Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: The Benders

About the team:

Assignment: Baker and Space ship

== Pekár ==

Stavanie torty začal riešiť Michal s Lukášom až po RBA, majú už hotového robota, ktorý vie nájsť, zmerať a zdvihnúť kocku, zvyšok doriešia do konca šk.roku, tak potom pošleme dodatočne aj toto riešenie.
Kocky sú rozmiestnené okolo robota. Robot má ultrazvukový senzor na nájdenie kocky a gyro na orientáciu a zapamätanie si, ktorým smerom sú kocky. Keď nájde najväčšiu kocku, zapamätá si, kde bude kocky ukladať. Zdvíhacie rameno spustí na kocku a skúsi ju uchopiť. Podľa toho ako veľmi musel stlačiť úchyt, zistí aká je kocka veľká. Zistí kde je najväčšia kocka a tam bude ukladať ostatné. Vezme 2. najväčšiu, zdvihne ju a prinesie na najväčšiu...



Tím A: Michal, Lukáš H.

== Vesmírna loď ==

== Robot ==

Robot má 2 motory na pohyb, 2 senzory vedľa seba na rozoznávanie čiar, gyro a motor na vyklopenie nákladu na Polárke.

== Postup ==

Vymysleli sme spoľahlivý postup, ako zorientovať robota tak, aby vždy našiel spojnicu Merak-Dubhe:
  1. Robot sleduje čiaru až kým nájde hviezdu Alkaid, a potom už vie kde sa nachádza. Zistí to tak, že jedine pri hviezde Alkaid stratí čiaru na dlhší čas ako 4 sekundy.
  2. Potom sa presunie na hviezdu Megrez - stretávaju sa tam 3 čiary, takže uvidí čiaru dvoma senzormi.
  3. Posunie sa ešte kúsok smerom na Phad a resetne gyro.
  4. Sleduje čiaru a čaká, kedy bude gyro ukazovať -140 stupňov, vtedy ide smerom od Merak ku Dubhe. (V našom modeli má vonkajší uhol medzi spojnicami Megrez-Phad a Merak-Dubhe 140 stupňov.)
  5. Presunie sa na Merak.
  6. Presunie sa na Dubhe a zmeria koľko prešiel, vzdialenosť výpíše na displej.
  7. Prejde v rovnakom smere ešte 4x toľko.
  8. Vyloží náklad na Polárke. V našom teste miesto označené červeným krížikom.
Vo videu je vidno štart z 5 smerov a boli sme radi, že postup po dokončení fungoval veľmi spoľahlivo z každého smeru.
Ospravedlňujeme sa za horšie video, ale nemali sme na schôdzke kameru so stabilizáciou a točili sme iba mobilom.

Tím B: Max, Paťo, Dominik

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Riešené úlohy: Pekár a Vesmírna loď

1. Za riešenie úlohy s pekárom získavate 1 b, pretože ste neodovzdali video ani program. Za úlohu s vesmírnou loďou získavate 3 b. Fotky, video, riešenie a popis sú v poriadku.

2. Pohyb po čiarach mohol byť azda trocha rýchlejší ale inak je úloha pekne splnená, 3 b.

3. Pekne vymyslená postupnosť krokov na nájdenie správneho smeru. Nemohlo by sa však stať, že kvôli komplexite (čas, svetelné senzory aj gyro) by nastala chyba? 3 b.

4. Úloha 2 je spravená výborne. Páči sa mi, že ste do popisu dali aj algoritmus. Najprv ma názvy trochu zaskočili, ale rýchlo som sa zorientoval. (3 body) Ohľadne úlohy 1 vám bohužiaľ nemôžem dať body za iné ako za fotky robota (0.5 boda). A to ani keď to neskôr odovzdáte. Termín je tam práve na to, aby mali všetci rovnako veľa času a keby sme dali body vám, museli by sme to dovoliť každému. Nabudúce radšej nahrajte čo máte aj keď to nie je úplne hotové, nejaké body za to budú.

Nevyužité body: 16.95 + 0.375 = 17.325