Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Oliver & Oliver

About the team: Robotickú ligu riešime na robotickom krúžku pri Spojenej škole sv. Františka z Assisi v Karlovej Vsi v Bratislave. Náš tím tvoria: Maris, Matej, Oliver, Oliver, Patrik a Samo.

Assignment: Lighthouses

Naše riešenie sa skladá z dvoch častí - majáku a detektora majákov.

Maják tvorí papierové tienidlo s otvorom, ktoré sa otáča a cez otvor pri každom otočení raz prenikne svetlo baterky.

Detektor majákov obsahuje motor s namontovaným svetelným senzorom, ktorý zameria maják a zisťuje typ blikania alebo svietenia a otočný ciferník, ktorý zobrazuje výsledok merania.

Najprv detektor majákov zamerá smer z ktorého dopadá svetlo majáku. Pri otočení o 360 stupňov senzor zisťuje najväčšiu hodnotu svetla. Potom sa otáča opačným smerom až kým nezachytí takmer rovnako silné svetlo a na tom mieste zastane.

Potom nasledujú 4 merania, ktoré operátor majáka a detektora majákov štartujú dotykovým senzorom:

Ak baterka len svieti, na ciferníku sa nastaví text svieti - detektor to zistí tak, že po dobu merania niekoľkých sekúnd zmeria najnižšiu hodnotu dopadajúceho svetla. Ak je táto najnižšia hodnota len málo odlišná od najvyššej hodnoty, tak to znamená, že maják nikdy nezhasol.

V opačnom prípade maják bliká a je potrebné zistiť ako často. zistí to tak, že spočíta koľkokrát intenzita nameraného svetla prejde cez prahovú hodnotu, ktorá je medzi najsilnejším a najslabším nameraným svetlom. Meranie prebieha iba štvrť minúty, a preto počty zo zadania vydelíme štyrmi, lenže senzor sníma zmeny oboma smermi (svetlejšie, tmavšie) a preto počty ešte vynásobíme dvomi:

FL: 30 / 4 * 2 = hraničná hodnota počtu zmien = 15

medzi Q a VQ: 100 / 4 * 2 = 50.

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Celkom zaujímavé a názorné riešenie úlohy. Oceňujem aj spracovanie a kvalitu videa.

2. Dobrá práca, koleso na zobrazovanie stavu robota ´je super nápad.

3. Veľmi sa mi páčilo vtipné vyriešenie majáka. Aj loďka je dobre vymyslená, hlavne to, že si smer nájde sama sa mi páči. Máte aj netradičné spravené zobrazovanie kotúčom namiesto displeja, to je tiež super.

4. Za úlohu majáky získavate 3b. Páči sa mi váš nezvyčajný zobrazovací systém.