Konštrukcia konľtrukcia je jednoduché vozítko na ktorom je ultrasonický senzor - meranie vzdialenosti od slnka a gyro senzor * meranie otáčania okolo slnka
Program Po spustení programu sa odmeria vzdialenosť od slnka, nastaví gyro senzor na 0 a hodnota roku na 1. Robot sa začne pohybovať dopredu a porovnáva aktuálnu vzdialenosť s nameranou na začiatku. Podľa toho či je väčšia, alebo menšia upravuje zatáčanie. Ako robot ide okolo slnka tak sa mení hodnota na gyro senzore. Na hodnotách 0, 90, 180, 270 stupňov zmení hodnotu na displeji - ročné obdobie. Keď dosiahne gyro senzor hodnotu 360 tak sa vynuluje a hodnota roku sa zväčší o 1. Po začatí 4 roka sa program ukončí.
Zmena ročných období Na slnku sú umiestnené v štvrť kruhu lego súčiastky. Keď okolo nich robot prejde zmení sa ročné obdobie. Pohľadom sme kontrolovali či to tak je.
Urobili sme veľa pokusov a ako vidno na videu tak otáčanie okolo slnka nefunguje dobre. Iba dva krát sa podaril dobrý obeh. Aj keď sme nemenili program, zakaždým bol výsledok iný. A aj keď sme nastavili iba jednoduché otáčanie do kruhu, bez zmeny zatáčania, tak po troch kruhoch robot neskončil na pôvodnom mieste, ale zakaždým niekde inde. Myslíme si že to bolo spôsobené nerovnosťou podlahy. Povrch nebol hladký. Zmena ročných období fungovala dobre.
1. To Slnko je teda poriadne veľký grepfruit :) Úloha sa vám tak trocha zjednodušila. Pri predvádzaní nie je celkom jasné, či tie ročné obdobia zobrazuje na správnych miestach. Mohli ste použiť nejaké značky. Dávam trocha menej bodíkov za dopomáhanie nohou :) 2. Zaujímavé riešenie. Úloha bola náročná. 3. Ďakujeme. Áno, práve o toto nám išlo, aby ste si vyskúšali, aké je to ťažké držať sa v nejakej vzdialenosti od predmetu pri jeho obiehaní. A je to ešte ťažšie, ako ste zistili. :-) Nestačí totiž len trochu viac alebo menej točiť keď je robot ďaleko, alebo príliš blízko, lebo v takom prípade to môže viesť k vlneniu, ktorého amplitúda sa môže zvyšovať. Inžinieri na takéto veci používajú PID controller, ale to samozrejme nebolo cieľom vymyslieť v tejto úlohe, ale nájsť nejaké približné riešenie, ktoré aspoň ako-tak funguje. Podlaha je v tom celkom nevinne. Ťažkosti určite trochu spôsobuje tvar obiehaného megakvetináča - zrovna vo výške ultrazvuku je tam ten prečnievajúci okraj, ktorý senzor niekedy zachytí, niekedy nie, okrem toho má kužeľovitý tvar, takže zvuková vlna má tendenciu odraziť sa nahor do vzduchu a nie naspäť k robotu. V programe by ste to mohli zariadiť tak, že displej sa bude mazať a prekreslovať iba vtedy, keď treba - keď sa ide vypísať nová hodnota. Hlavný problém vidím v tom, že ten forever cyklus budé cykliť maximálnou rýchlosťou ako sa dá, potenciálne aj veľakrát za sekundu a tým pádom sa premenná otacanie hneď zmení na maximálnu, alebo minimálnu prípustnú hranicu. Treba si tiež uvedomiť, že riadenie robota cez "start moving" sa vnútri robí pomocou interných počítadiel. Ak bude program neustále volať start moving s nejakou inou hodnotou, tak sa môže stať, že pohyb nebude ako očakávaný. Tiež sa nepodarilo splniť podmienku, že po preložení robota automaticky začne obiehať predmet z tej inej vzdialenosti. Celkovo ale oceňujem snahu a poctivé riešenie. 4. No, ako som pozerala, tak to ten robot to okolo toho slnka dával v rôznych vzdialenostiach ... Mali ste ukázať aj, že vie udržať rôzne vzdialenosti, teda úloha nebola úplne presne splnená, takže to nebude môcť byť plný počet... Zmena ročných období fungovala, ale na kamere ju veru úplne dobre nebolo vidieť... keďže sete boli úplne blízko a nevideli sme, kde sa robot nachádza vzhľadom na slnko.
Náš robot simuluje preteky dvoch šprintérov. Konštrukcia Dve nezávislé časti, ktoré sa skladajú z pásu na ktorom je pripevnený pretekár, veľkého motora, ktorý pohybuje pásom, cieľového tlačidla a tlačidla na posun pásov. Program Po zvukovom signále sa odštartujú pretekári. Stláčaním ovládacích tlačidiel sa otáčajú motory, ktoré posúvajú pretekárov na pripojenom páse. Pretek skončí stlačením jedného z cieľových tlačidiel. Robot povie farbu víťazného hráča. Počas preteku robot ráta počet stlačení ovládacích tlačidiel, čím vie o koľko pootočení motora sa pretekári posunuli dopredu. To sa využije na konci preteku na návrat pretekárov na štart.
1. Táto hra je síce jednoduchá ale vyzerá veľmi zábavne. Páči sa mi konštrukcia, ktorá je fakt dobrá a spolu s programom je to presne ušité na mieru tejto hry. Dobrá práca, hneď by som si zahral. 2. Výborná, jednoduchá, zaujímavá a súťaživá hra. So skvelou implementáciou. Dvaja bežci dokonale ukazujú progres každého hráča, čo sa dá využiť aj v akejkoľvek hre, kde je postup k cieľu. 3. Zostrojili ste peknú, funkčnú a trochu zábavnú hru. Treba ale trochu myslieť aj na to, aby sa elektronické súčiastky zbytočne neopotrebovávali. Viem si predstaviť trochu šetrnejšiu alternatívu - hráč by musel mávať rukou pred ultrazvukovým senzorom alebo farebnými kockami pred farebným senzorom a týmito pohybmi by svojho bežca posúval vpred. Z hľadiska hráča by to bolo rovnako náročné a zábavné a žiadna súčiastka by sa mechanicky neopotrebovávala. Program by mohol podporovať započítavanie bodov krížom cez viacero hier, alebo turnaj pre viacerých hráčov. 4. Pekné preteky :) Fajne ste opísali pravidlá, takže som ich hneď pochopila .. pravidlá síce nie sú náročne, ale ani hra nie je úplne jednoduchá, takže prvidlá ste splnili, Viac ako jednu hru ste si tiež zahrali, takže tiež dobré. Za mňa palec hore. len tak ďalej.