Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Deadline of this assignment is set to: 2025-05-17 20:00:00

1. Task: Drummer

Základom každej dobrej hudby je rytmus. Každý človek má určitý prirodzený cit pre rytmus, ale môžu ho mať aj roboty?

Vypočujte si ako na bubny cvičil Mattia Müller, nádejný a talentovaný slovensko-taliansky hudobník:

 

Úloha pre zajace: Zostrojte robota hudobníka-bubeníka, ktorý bude vedieť zahrať zaujímavý rytmus na "bubny". Ako bubon môžete použiť čokoľvek - naozajstné bubny, hrnce, plechovky, čo sa hodí...

Úloha pre tigre: Hudobník-bubeník bude vedieť zahrať "podľa nôt". To znamená, že rytmus, ktorý má zahrať, sa bude dať vytvoriť v textovom súbore, importovať do zoznamu v aplikácii a spustiť. Demonštrujte funkčnosť na viacerých zaujímavých rytmoch.

Úloha pre simulantov: Podobne ako pre tigre - robot predvedie rytmus ako kombináciu svojho farebného svetla, zvukového výstupu a grafického výstupu na riadiacej jednotke. Predpis pre rytmus bude uložený v zozname a bude sa dať upraviť vo vyexportovanom XML súbore programu, potom naspäť importovať a zahrať.

2. Task: Real cleaning robot

Rýchly rozvoj stavebníctva v posledných desaťročiach umožnil nastavať budovy s veľkými kancelárskymi plochami, ktoré teraz nemá kto upratovať.

 

Obrázok: inteligentný čistič podláh s funkciou difuzéra NO-525, zdroj: bronze.sk

Úloha pre zajace: Zostrojte upratovacieho robota, ktorý naozaj umyje dlážku. Robot bude používať navlhčenú handru, ktorou systematicky vytrie podlahu v celej miestnosti ohraničenej stenami. Po vyčistení určitej plochy sa vráti na štart, kde samočinne namočí handru v umývacom roztoku a potom bude pokračovať ďalej, kde skončil. Stačí, keď takto dokáže umyť jednu konkrétnu miestnosť (alebo chodbu) - tá môže byť aj príslušne zmenšená pomocou prekážok, ktoré budú zodpovedať stenám.

Úloha pre tigre: Podobne ako pre zajace, ale robot dokáže takto vyčistiť rôzne miestnosti rôznych tvarov - a nielen obdĺžnikových.

Úloha pre simulantov: Ako pre tigre - robot síce nemá handru, ale bude za sebou nechávať stopu, podľa ktorej vieme zistiť, že sa naozaj dostal na všetky miesta v miestnosti.