Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Názov tímu: ElimuRobotik

O tíme: Sme nový ambiciózny tím - ElimuRobotik siedmich chalanov vo veku 9 - 14 rokov, ktorých baví svet technológií a programovania. V ElimuCentre, ktoré spravuje OZ Jeleň (Elimu) sa stretávame už tretí rok a v rámci nášho klubu sa venujeme a spoznávame svet IT a programovania pod vedením našich lektorov Marcela, Paľa a Janky. Počas tohto obdobia sme objavili, spoznali a naučili sa v základoch pracovať s programom LEGO WEDO, programovacím jazykom Scratch 2.0, Small Basic, spoznali sme prostredie Office 365. Tento rok sme začali intenzívne pracovať s programom LEGO Mindstorms Education EV3 a to bol aj jeden z dôvodov, prečo sme sa rozhodli zapojiť aj do súťaže FLL a aj Vašej Robotickej ligy. Ďakujeme za príležitosť

Zadanie: Kyvadlo

Naše zadanie-kyvadlo sme vytvorili z Lego Technic. Ako vec ktorá nám ťahala lanko dole sme použili skladací nôž. Ako závažie sme použili pneumatiky. Jednej pneumatike sme menili pozície. Frekvenciu kmitov sme merali pomocou colour senzoru ktorý posielal informácie do počítača a ten nám robil graf.

 

Výsledok: Zistili sme že čím nižšie položíme druhú pneumatiku tým menej kmitov spraví kyvadlo za určitý čas.

Fotografie:

Videá:

Programy:

    Hodnotenie:

    Ďakujeme za dobrú prácu. Trochu lepšie čítajte zadanie (nie hodiny, iba obyčajné kyvadlo) a ak si nieste istí, čo máme na mysli, tak nám napíšte, maily od tímov máme radi. :) Pozdravy od rozhodcov:

    1. Fíha, to ste spravili pekné hodinové kyvadlo aj so zarážkami, to je zaujímavé. Škoda však, že nevidno nikde namerané údaje a chýba aj program ktorým ste merali.

    2. Za úlohu kyvadlo získavate 1,5b. Pekne ste popísali postup riešenia a vyhodnotenie. Odporúčam nabudúce pridať aj samostatne nafoteného robota, aby bola plnohodnotne vidiet konštrukcia. Neodovzdali ste žiadny program a vo videu mi chýbalo vidieť ako sa zapisujú namerané hodnoty.

    3. Hodil by sa trochu podrobnejší popis riešenia. Chýbali namerané údaje v tabuľke, ale graf bol ok.

    4. Chýba informácia o vplyve počiatočnej výchylky na kmity, inak veľmi pekné riešenie.