Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: OZRIT

About the team:

Assignment: Duration of 1 year

 

Volám sa Oliver Žirko, mám 10 rokov a robotike sa učím na ZŠ. A. Dubčeka v Martine v krúžku OZRIT.

Na Robotickú Ligu sa pripravujem aj s mojím tatom.

 

Táto úloha bola pre mňa na programovanie ešte ťažká.

Tak som si naštudoval ako sa zemeguľa otáča okolo slnka a čo presne ovplyvňuje deň a noc a najmä prečo sa striedajú štyri očné obdobia.

Postavil som a naprogramoval robota, ktorý to predvádza.

Potom som to odprezentoval v našej triede na hodine prírodovedy.

Natočil som k tomu náučné video do súťaže.

Zemeguľu som vyrobil z polystyrénovej gule , ktorú som vymaľoval podľa glóbusu.

Zaznačil som na nej Slovensko a po naštudovaní pohybu Zeme v slnečnej sústave som naprogramoval motory tak, aby ukazovali, ako sa zem otáča okolo Slnka v priebehu roka.

 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Velmi sa mi páči ako si si úlohu pretvoril podľa svojich schopností. Môžem však prideliť len veľmi malú časť bodov, pretože splnenie úlohy to predsa len nie je. Ale na takéto modely máme špeciálnu tretiu kategóriu, kam je možné odovzdať ľubovoľný iný model, odporúčam zapojiť sa tam. Hoci teda získavaš málo bodov, tvoj projekt sa mi veľmi páči.

2. Veľmi pekný projekt.

3. Ahoj, ďakujeme za zaujímavý projekt. Vidím, že si sa na ňom všeličo naučil a pri jeho výrobe si sa aj dobre zabavil. Je výborné, že si ho sem nahral aj keď nie je riešením zadanej úlohy a teda zaň pochopiteľne nemôžeme dať skoro žiadne body.

4. Oliver, krásne si si to všetko naštudoval. určite sa to spolužiakom aj pani učiteľke páčilo :)
Som veľmi rada, že ťa k tomu inšpirovala súťaž. V rámci súťaže ale boli nejaké pravidlá, ktoré si nie úplne splnil. Napríklad sa mal robot točiť okolo slnka asi 3 a mal vedieť robiť pomerne dobrý kruh v rôznych vzdialenostiach, čo tvoj program, nezohľadňoval. Boli tam aj ďalšie veci, preto dostávaš odo mňa menej bodov. Skús si nabudúce pozornejšie prečítať pravidlá :)

Assignment: A Game

Volám sa Oliver Žirko, mám 10 rokov a robotike sa učím na  ZŠ. A. Dubčeka v Martine v krúžku OZRIT.

Na Robotickú Ligu sa pripravujem aj s mojím tatom.

 

Variant 1: (video č.1)

Vymyslel som si hru, kde sa auto bude vyhýbať autám na dráhe.

Dráha je vyrobená z plastového (kúpeľňového) koberca, ktorý sa otáča na kartónových valcoch (fotka č.1) oproti „autu“- kocke lega- ktorú motor pomocou dvoch dotykových senzorov vyhýba doprava a doľava a tak sa auto vyhýba ostatným.

 

Variant - FINÁL (video č.2)

Prepracoval som celú dráhu- zväčšil som ju a pridal viac aut, aby hra bola zábavnejšia.

Moje „auto“ som vymenil za farbový senzor a naprogramoval aby pri zrážke odrátal z troch „životov“.

Pre efekt pri zrážke sa dráha zastaví  a zvuk napodobňuje haváriu. Pridal som možnosť obtiažnosť ( na Hub jednotke sa volí obtiažnosť Easy a Hard- to určí rýchlosť dráhy).

Problém: auta na dráhe boli namaľované fixkou (video č.1) a senzor ich nevedel rozoznať

Riešenie: Auta som nalepil z červenej lepiacej pásky.

Problém: keď bol motor pre farbový  senzor blízko (fotka č.2) , tak „auto“ v strede zabiehalo moc  do dráhy (fotka č 1)

Riešenie: posunul som motor ďaleko od dráhy aby sa zväčšila kružnica a auto už nezabiehalo.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Toto je super hra, hoci podobnú sme na počítači asi už všetci hrali. Naživo to však vyzerá celkom inak a zdá sa, že je to aj dosť ťažké. Páči sa mi aj konštrukcia, aj celkový nápad.

2. Skvelá a zábavná hra so skvelou implementáciou. Pravdou je, že nie je pohodlné ovládanie a tiež nie je tam žiadna norma o tom, ako dlho hráč žije, aby sme mohli porovnať, o koľko je lepší ako ostatní hráči.

3. Hra je pekná. Zdá sa mi, že páka na ktorej je senzor, čo sa vyhýba autám je trochu dlhá a preto sa s ňou nemanévruje jednoducho - trochu ťažkopádne sa rozbieha a brzdí. Inak je to veľmi vydarené.
Tatka pozdravujeme a pripomíname, že na stránke je napísané toto:
"Tím má dospelého vedúceho, ktorý za aktivity tímu a nahratý obsah zodpovedá, ale súťažiacim pri riešení úloh nepomáha, čiže neradí deťom nápady na spôsoby riešenia, nezapája sa do tvorby mechanickej konštrukcie ani programu. Prosíme vedúcich tímov, aby zachovali svoju integritu dodržaním tohto pravidla."
Nič tým nechceme povedať, iba to pripomíname.

4. Veľmi zaujímavý nápad ... naozaj jedinečné.
Páčili sa mi aj rôzne verzie, ktoré si vytvoril.
Trochu mi tam chýbalo vyhodnotenie. Či som napríklad už prehral, alebo či mi to počíta "havárie" ... potom by to bolo ozaj úplne ako hra. :)