Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: SW&iL

About the team:

Assignment: A Game

Dobrý deň,

tu sú naše riešenia Zadania č.3, úlohy 1.:  HRA, /zajace/

K tejto úlohe sme vymysleli dve riešenia: Basketbal a Milionára.

BASKETBAL: na túto hru nás inšpirovali misie z tohtoročnej First Lego League: ruka a továreň na hračky, ktorá nám pripomínala kôš a tak sme sa rozhodli, že sa pokúsime vymyslieť, ako by sme rukou triafali jednotky energie do koša. Ak trafíš získaš jeden bod. Hra by sa hrala na kolá /ľubovoľný počet/ a kto získa najviac bodov vyhrá.

Popis konštrukie: Naša hra sa skladá z 2 častí.  1.čast je z odpalovača - ruky, ktorý je pripojený na veľký motor, EV3 a touch senzoru. Ak sa dotkneme touch senzoru tak ruka vystrelí a snažíte sa trafit do koša.  Celá ruka je umiestnená na otočnej plošine, ktorá sa môže otáčať a smerovať na kôš. Veľký motor po stlačení touch senzoru posunie spoj s rukou po ozubenej koľajnici. Kôš má zospodu tiež ozubenú koľajnicu a tá sa posúva pomocou ozubeneho kolesa pripojeného k malému motoru. Kôš je pripojený k ďalšej EV3.
Na začiatku programu sa EV3 spýta koľko hráčov bude hrat. Máme na výber zo 4 možností 1hrac/2hraci/3hraci/4hraci. Ak skonči posledný hráč hra končí. Hra sa začína spúšťaním/výberom koľko hráčov bude hrať, potom stlačite enter(stredne tlacitko na Ev3). 
 
Popis programu: V tomto programe používame premenné. Na začiatku sa na displeji zobrazí „zadajte počet hráčov“. Pomocou tlačítiek a switchu na kocke zvolíme počet hráčov. Podľa počtu hráčov sa opakuje príslušná slučka, v ktorej sa hráč pripraví a keď stlačí touch senzor, tak ruka vystrelí, hodí príslušný pokus. Na druhej kocke mame pohybovanie sa košu doľava a doprava rôznymi rýchlosťami. Color senzor v košíku slúži na započítanie bodov.
  
Vo videu vidíte, že sme skúšali rôzne vzdialenosti a rýchlosti pohybu koša, lebo sme zistili, že keď bol kôš blízko, tak sa dalo do neho ľahko trafiť a trafili skoro vždy všetci. Pôvodne sme chceli, aby color senzor v koši zisťoval, či je v ňom jednotka energie a vtedy by pripočítal bod, ale sme to nestihli doprogramovať.
 
 MILIONÁR: táto hra je vedomostná, ktorej cieľom je zdvihnúť víťaznú vlajku po správnom zodpovedaní otázok. 
 
Popis konštrukcie: Na kocku EV3 sú pripojené dva touch senzory: jeden znamenú odpoveď NIE a druhý ÁNO. Ďalšou časťou je stojan s vlajočkou. Zdvíhanie vlajočky je cez posúvanie ozubenej kolajničky ozubeným kolieskom, na ktorej konci je pripojené L. Po každe správnej odpovede sa o kúsok zdvihne. Motor používame malý.
 
Popis programu: Náš program používa viacero textových blokov a slučiek na zobrazovanie otázok. Ku kocke sú pripojené dve touch sensory ktoré sme prerobili na tlačidlá Ano a Nie. Je na ňu pripojený aj malý motor, pomocou ktorého zdvíhame víťaznú vlajku. Podľa vlajky si môžte pozrieť aj skóre, napríklad ak je do polovice zdvihnutá, tak máte dobre iba polovicu otázok. Otázky sa zobrazujú na obraze kocky. Ak na otázku odpovedáte správne tlačítka na kocke začnu svietiť na zeleno a ak nesprávne tak na červeno. Mali sme pripravených viacej otázok, ale náhodný výber otázok sme nestihli naprogramovať.
 
Ďakujeme za pozornosť
SW & iL

 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Basketbal je zaujímavý, podľa mňa aj vlastnou rukou trafiť kôš by bolo náročné, nie ešte robotickou.
Milionár vyzerá tiež dobre, ale chcel by som vidieť aj čo sa stane ak zvolíte nesprávnu odpoveď.

2. Výborný basketbal, kde je dôležité, aby hráč vedel mieriť. Dalo by sa to pridať aj tak, aby hráč mohol vystreliť projektil s rôznou silou. Model tiež vyzerá skvele.
Hra na milionára. zaujímavá implementácia hry, no vo svojom jadre je to rozhranie na to, ako hráč napreduje, čo je zaujímavo implementované.
Oceňujeme aj to, že máte dve hry.

3. Obidve hry sa mi páčia, uplatňuje sa v nich hráčova šikovnosť. V prvej hre je škoda, že ste použili dve riadiace jednotky, stačila jedna. Škoda, že ste nezdokumentovali, že robot počíta skóre. Pohľad do programu odhaľuje, že skôre sa ani nepočíta, škoda! Mal by tam byť aj zvukový signál pri úspešnom trafení koša, takto nemôžeme vedieť akú má toto snímanie spoľahlivosť. Pohľad do programu však odhaľuje, že sa ani nič nemeria a trafenie do koša nijak nezisťuje - obrovská škoda! O to viac, že riešenie tvrdí, že "Color senzor v košíku slúži na započítanie bodov." - to ste asi zabudli z popisu odstrániť?

4. Ahojte, pozerám, že máte dve hry ... ten milionár to bol asi taký bonus na oživenie ... lebo som nevedela, či ste si otázky vytvárali sám a teda ste museli vedieť aj odpovede, alebo tie otázky vytváral niekto pre vás.

Pri tej prvej hre - basketbale - ste sa celkom snažili, ale nebolo to veru ľahké. Vytvorili ste aj viacero úrovni, čo je skvelé. Veľmi sa mi páčila ruka.
Trochu mi tam chýbalo vypisovanie, kto vyhral, alebo kto trafil najviac košov.... potom by to bolo také ozajstné hranie.