Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: YourCHoice

About the team: Skupinka det z roznych skol so zaujmom o lego.

Assignment: Pointing Device

POPIS: Pôvodne sme mali staršiu verziu myšky s dotykovými snímačmi, ktorá bola drátová, ale potom sme zistili, že káble sú moc krátke a myš sa nedá dobre ovládať. Preto sme sa rozhodli pre bezdrôtové riešenie so vstavanou riadiacou kockou.

Odstránili sme dotykové snímače a namiesto nich sme použili tlačidlá na kocke.

Myš bola pôvodne o niečo užšia, pretože jeden svetelný snímač na meranie osi Y používal zrkadlo, čo sa však ukázalo ako nepresný spôsob, lebo lúče svetla sa odrážali rôznymi smermi.

 

Myška používa na meranie pohybu dve kolieska s nalepenými trojfarebnými pásikmi papiera. Ak by sme použili len 2 farby, nebolo by možné merať akým smerom sa myš hýbe.

Aby sa dala myška používať, je potreba ako podložku použiť drsnejší povrch ako napr. papier alebo kartón, najlepšie veľkú podložku pre myš.

Aj napriek svojim veľkým rozmerom sa myška drží príjemne.

S údajmi z dvoch osí sa dá pracovať rôzne, napríklad je možné použiť dvojosí plotter, ktorý pomocou ceruzky kreslí alebo robotické rameno. Skúšali sme postaviť aj ovládač pre touchpad notebooku, ktorý by používal druhú kocku, ale mali sme len jeden stredný motor pre ovládanie tlačidiel a dva veľké motory pre pohyb (lepšie by boli 3 medium motory hlavne kvôli veľkosti), takže toto riešenie nebolo praktické. Nemali sme však k dispozícii už nijakú riadiacu kocku, takže sme bezdrátový prenos nemohli vyskúšať. Urobili sme aspoň vypisovanie stavu osí na displej kocky a zmenu farby podsvietenia pomocou dvoch tlačidiel myši.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Fantasticky prepracované riešenie! Ďakujeme! Rozhodcovia:

1. Za úlohu polohovacie zariadenie získavate 3b. Zostrojený robot využíva x-ovú a y-ovú os na meranie pohybu.

2. Dobre spracované video s ukážkami a vysvetlením. Chýba mi však zobrazenie využitia zozbieraných údajov.

3. Mous3 - sup3R riesenie! Škoda, že ste nevymysleli aj niečo kde by ste myšku využili.

4. Veľmi pekná práca!

Assignment: Table tennis

Robot:

Robot 3 hlavné časti (A,B,C):

A, Vystreľovacia časť sa sklada z troch:

1. Trojcípy dávkovač: otáčaním posúva loptičky zo zásobníka k veľkým vystreľovacím kolesám.

2. Zásobník: dve naklonené koľajničky po ktorých sa loptičky zosúvajú ku trojcípemu dávkovaču a ktoré loptičky posunie k veľkým vysreľovacím kolesám

3. Vystreľovacie kolesá, vystreľujú loptičky ktoré k nim prišľúgne trojcípe kolečko

 

B, Otočaná podstava, otáča vystreľovacou časťou

C, Zdvíhacia podstava stojí pevne na ping pongovom stole zdvíha otáčaciu podstavu ktorá otáča streľacou časťou

 

Program a je jeho popis:

Robot roztočí vystreľovacie kolesá

 

Vymyslí si číslo od -200 do 200 a toľko stupňov otočí motorom ktorý otáča vystreľovacou časťou

Potom si vymyslí číslo od 0 do 9610 a o toľko stupňov otočí motorom ktorý zdvíha otáčaciu podstavu

Potom pootočí motorom ktorý je napojený na trojcípe kolečko a tým šľúgne loptičku

Nakoniec sa vráti na pôvodnú pozíciu

 

Toto zopakuje 8 krát lebo má 8 loptičiek

Keď to spraví aj 8-my krát tak začne postupne spomaľovať motor ktorý točí vystreľovacími kolesami a keď sa už vôbec netočí  tak zahrá fanfáru a skončí program

 

 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Krásny stroj! Teším sa, že ste zvládli aj generovanie náhodných čísel! Odkazy rozhodcov:

1. Za úlohu stolný tenis získavate 3b. Zostrojený robot vystreluje loptičky do rôznych strán a aj za sieť stola.

2. Robot vystreľoval loptičky ponad sieť v rôznych smeroch. Avšak časove rozostupy medzi jednotlivými strelami boli dost dlhé.

3. Prečo robot tak dlho čaká, nedalo by sa to trocha urýchliť? Inak je to ale dobre vymyslené a robot robí to čo má.

4. Pekná práca. Zišlo by sa ešte popracovať na spôsobe pohybu trenažéra a frekvencie vystreľovania loptičiek. Trenažér sa Vám hýbe do rôznych smerov, čo niekedy spôsobí, že loptička narazí do sieťky a neprejde na druhú stranu. Chcelo by to eliminovať uhly otočenia, o ktorých viete, že nepovedú k prejdeniu loptičky na druhú stranu, prípadne, vyriešiť pohyb (otáčanie) trenažéra inak. Súčasný mechanizmus otáčania, tým, že je prácny, je aj pomalý, čo vedie k dlhým časovým úsekom medzi vystreľovanými loptičkami, čo je problém, ak by mal robot naozaj slúžiť ako trenažér pre hráčov ping-pongu. Prajem Vám veľa šťastia do ďalších kôl!