Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: The Benders

About the team:

Assignment: Somersault

Pripravili sme 2 podobných robotov, ktorým sa podarilo spraviť kotrmelec. Prvý má dva motory, ktorými otáča okolo seba 2 ramená, kombináciou pohybu sa mu vždy pekne podarí urobiť kotrmelec. Druhý si pomáha opieraním sa o rameno, ktoré ťahá za sebou. Obe riešenia boli rovnako spoľahlivé, robotom sa úloha vždy podarí. Programy sú jednoduché (1.Robot - LLkotrmelec.rbt, 2.Robot - kotrmelec Max Mišo.rbt).

Tim: Tomáš G., Michal, Max, Tomáš B. Paťo, Samo, Adam

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Za úlohu kotrmelec udelujem 3 body. Oceňujem kreativitu pri natáčaní videa. Body: 3

2. Pri ďalšom zadaní by bolo fajn, keby ste sa vedeli zhodnúť a odovzdať len jeden finálny model ;)
Kotrmelec robota c. 1 bol trosku trhaný. V skutočnosti by sa takýto kotrmelec robil človeku naozaj ťažko. Konštrukčne sa však asi viac podobal človeku s rukami a nohami.
Druhý robot robil kotrmelce plynulejšie, avšak konštrukčne sa menej podobal na kotrmelec človeka s rukami a nohami. Super bolo, že skončil v rovnakej pozícií v akej začínal. Na rozdiel od prvého robota.
Body: 2.9

3. Dobre, ale keď cvičíme kotúľ vždy začíname v stoji a takisto v stoji skončíme. Body: 1

4. Vyborne kotrmelce, hoci telocvikari by asi trocha protestovali :)
Zaver je vyborny! :))) Body: 3

Celkový počet: 2.48

Assignment: Recycling

Popis upratovacieho robota

Aktívne komponenty robota:
1x ultrasonic senzor
1x gyro senzor
3x motor (2x pohon + 1x ruka)
1x ovládací modul

Popis programu

Na začiatku začneme vykonávať 360° otáčku.
Popri tom čakáme na to kým ultrazvukovým sernzorom zachytíme začiatačnú hranu krabice.
Keď ju zachytíme, zapípame a zapíšeme hodnotu gyra do premennej (premenná zaciatok1).
Potom sa točíme a čakáme až kým nezachytíme koncovú hranu krabice. (koniec1)
Zapíšeme si hodnotu natočenia robota z gyra do premennej a točíme až kým nezachytíme druhú krabicu.(zaciatok2)
Zapíšeme si hodnotu z gyra do premennej a čakáme na koncovú hranu krabice. (koniec2)
Keď zachytíme aj tú, zapíšeme si hodnotu gyra do premennej dotočíme sa do 360°.
Popri tom si vypočítame veľkosti obidvoch krabíc a porovnáme si ich.
Keď sa dotočíme, začneme sa točiť do opačnej strany až kým robot nebude otočený na stred menšej krabice.
Keď sa tam dotočí, robot ide ku krabici až kým nepríde ku nej na minimálnu vzdialenosť.
Otvoríme ruku, vysype sa odpad a program je dokončený.

Tím: Martin Vitáloš © (program, konštrukcia), Paťo (konštrukcia), Tomáš B. (konštrukcia), Adam (video)

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Za úlohu recyklácia udeľujem 3 body. Oceňujem kreativitu pri natáčaní videa a veľmi prehľadne spracovaný popis riešenia. Body: 3

2. Veľmi zaujímavé riešenie, ktoré naozaj minimalizuje pohyb robota. Napriek tomu by som vytkla jednu vec, a to, že krabica reprezentujúca kontajner nemusí mať vždy podstavu štvorca. Teda porovnanie len jednej strany nemusí byť vždy dostačujúce.
Zaujímavá je aj konštrukcia, ktorá je viac ťahaná do výšky, ako do šírky, čo nie je bežné.
Kladne hodnotím aj vymenenie pozície kontajnerov a teda demonštráciu funkcionality programu pre oba prípady. Body: 2.9

3. Výborne spravené. Je super, že robot sa vie prispôsobiť aj situácii, keď sa krabice pohnú. Body: 3

4. Výborné riešenie a páči sa mi aj rameno na vykladanie. Dobré je aj to, že ste na video natočili obidve možné konfigurácie, to je super. Body: 3

Celkový počet: 2.98