Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Šachisti

About the team: Sme tím z robotického krúžku pri Spojenej škole sv. Františka v Bratislave.

Assignment: Geometria pre kajšmentke

Náš robot nevypisuje počet symetrii v tvare ale zisťuje či z daného bodu vedie nejaká symetria. Na konci programu vždy dvakrát zapíska. Keď z štartovaciho bodu vedie symetria druhé písknutie bude vysoké a na obrazovke  vypíše číslo menšie ako 7000 a ak z toho bodu nevychádza symetria druhé písknutie bude nízke a dlhé.

Na zistenie symetrie robot obíde tvar dvakrát z toho istého bodu v obidvoch smeroch. Počas jazdy zaznamenáva hodnotu gyro senzora do poľa. Pre symetrické tvary budú tieto záznamy veľmi podobné, budú sa líšiť aj v znamienku. Po zistení hodôdnot program vypočíta súčet rozdielov záznamov (chýb).  

Na jazdu po čiare používa jeden svetelný senzor a jazdí plynule vďaka počítaniu vzorca.

Na začiatku sme vytvorili program, ktorý zaznamenával hodnoty z otáčkových senzorov a z gyroskopu - záznamy sú priložené na grafoch - všetky tri spolu a potom gyroskop zvlášť.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

Celkový záverečný komentár k RL: Ďakujeme všetkým za krásne riešenia. Celkovo ste v tomto ročníku vypracovali 152 riešení úloh. Za každým nich sú hodiny práce. Veríme, že tento čas nebol strávený márne. Nazbierali ste nové skúsenosti a zručnosti, trénovali ste trpezlivosť, cieľavedomosť a tímovú spoluprácu. Ďakujeme, že ste sa do tohto formátu zapojili a boli ste ochotní svoje riešenia zdieľať s ostatnými. Motto ligy je "radosť zo zdieľania a objavovania". Ak sa k svojim riešeniam a riešeniam ostatných tímov ešte vrátite, zamyslíte sa nad nimi a porozprávate sa o nich aj so svojimi spolužiakmi alebo kamarátmi, naše ciele budú splnené. A niektorí z vás začnú vymýšľať svoje vlastné zadania úloh, ktoré potom skúsia vyriešiť. A o svoje nápady sa podelia s ostatnými a svoju tvorivosť tak budú rozvíjať naďalej. Aj my sme sa od vás v tomto ročníku veľa naučili a veľmi nás to bavilo. Ospravedlňujeme sa, ak niekedy hodnotenia neboli celkom vyrovnané, niekde sme niečo prehliadli, či nesprávne pochopili, snažili sme sa vždy výjsť v ústrety a povzbudiť naše vzájomné ligové kamarátstvo, hoci je hlavne virtuálne. A tiež nás mrzí, že hodnotenie riešení a posielanie cien, niekedy trvalo pridlho, všetci rozhodcovia to robili aj tento rok zadarmo a vo svojom voľnom čase navyše popri inej práci. V každom prípade tento týždeň odosielame všetky diplomy a ceny za zostávajúce kolá aj za celkové poradie a želáme vám aktívne strávené prázdniny, veľa pekných zážitkov a nových priateľov!

Ak náhodou máte čas a chuť venovať sa robotom, modelovaniu a 3D tlači, Arduinam, Linuxu, programovaniu, je tu stále možnosť prihlásiť sa do tábora, ktorý bude 7. - 21. júla na Krahuliach (http://itakademia.sk/lstm/) - pre mimobratislavské deti zdarma, pre bratislavské za cenu plnej penzie, alebo ak ste v okolí Bratislavy, do jedného z dvoch týždňových turnusov denných táborov vo Fablabe na prelome júla a augusta (prihlášky sú aj hore na stránke http://dtdt.ninja).

Tak a konečne k hodnoteniu 8. kola: obe úlohy boli veľmi náročné, snáď s výnimkou počítania vrcholov v n-uholníku. Sláva tímom, ktoré svoje riešenia aj v tejto predprázdninovej cestovateľskej dobe dotiahli aspoň do čiastočného riešenia!

Áno, vidím, že ste to skoro dotiahli - už len vyskúšať všetky možné posunutia jedného poľa voči druhému a vedeli by ste aj spočítať počet symetrií, dobrá práca. Rozhodcovia:

1. Zaujímavý prístup. Máte body za čiastočné riešenie. Chcelo by to ešte popracovať na popise vášho riešenia a lepšie objasniť jeho princíp.

2. To je zaujímavé, že v úlohe, ktorá pozostáva z niekoľkých a máte si vybrať jednu, si váš tím vymyslí ešte jednu, ktorá v zadaní nie je :)
Robot sa mi páči, aj to ako funguje, ale žiaľ, nie je to úplné riešenie žiadnej zo zadaných úloh.

3. Bolo by zaujímavé, keby, ste skúsili program aj na útvare, ktorý by nebol symetrický.
Program čiastočne spĺňa zadanie, preto strhávam nejaké desatinky bodov.

4. Za úlohu získavate 3b. Myslím si, že ste si vybrali jednu z najťažších podúloh, ale aj napriek tomu ste sa s tým popasovali a dali ste to :).