Náš robot sa skladá z jednej kocky SPIKE, dvoch veľkých a dvoch stredných motorov, ktoré ovláduajú ruky, na ktorých robot visí.
ešte má miesto očí senzor, ale ten sme nepoužili.
robot robil všeličo a vôbec nie tak dobre ako lego EV3. tento robot kedykoľvek stratil silu a vypínal motory, tak sme boli po niekoľkých hodinách nakoniec radi, že sa posunul aspoň o dĺžku klávesy ctrl smerom vľavo a spoľahlivo a bez pádu.
A to sme skúšali všeličo , lebo ako prsty sme mu dávali gumy z lego pásov. ale bolo to málo platné, aj keď boli všade, aj ke´d boli len dva a to sme skúšali dávať ich vysunuté do jednej strany aj vysunuté aj vnútorne symetrické aj vonkajšie symetrické, nakoniec sme skončili pri jednostranne asymetrických.
1. Pekný lezec! Dokonca sa raz dokázal aj odraziť, trochu poskočiť a posunúť. Zdá sa ale, že keby to skúsil spraviť ešte raz, tak by mohol zo steny aj spadnúť a to by bola veľká galiba. Tak či tak, nevieme, či by to dokázal, alebo nie a musíme vychádzať iba z toho, čo vidíme, aj keď v texte naznačujete, že možno ani nie. Aj tak je to úspech, že ste ho donútili aspoň k nejakému pohybu. Aby sa dokázal hýbať viac, ešte niečo by potreboval na prenášanie váhy medzi rukami, lebo so zaťaženou rukou sa ťažko hýbe. 2. Za úlohu Lezec získavate 2,9b. Robot sa pohybuje pomocou "rúk" aj keď riešenie nie je dokonalé. 3. Vidím, že za týmto aj keď drobným výsledkom je kus práce a dúfame, že ste sa pri nej niečo naučili, aj keď sa to nepodarilo celkom dotiahnuť. 4. Fíha, tými rukami ste si to na rozdiel od ostatných tímov, ktorí použili kolieska, poriadne sťažili a skomplikovali. Škoda, že sa úlohu nepodarilo dotiahnuť až celkom do konca, myslím, že veľa nechýbalo.
Náš robot sa skladá z jednej kocky SPIKE, troch tlačidiel a jedného colour senzora.
Ako doklad dochádzky dostal každý zamestnanec svoju farbu.
program fungoval tak, že keĎ sa stlačilo tlačidlo príchodu, tak priloženej farbe zapísal aktuálny čas, ktorý bežal od začiatku programu.
po stlačení tlačidla odchod zase zapísal do premennej pre každú farbu čas odchodu. ak by sa priložila jedna farba viac krát, pamätal by si iba poslednýé priloženie.
KeĎ sa stlačilo tlačidlo dochádzka, tak každej priloženej farbe prezradil ako dlho bola v práci. takže napríklad šéf by mohol mať svoju sadu farieb, aby si kontroloval svojich zamestnancov.
Ak by sa ukázalo záporné číslo, tak to by znamenalo, že zamestananec je ešte v práci, lebo nebol zapísaný väčší čas odchodu ako bol príchod.
1. Pekné riešenie - robot zaznamená príchody aj odchody, na konci je možné zistiť koľko pracovali, čo nie je celkom to isté ako je napísané v zadaní: "...sa na konci pracovnej zmeny bude dať zistiť, v akom čase každý zo zamestnancov prišiel na pracovisko a odišiel z pracoviska.", ale beriem to tak, že ste to takto zobrazili, aby ste pracovníkovi z personálneho oddelenia ušetrili čas, takže to akceptujem a všetko je fajn. Dobre mienená rada pre kameramana: pred nahrávaním si trochu skontrolovať/nastaviť sveteľné podmienky, aby sa od bieleho habu neodrážala lampa a lepšie by sme videli, čo sa na ňom vypisuje. V tomto prípade sa to ešte dalo prečítať, takže OK, ale musel som si trochu potrápiť zrak. 2. Za úlohu Dochádzkové hodiny získavate 3b. Páči sa mi nápad s farebnými papierikmi pre rozlíšenie zamestnancov. 3. Tak, robot ešte nie je veľmi autonómny a potrebuje pomoc s obsluhou. Zaujímalo by ma, či by mohlo byť poradie aj zamiešané. napríklad že by odišiel ako prvý zelený, či by to fungovalo. Také varianty skúste nabudúce tiež zaznamenať na videjku. 4. Na to, aké obmedzené možnosti má ten displej ste to vymysleli veľmi dobre. Pekné riešenie, poradili ste si s mnohými obmedzeniami. Nesplnili ste však celkom presne zadanie, pretože namiesto času príchodu a odchodu zobrazujete len odpracovanú dobu.