Dobrý deň,
zasielame Vám naše riešenie zadania č.3, úlohy: HRA, level: zajace, s názvom:
Tomato Extreme Racing - je to arkádová hra, ktorej cieľom je dosiahnuť najvyššie skóre.
Ovládanie: Ovládanie hry sa skladá z troch hlavných častí: Volant(1), LeftB(2), ReightB(3). Volant(1) Slúži na riadenie formule z boku do boku. LB(2) Slúži ako štart/stop tlačítko pre hru. RB(3) Slúži ako menenie rýchlosti. Pri každom kliknutí sa rýchlost posunie o 1, až kým sa nedostane na rýchlosť 3, po ktorej sa vracia na 1.
Štart: Na začatie hry hráč musí stlačiť LB(2), ktoré na displeji spustí štartovací odpočet, po ktorom sa spustí pás.
Priebeh hry: Po spustení pásu má hráč viacero možností ako hrať. Cielom hry je získať čo najväčšie skóre za určitý čas. Skóre móže hráč ovplyvniť tým, že RB(3) bude meniť rýchlosť. Rýchlosti sú 3 a čím väčšou hráč ide, tým rýchlejšie získava skóre.
Popis programu:
V programe sa používajú premenné, pohybové bloky a pokúsili sme sa použiť aj motor rotation na zastavenie pásu po zrážke-havárii
časti programu:
Popis konštrukcie: Princípom mechanizmu je otáčajúci sa pás na ktorom sú pripevnené prekážky a formula pripevnená k volantu, ktorá sa pohybuje horizontálne po stabilnej základni o šírke pásu.
Pás je uchytený na troch ozubených kolesách z ktorého dve sú pripojené na 2 large motory.K pásu sú pripevnené prekážky, ktoré tvoria dráhu pre formulu.//počet dielikov pásu a dĺžka, počet prekážok
Ovládanie: Mechanizmus sa skladá z piestu, volantu a tlačítiek. Volant sa skladá sa zo 4 ozubených štvrť kruhov, ktoré sú v strede spojené a pripojené k piestu.
Piest sa skladá z dvoch častí. Prvá je pripevnená k volantu a druhá je pripevnená k formule, ktorú udržiava v stálej vertikálnej polohe.
Tlačítka sú dve - dva tlakové senzory. Ľavé tlačítko slúži ako štart a stop pre hru. Pravé slúži na stupňovanie rýchlosti(1. zatlačenie=rýchlosť 2 /2. zatlačenie=rýchlosť 3/ 3. zatlačenie späť na rýchlosť 1)
Tlačítko - STOP hlavný vypínač - pridali sme aj tretí tlakový senzor, ktorým zastavujeme pohyb pásu v prípade havárie - pri nabúraní auta do prekážky sa niekedy odtrhne jeden diel s prekážkou, preto ho je potrebné urýchlene zastaviť. Zastavenie v prípade havárie sme chceli zabezpečiť aj programovo, ale nejako nám to nefungovalo.
BONUSY - na krúžku sme pre členov ostatných tímov Smart Watch a i-Lego /súťažia tiež ako SW & iL / usporiadali turnaj. Prikladáme pár videí a fotku víťaza. Dúfame, že sa všetci zabavili. Našu hru chceme predviesť aj ostatným deťom počas Vedeckého dňa na ZŠ Rajčianska, na ktorom každoročne ukazujeme našich robotov a inovatívne projekty z First Lego League.
Ďakujeme
TOMATO TEAM /Simon, Paťo, Peťo1 a Peťo2/
1. Nie je to síce celkom originálna hra, ale máte veľmi kvalitné spracovanie úlohy, páči sa mi aj turnaj, ktorý ste zorganizovali. Škoda, že náraz do autíčka nie je vyhodnotený napr. farebným senzorom, bolo by to zaujímavejšie. Ale aj tak ste úlohu zvládli výborne. 2. Veľmi krásna a cool implementácia hry. 3. Vaše riešenie je nielen veľmi zaujímavé, ale ešte aj kvalitne zdokumentované. Tu nie je čo dodať! 4. Pekne video. Super obsiahly popis. Vidím, že ste sa zabavili a zahrali .. Hra fungovala. Páčil sa mi volantík, čo ste k tomu pridali. Ešte ste mohli ako vylepšenie napríklad meniť trasy ... teda umiestnenie autíčok / prekážok.