Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Lazy Robots

About the team: Sme tím Lazy Robots zo Základnej školy Holíčska 50, z Petržalky

Assignment: Recycling

Robot porovnáva dlžku strany jedného a druhého kontajnera. Vyberie kontajner s menšou dlžkou. Vyprázdni do neho náklad. Vyhadzovacie rameno sa skladá z dvoch segmentov, motorizovaný a voľný. Voľný sa vráti kvôli gumičke, ked motorizovaný zatiahne.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Tím za úlohu recyklácia získava 3 body. Páči sa mi, že je vo videu popísaný postup riešenia úlohy. Body: 3

2. Oceňujem rýchle otočenie robota, aj prácu s gumičkou ;)
Avšak malá výhrada, že podstava kontajneru nezávisí len od jednej hrany, ale dvoch. Ak by sa napríklad žltá krabica presunula, tak bude možno porovnateľne dlhá ako tá zelená. Body: 2.9

3. Výborne spravené. Body: 3

4. Pekne a velmi narocne riesenie. Klobuk dolu. Body: 3

Celkový počet: 2.98

Assignment: Somersault

Ako sa ukázalo, úloha, ktorá sa mi na začiatku zdala veľmi zložitá, bola nakoniec veľmi jednoduchá a ku dosiahnutiu výsledku stačila jedna verzia robota. V priebehu 30 minút som mal robota, ktorý dokončil úlohu bezchybne. program je úplne jednoduchý, vďaka tomu, ako motory mindstorms fungujú (mal to byť dočasný program, ale ukázalo sa, že funguje perfektne). Program len otočí a vráti motor, zatiaľ čo sa snaží otočiť motor na opačnej strane do uzavretej polohy, aby sa náhodou neotvoril, keď na neho bude pôsobiť všetka váha robota.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Tím za úlohu kotrmelec získava 3 body. Páči sa mi technická stránka robota, ktorý sa ladne kotúla niekoľkokrát po sebe. Body: 3

2. Oceňujem riešenie oboch úloh aj pomerne dlhé video, ktoré sa snaží naozaj podrobne priblížiť riešenie úlohy. Nabudúce však rada privítam zameranie sa hlavne na riešenie zadania, hoc aj z viacerých uhľov pohľadu. Bonusy sú tiež vítané, avšak v primeranom množstve. Ak by bolo video robené z trošku väčšej diaľky pri niektorých záberoch, ľahšie by sa vytváral celkový obraz o tom, ako robot vykonáva program.
Z textového popisu mi nie je celkom jasné, či úlohu riešil len jednotlivec, alebo celý tím....
Kotrmelec pôsobí pomerne plynulo a nie trhane. Model je pevný a stabilný. Čo by som ešte vytkla, že robot robí kotrmelce donekonečna, teda, nie veľmi reálne. Pri správnom vykonaní kotrmelca, človek zvyčajne skončí v rovnakej polohe ako začínal, čo tu na videu nie je vidieť.
Body: 2.9

3. Nezáleží na počte kotrmelcov, ak technika nie je správna, lebo žiaci by sa nenaučili ako ich robiť poriadne. K technike, kotúľ vždy začíname v stoji a skončíme v stoji. Bez tohto je to len váľanie sa po zemi. Body: 1

4. Pekné kotrmelce! Najprv som myslel, že vám strhnem nejakú desatinku za to, že ste ho v prvom prípade museli popostrčiť, ale na ďalších ukážkach vidno, že kotrmelec zvládne aj bez dopomoci. Dobrý bonus! Body: 3

Celkový počet: 2.48