Základ mechanickej časti robota tvorí upravená stavebnica Lego Technic. Hlavnou úpravou bolo pridanie motorov na pohon, točenie kolesami, senzorov a kocky.
Robot má dva ultrazvukové senzory. Jeden je umiestnený v kabíne vodiča a slúži na detekciu auta idúceho pred robotom. Druhý je umiestnený na zadnej hrane robota a slúži na detekciu vozidla pri predbiehaní.
Z tejto úlohy si celý tím Gamčabot-u berie dve veľké ponaučenia: pred namontovaním motora je potrebné skontrolovať funkčnosť otáčkového senzora a ak tréner, ktorý robí video v pondelok maturuje nie je rozumné natáčať video v piatok večer.
Kedže s volantom treba narábať veľmi citlivo, porucha mohla spôsobiť fatálne následky. Našťastie obe autá boli bez ľudskej posádky, testovanie prebiehalo v uzavretom prístupe a všetci ľudia poďelajúci sa na testovaní boli profesionáli.
Predbiehané auto bolo riadené diaľkovo cez telefón, aby sa zakaždým pohybovalo inou rýchlosťou.
Program funguje nasledovne. Robot ide pri každom pokuse konštantnou rýchlosťou dopredu, pri vzdialenosti od pomalšieho auta menšej ako 40 cm od auta aktivuje časovač, následne po 1 sekunde opäť zmeria vdialenosť od auta. Z rozdielu vzdialeností vieme určiť o koľko musí robot spomaliť. Nevedeckou metódou sme zistili, že rýchlosť nie je priamo úmerná premennej power a tak sme si pomocou našej nevedeckej metódy určili „magickú konštantu“ pomocou ktorej sme znížili rýchlosť.
Keď sa skončí plná čiara, (kvôli poruche otáčkového senzor sa kolesá točia trochu inak ako by sa mali) tak robot otočí volantom a stlačí plyn na podlahu (teda lepšie povedané pustí volty). Následne čaká pokiaľ sa vedľa neho neobjavý predbiehané auto (inak hrozí vytlačenie predbiehaného auto do priekopy). Akonáhla robot zaznamená vedľa seba prázdny priestor tak sa vráti späť do pruhu.
Ďakujeme za veselé riešenie. Zaradenie druhého vozidla do jazdného pruhu nejak nevyšlo, asi to bol nedočkavec, ktorý chcel vzápätí odbočiť vpravo? :-)