Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Tomato&TS team

About the team:

Assignment: Tourist coupon

Dobrý deň,

nech sa páči, tu je riešenie úlohy: Turistický poukaz.

POPIS ROBOTA: na túto úlohu sme použili základného robota- (keďže na krúžku už nemáme viac EV3, museli sme použiť robota, ktorého si pripravuje RDS tím na 6. zadanie - preto horný nádstavec sa netýka nášho riešenia) V  prednej časti sú dva color senzory na chodenie po čiare. Vpredu má tiež na medium motor pripevnenú vyklápaciu konštrukciu, na ktorej je umiestnený náš LEGO poklad.

TRASY: máme 7 dĺžiek: 1/25cm 2/60cm - druhá najdlhšia 3/70cm 4/14cm 5/24cm 6/36cm 7/20cm

POPIS PROGRAMU: na začiatku vynulujeme premenné a vyresetujeme display. Ďalej používame jeden veľký switch, ktorý detekuje ľavým color senzorom modrú čiaru, čo znamené koniec trasy. Ak nevidí modrú, tak chodí po čiare a zároveň vypisuje otáčky motora B. Ak vidí modrú tak robot pôjde do predu o otáčku, premení premnennú do ktorej sa ukladajú otáčky motora, zapíska a počká kým ho nepremiestnime na druhú trasu. Stlačením enteru spustíme meranie druhej trasy. Po nameraní všetkých čiar stlačíme horné tlačítko a robot začne porovnávať všetky dĺžky. Nakoniec vypíšeme na display cestu, ktorá je druhá najdlhšia. Potom robota na ňu nastavíme a zadáme, aby prešiel a vyklopil Lego poklad.

Ďakujeme

TOMATO & TS TEAM

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Ďakujeme, plánik, ktorý ste si vytvorili mi pripomína veľkého pavúka. Brrrr. :)

1. Pekné riešenie, chcelo by to však ešte popracovať na schopnosti robota prechádzať medzi jednotlivými cestičkami samostatne - aby ste ho nemuseli zakaždým prekladať.

2. Robot je pekne spravený, aj meranie dĺžky odbočky je fajn, len škoda, že si ich nedokáže nájsť sám a že ho musíte prenášať. Veď by sa hádam vedel vrátiť a sám, či nie?

3. Za úlohu Turistický poukaz získavate 2.8b. Robot má nevýhodu, že po domeraní vzdialenosti ho musíte manuálne premiestniť na začiatok ďalšej trasy. Na displeji je jasne vidieť dĺžky každej trasy a nakoniec robot zanechal poklad na konci druhej najdlhšej trasy.

4. Celkom fajn riešenie. Trošku mi však prekážalo, že robota na konci každej cesty treba vrátiť do východiskového bodu a tiež ho aj nastaviť pred potrebnú cestu (hoci aj keď meral dĺžky ciest).