Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: ŠiToMaFi

About the team: Šimon-Tomáš-Matej-Filip - to sme my- ŠITOMAFI, začíname sa učiť a poznávať super svet robotického lega. Chodíme na spoločný krúžok s RDS a TS tímom a tak sa máme od koho učiť. Tešíme sa na všetky zaujímavé úlohy!

Assignment: Exchange Our Smiles

Dobrý deň, tím ŠITOMAFI Vám zasiela svoje riešenie 4. úlohy.


Popis robota:
použili sme základný model robota, ktorý sa pohybuje pomocou dvoch large motorov, pohybu do všetkých strán pomáha gulička.Tretí large motor pohybuje rukou, ktorá slúži na uchopenie kociek. Je zložená z dvoch zahnutých ramien, ich pohybu pomáhajú 4 ozubené kolieska.V prednej časti máme color senzor, ktorý používame na zarovnávanie sa na čiaru. Túto používame ako štartovaciu a na ňu sa vždy robot zarovná, aby mal vždy rovnakú pozíciu. Ďalší color senzor sme použili na snímanie farby kociek, je umiestnený zvislo nadol, jeho výška je tesne nad výškou kociek. V priebehu testovania sme zistili problémy s vracaním sa na štart. Vieme, že by sa dal použiť color senzor a robot by chodil vždy po čiare, no takýto program ešte nevieme zrealizovať a kopírovať sme ho nechceli. No určite sa ho od nás v budúcnosti dočkáte, lebo sa to isto chceme naučiť.:-) Kocky na zostavenie tváre smajlíka sme použili z Duplo, pre lepšie uchytenie sme ich pospájali a rozdelili podľa farieb: žlté- očkaté, modrá - nosatá a červené - puskaté :-)

Popis programu:

Kocky sú pred robotom uložené v línii, ale môžu byť vždy v akejkoľvek pozícii, lebo program je univerzálny.
Robot štartuje z čiary, vo vnútri programu má označené časti tváre ako: OKO1,OKO2, NOS, USTA 1,2,3, ako prvé hľadá žltú a priradí ju k programu pre OKO 1. Takto postupuje ďalej. Logicky sme zvolili umiestňovanie najskôr odzadu t.j. najprv oči, potom nos a nakoniec ústa. Robot po uchopení nájdenej kocky sa vždy vráti na čiernu štartovaciu čiaru.

Dúfame, že sa Vám naše riešenie bude páčiť, aj keď vieme, že sú viditeľné aj nejaké nepresnosti - stále sa učíme a stále nás to baví :-)

Ďakujeme veľmi pekne
ŠITOMAFI

 

 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Oceňujem podrobný popis robota aj programu a názorné video (vo videu sa však v čase medzi 1:30 - 2:30 zasekol obraz ). Inak pekné riešenie úlohy.

2. No smajlíka to robí pekného, ale vyžaduje aj celkom veľa pomoci. Mohli ste skúsiť použiť napríklad gyro senzor na lepšie otáčanie a presnosť.

3. Smajlíka staviate celkom obstojne, ale chýba vám tam na začiatku pozhŕňanie kociek.

4. Za úlohu smajlík získavate 3b. Na videu ukazujete, že robot dokáže zozbierať kocky, ktoré sú v náhodnom usporiadaní a následne vytvoriť smajlíka.