Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Lego tím Letná Poprad

About the team:

Assignment: Geometria pre kajšmentke

Robot sa skladá z:

 2 Large motory

 1 Medium motor

 1 color senzor a 1 gyro senzor

Ako robot funguje:

 1. Prenasledovanie čiary a ostré uhly

 Robot prenasleduje čiaru pomocou color senzora pripevneného na rameno, ktoré je pripevnené na medium motor. Keď color senzor zaznamená čiernu, pohne sa doľava na bielu farbu a zase naopak. Robot si potom podľa otáčok medium motora nadstaví smer jazdy. Pokiaľ sa medium motor otočí o viac ako 20° keď sa robot snaží vyhľadať bielu, znamená to, že robot narazil na ostrý alebo pravý uhol. Aby sa mu vyhol, pôjde dopredu dokým nezaznamená čiernu, otočí sa na druhé rameno uhla a pripočíta 1 k počtu uhlov čo našiel. 

 2. Zaznamenávanie tupých uhlov

 Otáčky v stupňoch medium motora sú na rovnej čiare v rozmedzí -20° a 10°. To znamená, že pokiaľ sa otáčky medium motora v tom rozmedzí nenachádzajú, robot práve prišiel k tupému uhlu. Pridá 1 k nájdeným uhlom a nebude zaznamenávať ďalšie uhly dokým nebude aspoň sekundu zarovnaný na čiare.

 Po každé keď robot nájde uhol, tenkým tónom to oznámi.

 Ak gyro senzor zaznamená že sa robot otočil o -350° čiže prešiel celý útvar, zastaví, na displeji zobrazí zaznamenané uhly a zapípa hrubím tónom toľkokrát koľko uhlov zaznamenal.

Problémy:

 Robot niekedy nestihne zaregistrovať ostrý uhol a potom sa otočí o 180° a pôjde späť na začiatok. Tento problém sme riešili znížením rýchlosti robota.

Keď robot pršiel celý útvar, gyro senzor nie vždy zaznamenal otočenie o -360°. Tento problém sme vyriešili znížením hranice zastavenia z -360° na -350°

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Celkový záverečný komentár k RL: Ďakujeme všetkým za krásne riešenia. Celkovo ste v tomto ročníku vypracovali 152 riešení úloh. Za každým nich sú hodiny práce. Veríme, že tento čas nebol strávený márne. Nazbierali ste nové skúsenosti a zručnosti, trénovali ste trpezlivosť, cieľavedomosť a tímovú spoluprácu. Ďakujeme, že ste sa do tohto formátu zapojili a boli ste ochotní svoje riešenia zdieľať s ostatnými. Motto ligy je "radosť zo zdieľania a objavovania". Ak sa k svojim riešeniam a riešeniam ostatných tímov ešte vrátite, zamyslíte sa nad nimi a porozprávate sa o nich aj so svojimi spolužiakmi alebo kamarátmi, naše ciele budú splnené. A niektorí z vás začnú vymýšľať svoje vlastné zadania úloh, ktoré potom skúsia vyriešiť. A o svoje nápady sa podelia s ostatnými a svoju tvorivosť tak budú rozvíjať naďalej. Aj my sme sa od vás v tomto ročníku veľa naučili a veľmi nás to bavilo. Ospravedlňujeme sa, ak niekedy hodnotenia neboli celkom vyrovnané, niekde sme niečo prehliadli, či nesprávne pochopili, snažili sme sa vždy výjsť v ústrety a povzbudiť naše vzájomné ligové kamarátstvo, hoci je hlavne virtuálne. A tiež nás mrzí, že hodnotenie riešení a posielanie cien, niekedy trvalo pridlho, všetci rozhodcovia to robili aj tento rok zadarmo a vo svojom voľnom čase navyše popri inej práci. V každom prípade tento týždeň odosielame všetky diplomy a ceny za zostávajúce kolá aj za celkové poradie a želáme vám aktívne strávené prázdniny, veľa pekných zážitkov a nových priateľov!

Ak náhodou máte čas a chuť venovať sa robotom, modelovaniu a 3D tlači, Arduinam, Linuxu, programovaniu, je tu stále možnosť prihlásiť sa do tábora, ktorý bude 7. - 21. júla na Krahuliach (http://itakademia.sk/lstm/) - pre mimobratislavské deti zdarma, pre bratislavské za cenu plnej penzie, alebo ak ste v okolí Bratislavy, do jedného z dvoch týždňových turnusov denných táborov vo Fablabe na prelome júla a augusta (prihlášky sú aj hore na stránke http://dtdt.ninja).

Tak a konečne k hodnoteniu 8. kola: obe úlohy boli veľmi náročné, snáď s výnimkou počítania vrcholov v n-uholníku. Sláva tímom, ktoré svoje riešenia aj v tejto predprázdninovej cestovateľskej dobe dotiahli aspoň do čiastočného riešenia!

Dobrá práca, veľmi pekný spôsob zabezpečenia toho, aby robot jazdil pomocou jedného senzora hladko. Ďakujeme!

1. Ok riešenie, hoci popis riešenia by chcel revíziu. Je z neho pomerne ťažké pochopiť ako váš program funguje :).

2. Veľmi pekné riešenie. Páči sa mi, že robot vie sám zistiť, že už prešiel celý útvar a oceňujem aj predvedenie funkcie na viacerých objektoch.

3. Super, že ste skúšali dva rôzne útvary!
Pekne zaznamenané všetky postupy.
Palec hore!

4. Za úlohu získavate 3b. Robot dokázal bez problémov spočítať počet uhlov a zobraziť toto číslo na displeji ako aj vydať konkrétny počet zvukových signálov.