Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: The Benders

About the team:

Assignment: New assignment

Prvé riešenie nám vôbec nefungovalo a tak sme rozhodli pre úplne iný prístup k úlohe. Pre krátkosť času sme už úlohu bohužiaľ nedokončili.

Najskôr mal robot rameno, ktorým dokázal uchopiť z taniera vajíčko a odniesol ho do presne umiestnenej krabičky. S jedným vajíčkom nám to ešte fungovalo, ale umiestnenie druhého už nebolo moc spoľahlivé a tretie sa už vôbec nedarilo presne umiestniť. Postupne sme narážali na priveľa ďaľších problémov, ktoré nás odradili pokračovať touto cestou. Michal už dokončil predchádzjúcu úlohu, z robota si nechal iba rameno na uchopenie vajíčka a pustil sa do iného spôsobu riešenia. Paťo s Tomášom sa radšej pustili do ďalšej veľmi náročnej úlohy 4.kola... 

Na druhý pokus už bolo málo času, ale myslíme si, že toto je správna cesta a týmto spôsobom by sa už dalo spoľahlivo umiestňovať všetkých 6 vajíčok. Zostrojili sme veľkú pohyblivú rampu, ktorá sa vie cela presúvať pomocou jedného motora od taniera ku krabičke. Na rampe je umiestnená EV3 kocka, ktorá sa pohybuje po koľajnici ako vozík a dokáže sa tak presunúť nad prvý alebo druhý "riadok" vajíčok v krabičke. Na vozík je pripevnený pohyblivý pás, pomocou ktorého dvíhame rameno s vajíčkom. Využívame tak 3 motory na pohyb 3-mi smermi a 1 motor na uchopenie vajíčka.

Tím: Juraj, Michal, Šimon (2.pokus) Paťo, Tomáš B. (1.pokus)

Photos:

Videos:

Programs:

    Rating:

    1. To je škoda, že ste to nestihli dokončiť, konštrukcia vyzerá výborne!
    Poučenie aj pre ostatné tímy - posielajte nám aj čiastočne a neúplné riešenia, nejaký zlomok
    bodov získate aj za to a ostatní sa môžu inšpirovať. Body: 1

    2. Robot vyzerá zaujímavo a určite by fungoval. Škoda, že ste to nestihli dokončiť. Body: 0.5

    3. Aspoň niečo málo za snahu :) Body: 0.2

    4. Za úlohu babičkine vajcia získavate 1b. Neodovzdali ste program ani video. Body: 1

    Celkový počet: 0.68

    Assignment: Information transmission

    Fúha, tak toto bolo!

    Riešenie sme si rozdelili na 4 samostatné úlohy:

    • zistenie pozície kociek (rozmiestnenie a vzdialenosť)
    • vysielač
    • prijímač
    • rozmiestnenie kociek

    Takto každú z nich mohol riešiť niekto iný, ale veľmi náročné bolo sa aj dohodnúť a skoordinovať, najťažšie bolo všetko skĺbiť do jedného celku. Celé to bolo mimoriadne náročné.

    1. Zisťovanie pozície kociek

    Robot má dva ultrazvukové senzory, ktorými zistí vzdialenosť kociek tak, že medzi ne vojde a ku jednotlivým vzdialenostiam pripočíta svoju šírku. Toto je druhé číslo, ktoré neskôr robot vysiela. Potom sa otočí vľavo a prejde takú vzdialenosť, aby sa dostal ku ľavej kocke tak, že farebný senzor dokáže zistiť farbu ľavej kocky. Zistí, či je kocka červená a toto je ukryté v prvom čísle, ktoré robot vysiela. Vráti sa na pôvodnú pozíciu tak, aby svojimi vysielacími svetlami mieril na svetelný senzor prijímača a začne vysielanie.

    2. Vysielač

    Pre vysielanie som použil 2 svetelné lampy zapojené do portu motorov. Obidve vysielajú to isté len aby bola väčšia šanca, že to prijímač uvidí. Odosielanie funguje na základe dlhých a krátkych signálov (jednotky a nuly). Pracujeme v šestnástkovej sústave a vyšlem 16 bitov, v tom sú 2 čísla. Spodných 8 bitov je farba kociek a vrchných 8 bitov je vzdialenosť medzi kockami. Vysielač donekonečna opakuje vysielanie správy a ukončí ju 3 sekundovou medzerou. Na displeji sú zobrazené obe čísla. LED podsvietenie tlačítok som musel vypnúť, lebo to rušilo.

    3. Prijímač

    Prijímač dekóduje správu. Ak je údaj platný, tak skončí, ak je neplatný, skúsi čínanie a dekódovanie znova. Na čítanie jednotiek a núl som použil svetelný senzor. Prenos funguje maximálne na 8cm. Skúšali sme aj taký vysielací blok, ktorý motorčekom otáčal kocku a z každej strany mala inú farbu (to boly jednotky a nuly), ale fungovalo to iba na menšiu vzdialenosť a roboty sa museli úplne presne stretnúť. So svetlom je to spoľahlivejšie.

    4. Rozmiestnenie kociek

    Druhý robot má 2 ramená, na ktorých má pripravené kocky. Keď druhý robot prijme správne informácie najprv položí ľavú kocku podľa toho ako mu to druhý robot poslal. Potom prejde vzdialenosť medzi kockami a položí druhú kocku. Potom len prejde kúsok preč a to je všetko.

    Tím: Martin V., Max, Tomáš G., Samo, Šimon

    Foto/Video: Adam

    Photos:

    Videos:

    Programs:

    Rating:

    1. Fúha, tak toto je premakané riešenie! Páči sa mi ako ste si rozdelili čiastkové úlohy.
    To že ste ich dokázali potom zlepiť dohromady, je skvelý výsledok a svedčí to o kvalitách
    vášho tímu, na tom veľmi často tímové riešenia havarujú. Super!
    Riešenie je oproti iným tímom veľmi rýchle. Páći sa mi aj video z rozličných strán a v rozličných počiatočných stavoch.
    Záver videa je skvelý :)
    Jediný nedostatok vidím v neúčasti vlanajšieho robota Bendera vo videu :)
    Body: 3

    2. Dobrá práca. Pekne ste sa s vysielaním pohrali, nápad sa mi veľmi páči. Body: 3

    3. Pri vašom riešení by mohol nastať problém, že ak by medzi kockami bola 5 cm medzera, čo by podľa zadania bolo možné, tak by sa vaše riešenie nedalo použiť. Tak isto, ak by váš robot vošiel medzi dve kocky nie kolmo, ale šikmo, nemusel by v niektorých prípadoch senzormi zachytiť obe kocky naraz.
    Super ako ste na video zaznamenali niekoľko rôznych rozložení ako kociek, tak aj rozdielnych vzdialeností medzi nimi. Zaujímavý je aj prenos informácií pomocou svetelných lámp. Veľmi pekne ste opísali jednotlivé etapy riešenia.
    Body: 2.8

    4. Za úlohu prenos informácií získavate 3b. Popis riešenia, fotky, program aj video sú OK. Body: 3

    Celkový počet: 2.95