Logo Interreg Slovakia-Austria European Regional Development Fund RoboCoop Project Logo Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University  Centrum vedecko-technických informácií SR    Vlajka EU

Team name: Rubik's Bots

Assignment: PAC-MAN

Popis konštrukcie robota:

Robot obsahuje: 2x large motor (kolesá), 2x medium motor (ústa a triedič jedla), gyro senzor, colour senzor (zistuje farbu jedla) a 1x touch sensor na identifikovanie duchov. Pôvodne sme na identifikáciu duchov chceli využiť aj ultrazvukový senzor, ale bol nepotrebný a teraz je už odmontovaný.

Pri stavaný Pac-Mana sme ho najprv skúšali orientovať na ležato, ale ústa pri tejto možnosti keď boli väčšie ako pár centimetrov výrazne pri konci klesali. Po stiahnutí hier s názvom Pac-man sme našli hru ktorá bola 3D a tam bol Pac-Man orientovaný tak, ako je náš teraz. A v zadaní je napísané „...ča sa bude čo najviac podobať na PAC-MANa v 3D...“. Toto je verzia robota č.3. Naša konečná verzia je orientovaná takto, kvôli týmto problémom.

Náš PAC-MAN má dve naše najväčšie kolesá, (naše najväčšie, lebo sme chceli dosiahnuť väčšej rýchlosti aby sa to viac podobalo hre), ale kvôli veľkosti robota nakoniec veľkosť kolies nevyužívame. Na kolesách vlastne stojí celá konštrukcia. Vpredu sú ústa s nárazníkom na „duchov“. Vzadu je kocka. Dole je jeden medium motor a jeho malý pomocník colour senzor, ktoré sa starajú o identifikáciu a následné zjedenie jedla (náš PAC-MAN jedlo, ktoré nie je žlté, ani biele nechá sebou prejsť a vypustí na konci. Dole vzadu sú dve guličky, ktoré pomáhajú hladšiemu pohybu. V strede je gyro senzor, ktorý zisťuje polohu. Preto je taký vysoký, lebo sme chceli docieliť aby bol približne rovnako vysoký ako dlhý. Keď už sme Rubik´s Bots tak sme tento priestor využili na odklad dvoch Rubikových kociek. 

Popis programu:

Najprv sme v programe naprogramovali základ: ovládanie a zatáčanie Pac-Mana. Neskôr sme naprogramovali akceptovania a jedenie normálnych dobrôt, a potom špeciálnych. Naprogramovali sme melódiu, ktorú má hrať počas schopnosti zjesť ducha. Ducha sme spravili tak, že sme spravili základné autíčko s Power Functions motorov a dopredu sme mu pripevnili LEGO „masku“ ducha. Doprogramovali sme životy, koniec hry po strate všetkých životov a dali to všetko dokopy.

Program ovládaču nie je nič ťažké: Na začiatku sa mu zadá, o koľko sa má Pac-Man otočiť pri jednom stlačení tlačítka. Potom už len odosiela uhol, o ktorý má byť Pac-Man otočený + prijíma a zobrazuje správy od Pac-Mana ohľadom bodov a životov.

Zatáčanie sme vyriešili tak, že ovládač si interne prirátava a odrátava uhol o ktorý má byť otočený gyroskop v Pac-Manovi.

Keď Pac-Man „zje“ ducha, tak nachvíľu zastaví, prestane otvárať a zatvárať ústa, ale nevydá žiaden zvukový signál, pretože sme ho zabudli prirobiť.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Fíha, tak toto je teda naozaj špičkové riešenie. Úplne ma to láka ísť si to vyskúšať zahrať! Perfektné.

2. S riešením úlohy pre tigrov ste sa krásne vyhrali. Vo videu je jednoznačne vidieť aký je stav hry a ako prebieha :) Páči sa mi aj detailný popis riešenia a fotky robota.

3. Tak toto je pravý orechový LEGO PAC-MAN! Ďakujeme, majstri.

4. Veľmi presvedčivý model. Obzvlášť sa mi páčilo, že ozaj zbieral a jedol dobroty zo zeme. Veľmi pekná bola aj ukážka dvoch hier. Skvelé.

Assignment: Poľnohospodársky robot

Dobrý deň my sme tím Rubik´s Bots a toto je naše riešenie na úlohu poľnohospodárstvo.

Na začiatku nás napadlo že robot by mohol zbierať buriny tak, že by mal rúru na ktorej konci by bolo razšírenie do tvaru V, a tak by robot mohol zbierať rastliny. A na boku tej rúry by bola tyčka ktorá, by buriny premiestnila do zásobníka, ale rastliný by nechala na zemi. V ústach (vo Včku) sú tri colour senzory ktoré zisťujú či rastlina cez ktorú prechádzajú je burina alebo nie. Keď sme toto celé postavili tak se išli pripevniť motory. Najprv sme sa ich snažili pripevniť zboku, ale keďže nám to nešlo tak sme to pripevnili za mechnizmus na triedenie (na fotkách si môžte pozrieť celý mechanizmus podrobnejšie).

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Výborný nápad, páči sa mi, že sa snažíte tie buriny rovno aj odstrániť. Horšie je to s dokumentovaním výsledkov, pretože nepočujeme zvuk, ktorý mal robot vydať pri nájdení buriny, na začiatku nie je vidno dosť dobre aké je rozloženie a koľko burín teda máte a na konci sa mi zdá, že jednu burinu nenájdete, lenže potom je zvláštny strih, takže počet burín na displeji vlastne nevidno. Je to škoda, inak je to pekná konštrukcia a dobrý nápad.

2. Páči sa mi, že ste sa rozhodli riešiť úlohu pre tigrov :) Vo videu sa vám podarilo pekne zachytiť počet burín a aj samotné odchytávanie buriny. Chýba mi fotka tímu a vo videu nie je počuť zvukový signál pri identifikovaní buriny.

3. Ďakujeme za výborného poľnohospodárskeho robota. Páči sa mi, že jeho konštrukcia naznačuje modularitu - základ tvorí samotné vozidlo a pred ním je samostatná jednotka na odstraňovanie burín, ktorá by mohla byť vymeniteľná za iné moduly. Tento robot efektívne burinu odstraňuje, úloha je splnená!

4. Chválim, že ste nahrali viacero ukážok. Model očividne fungoval a bol presný. Super.