Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Šachisti

About the team: Sme tím z robotického krúžku pri Spojenej škole sv. Františka v Bratislave.

Assignment: Creative meteorology and minute hand

Zostrojili sme tri zariadenia:
* na meranie hladiny vody - sústavou sveteľných senzorov, ktoré zaznamenávajú červenú guličku, keď je hladina a teda gulička v ich výške - v našom prípade sme pre jednoduchosť použili iba dva
* na meranie tlaku vzduchu - v uzavretej nádobe, na ktorej je pružná blana, je stredný tlak. V prípade, že atmosferický tlak je vyšší, blana bude prehnutá dovnútra nádoby, ak je atmosferický tlak nižší, blana bude prehnnutá von. Na blane je pripevnená clonka, ktorá podľa prehnutia blany mení svoju polohu, sveteľný senzor silou odrazu svetla zisťuje v akej polohe je clonka.
* na meranie rýchlosti vetra - lopatky vrtulky kladú vetru z jednej strany menší odpor ako z druhej a preto sa vo vetre roztočia a to vždy rovnakým smerom. Polohu lopatiek snímame dvomi ultrazvukovými senzormi - nameranú hodnotu určíme buď podľa jedného (alebo keď je lopatka ďalej), podľa druhého senzora.
Programy pre všetky tri zariadenia zobrazujú na displeji NXT graf - každú štvrťsekundu sa nakreslí čiara medzi predchádzajúcim meraním a novým meraním, pričom sa graf posúva smerom vpravo.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Riešené úlohy: Tvorivá meteorológia

1. Výborné senzory, škoda len, že ste s nimi neskúsili namerať aj nejaké reálne meteorologické deje. Potom by aj grafy boli istotne zaujímavejšie. Stačila by možno hodinka-dve. 2 b.

2. Nie som si istý presnosťou vášho tlakomeru v praxi, ale nápad je to dobrý. 3 b.

3. Dobre spravené, tlakomer a merač vody sú obzvlášť zaujímavé. Nabudúce skúste lepšie zdokumetovať moduly. 3 b.

4. Získavate 3b. Páči sa mi, že na videu sú zobrazené zaznamenané hodnoty.

Nevyužité body: 0