo, keby sa veľkým motorom striedavo na jednu a na druhú stranu nakláňalo celé ihrisko, nielen štartovacia plošinka. V hre kameň-papier-nožnie treba na tie plechy dať nálepky, aby hráči aj diváci vedeli, aký predmet si zvolili. Z hľadiska splnenia zadania je najlepšia tá postrehovka, aj keď je trošilinečku jednoduchá. 4. Takže jedna hra vám bola málo :D Super. hneď by som si zahrala... Dve vám fungovali celkom dobre, dúfam, že ste sa zabavili :)
Robot sa sklada z jednej kocky EV3, dvoch veľkých motorov a USG senzora
SW pracuje tak, že najprv odmeria vzdialenosť od Slnka. Pretože ku vzdialenosti pripočítavame 1/2 priemeru "Slnka", tak musí senzor smerovať čo najpresnejšie na stred.
Aby sme eliminovali trasenie robota, tak po štarte čakáme, a len pes nám oznámi, že program je spustený. Po troch sekundách sa odmeria vzdialenosť od stredu Slnka. (treba mieriť presne)
Ak vieme vzdialenosť senzora od stradu slnka, tak vieme aj vzdialenosť oboch kolies od stredu Slnka.
Ak rýchlosť kolies bude priamoúmerná ich vzdialenosti od stredu, tak robot bude obiehať po kružnici.
Potom sme ešte vypočítali obvod kruhu pre jedno koleso. Otočenie motora sme vždy resetovali, keď robot obehol 1/4 kruh. tam sme aj zastali a zvukovo signalizovali zmenu ročného obdobia.
Pretože to najprv nefungovalo, aj keď výpočty boli správne, tak nám tréner poradil upraviť výpočet Bulharskou konštantou na elimináciu systematickej chyby, za ktorú nemôžeme. A že to je OK, lebo také doladenie majú napríklad aj 3D tlačiarne.
A potom to už dobre fungovalo aj pre malé aj pre stredné aj pre veľké obežné dráhy.
1. Veľmi dobré a nápadité riešenie, som rád, že vám matematika takto pomohla k riešeniu. Super! Ale aj udržiavanie vzdialenosti od Slnka máte dobre spravené. Páči sa mi aj zdokumentovanie riešenia paličkami, na ktorom je výborne vidno dosiahnutá presnosť. 2. Úlohu sa Vám podarilo vyriešiť. Program neumožňuje počas obehu robota kedykoľvek presunúť na inú dráhu. Dalo by sa zariadiť, že jedno koliesko by išlo stále rovnakou rýchlosťou a menila by sa iba rýchlosť druhého? Bolo by potrebných viac alebo menej výpočtových blokov? 3. Dobrá práca. Z druhej jazdy sa zdá, že bulharská konštanta predsa len nie je naladená dokonalo. :) Aby to bolo celkom vzorové riešenie, ešte by bolo potrebné neustále monitorovať tú vzdialenosť od objektu v strede kružnice a v prípade výraznej zmeny, ktorá by nebola len chvíľkový rozmar, prepočítať rýchlosti kolies nanovo. Mimochodom na meranie vzdialenosti odporúčam používať kartičku "Measure" namiesto kartičky "Compare". Aj tak je riešenie, ktoré ste nám poslali výborné, takže Vás musím pochváliť. 4. Celkom pekne vám ten robot dodržiaval polomer, to sa musí uznať, aj keď sa mi zdalo, že všetky ročné obdobia boli akoby rovnaké. Mohli ste napríklad dať aspoň rôzne zvuky.